“Veel te duur voor de ervaring”
Beoordeling van unsicht-bar

unsicht-bar
Geclassificeerd als nr. 1.167 van 8.674 Restaurants in Berlijn
Dineropties: Na sluitingstijd, Diner, Reserveringen
Wijk: Mitte (stadsdeel)
18 maart 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij waren hier op een zaterdagavond met 3 stellen. Ik lees hier verschillende bedragen maar wij betaalde 70,- per persoon voor vier gangen en dan nog 15,- voor 4 wijntjes. Wij vinden het niet erg om dat te betalen voor een diner maar dan moet het het wel waard zijn. We kregen een eenvoudige kleine salade, iets van een bloemkool soepje, een hoofdgerecht met eenvoudig vlees en wat groente. Tenslotte een bolletje ijs met een stukje brownie. In een gewoon restaurant betaal je daar misschien 35,- voor. Hier krijg je op zich een leuke ervaring voor terug maar dat zou niet perse extra hoeven kosten aangezien je gewoon in een kale ruimte onder de grond zit.
Daar komt nog bij dat je er geen avond vullend programma voor krijgt. Wij hadden om 19.00 gereserveerd en stonden om 21.00 uur weer buiten als aller laatste. De hele avond was ook haastig omdat ze soms al de borden kwamen ophalen terwijl we nog niet klaar waren. Ook een kopje koffie na afloop was niet mogelijk omdat het apparaat al schoon gemaakt was.
Het concept is leuk maar hier veel te duur. We hadden gewaarschuwd moeten zijn toen we vooraf moesten betalen.

Datum van bezoek: maart 2020

23 september 2018 beoordeeld

Zoals in andere beoordelingen vermeld is het best duur.
Hoe het werkt: je kiest op voorhand een menu (vlees, vis, gevogelte, vegetarisch of verrassing), met of zonder soep. De menu's kosten +/- 45 euro, afhankelijk van wat je neemt en met of zonder soep neemt.
Daarna komt er een ober die je naar de zaal begeleidt, waar het volledig donker is, maar dan ook volledig. Gasten met een smartwatch worden verzocht deze uit te doen omdat deze kunnen oplichten wanneer men een berichtje krijgt.
Het is erg confronterend om helemaal niets te zien! Eten in het pikkedonker is een enorme uitdaging! Hetgeen je krijgt is dan ook wel speciaal gemaakt om het wat makkelijker te maken. Zo zijn alle stukken groenten erg groot gesneden, zodat het makkelijker snijden is.

Datum van bezoek: september 2018
21 augustus 2016 beoordeeld

Dineren in het donker, zonder dat je iets ziet: het is een speciale ervaring. En de initiatiefnemers kunnen op die manier (naar eigen zeggen) ook mensen met een visuele handicap aan het werk zetten. Anderzijds: het eten was eerder gewoon, en verantwoordde redelijk hoge prijs niet. Bovendien begint het na een tijdje ook vervelend te zijn dat je niks kan zien en wil je gewoon naar buiten (alle respect echter voor de blinde en slechtziende mensen die dit constant meemaken). Ik zal dit zeker geen 2de keer meer doen.

Datum van bezoek: augustus 2016
4 juni 2015 beoordeeld

Zeker een uitdaging voor de zintuigen. In een volledig donker restaurant krijg je je borden opgediend. Je krijgt bestek, maar eerlijk gezegd heb ik hier vrijwel geen gebruik van gemaakt. Met je vingers ga je op zoek naar je eten en drinken. De gerechten waren heerlijk en de bediening was enthousiast. Wenken met je handen is er niet bij, dus je krijgt de naam van de persoon die alles serveert, zodat je hem/haar kunt roepen.
In eerste instantie is het wat onwennig, maar al gauw merk je dat je aan het donker gewend raakt.
Super om een keer te doen. De telefoon moet uit, want deze geeft licht. Eerlijk gezegd heerlijk rustig en het maakt het een intiemer avondje!

Datum van bezoek: oktober 2014
5 januari 2015 beoordeeld

Het donker is even een hele leuke ervaring voor een minuut of vijf, maar het eten is echt zeer slecht en extreem duur. 7.80 voor een fles water (met een dop die er niet op zit). Helaas werd ik ziek en moet ik na het voorgerecht (beetje sla met veel dressing) het pand verlaten. Het hoofdgerecht kregen we mee in een "doggy bag" en zo hebben we kunnen zien dat het geen bijzonder eten was. (kipfilet met gebakken aardappels...) kortom voor mij de aanrader zeker niet waard.

Datum van bezoek: januari 2015
    • Sfeer

Reizigers die unsicht-bar bekeken, bekeken ook

Berlijn, Duitsland

In unsicht-bar geweest? Deel je ervaringen!