“De onvervalste waarheid.”
Beoordeling van Topographie des Terrors

Topographie des Terrors
Geclassificeerd als nr. 3 van 962 dingen om te doen in Berlijn
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Prijs: Nee
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
4 weken geleden beoordeeld

Hier wordt een niets verhullen verhaal "verteld" over de manier waarop Hitler aan de macht kwam, hoe hij steeds machtiger werd en over zijn schrikbewind!

4 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Voor ons als bezoekers was het heel indrukwekkend om te zien. Het lijkt me wel confronterend en deprimerend voor de huidige inwoners van Berlijn om dagelijks aan alle gruwels uit het verleden herinnerd te worden. De stad staat vol met stukjes geschiedenis waaronder dit stuk muur met bijbehorende tentoonstelling. Veel informatie beschikbaar. Moeilijk te beseffen dat de muur een stad (en meer) zo in tweeën splitste. Helaas de tentoonstelling binnen niet goed kunnen bekijken omdat we met twee kleine kinderen waren. Zeker een aanrader.

9 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Mag niet ontbreken bij een bezoek aan Berlijn. Maakt deel uit van de geschiedenis van de stad. Om even bij stil te staan.

4 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Indrukwekkend om te zien hoe Hitler steeds meer aan de macht is gekomen. Van de massale boekverbrandingen en het verbod op vereniging. Absoluut een bezoek waard, indrukwekkend en interessant!

Bekijk meer beoordelingen
25 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Onder een glazen overkapping wordt een foto tentoonstelling gepresenteerd over burgers die opgepakt zijn. Naast joden ook anderen die het nazi regime niet steunden. De toelichting is in het Duits en Engels. Erg indrukwekkend. Eveneens staat er nog een stuk muur overeind, wat de sfeer benadrukt. Het is geen grote tentoonstelling, maar zeker de moeite waard om te bekijken.

In Topographie des Terrors geweest? Deel je ervaringen!