3 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Schitterend hotel vlakbij het oudste metro station van Berlijn. Niet veel om het hotel heen maar wel het beste hamburger restaurant van Berlijn, Zsa Zsa burger.
Hotel heeft allen wat je nodig hebt, fijne bedden en kamers. Zeer uitgebreid en lekker ontbijt en leuke bar met hapjes.
Wij hadden het geluk een upgrade naar een suite op de bovenste (17de) verdieping te krijgen wat een fenomenaal uitzicht heeft.

Verbleef: maart 2018, reisde met een partner
24 december 2017 beoordeeld

Hotel heeft een prima ligging. Slechts 5 min van de U bahn.
Prima verzorgde kamer met keurige badkamer.
Het ontbijtbuffet was zeer uitgebreid en heerlijk.
Het hotel is een absolute aanrader als je Berlijn wilt gaan ontdekken.

Verbleef: oktober 2017, reisde met een partner
8 december 2017 beoordeeld

Het hotel heeft mooie ruime en modern ingerichte kamers. De badkamer heeft een grote inloopdouche. De ruimere suites hebben een apart zitgedeelte.
Het ligt dichtbij een bushalte en metrostation Wittenbergplatz en is per openbaar vervoer goed bereikbaar.

• Verbleef: december 2017, reisde met een partner
1 december 2017 beoordeeld

Wij zijn net terug van een weekendje Berlijn (vr-za-zo-ma). Hiervoor hebben wij gekozen voor het RIU Plaza, wat voor ons een uitstekende keuze was! Om Berlijn te bezichtigen kan je geen beter hotel voorstellen. Nieuw hotel, moderne kamers, ruime keuze aan ontbijt en vriendelijk personeel. Je kan de auto (mits betaling) parkeren achter het hotel. Het hotel heeft trouwens een eigen verdieping (12de verdiep) in de parkeergarage. De lift van de parkeergarage brengt jou rechtstreeks naar de receptie.
Het hotel is op 2 minuten wandelen van het chique KaDeWe (shoppingcenter), alsook van de metro. De metro ligt centraal (U1/U2/U3), waar je van hieruit naar alle uithoeken van de stad kunt gaan. Zo ben je op 15 minuutjes (metro:U2) aan de Alexanderplatz. Hier heb je de TV-toren waar je heerlijk kan lunchen in een prachtige setting (205 meter boven de grond op een draaiend plateau).
Als ik een klein minpuntje over het hotel mag geven, is het de bediening tijdens het ochtendontbijt. De ochtendservice kan wel een extra briefing gebruiken. Van de 3 ochtendontbijt sessies, heb ik toch 2 keer achter koffie moeten vragen (terwijl zij die normaal aan tafel brengen). Ook het afruimen liet vaak op zich wachten. De kamer zelf is modern ingericht. Prachtige kamer alsook de badkamer met apparte WC (dit is echt een surplus)! Wij zaten op de 15de verdieping, waar je tevens een prachtig uitzicht hebt over de stad. Dit was iedere dag genieten... Als wij terug naar Berlijn gaan, is er voor ons maar 1 adres: RIU Plaza! Ondanks het hotel in de stad ligt, hebt je geen lawaai van het verkeer.

Kamertip: 15de verdieping geeft een prachtig uitzicht op het levendige Berlijn. Je hebt hier geen lawaai van het verkeer
  • Verbleef: november 2017, reisde met een partner
21 november 2017 beoordeeld

Fantastisch hotel, vriendelijk personeel, heerlijk en zeer uitgebreid ontbijt.
Zeer schone kamer.
We hebben bij aankomst in het restaurant gegeten. Was ook erg goed en prima prijsverhouding prijs/kwaliteit.
Dichtbij de metro gelegen. Wij hebben 2 fietstochten geboekt, zeker een aanrader.

• Verbleef: november 2017, reisde met vrienden