Martje B
Bilzen, België

Perfecte uitvalsbasis

4,0 van 5 bollen3 mrt 2019 beoordeeld
Dit is een ideaal hotel als je enkele dagen in Lille wilt verblijven. We boekten een ruime suite in het oude gedeelte. De kamer had alles wat we nodig hadden: perfecte bedden, zitruimte, schrijftafel, Nespresso- en theefaciliteiten en een badkamer mét supervriendelijk weegschaal waarop we 4kg lichter wogen dan thuis;-)
De bar serveerde heerlijke champagne en wijn, niet goedkoop maar top. Het ontbijt vonden we meer dan voldoende! Je kon je eigen sinaasappelsap persen en een eitje bestellen precies zoals je het zelf wou. Bediening was vriendelijk en bescheiden. Vlak naast het hotel ligt een stamineetje waar we twee avonden na elkaar gingen eten. Eenvoudige maar lekkere kost aan een gunstprijsje. De bediening was een ster waard, zó vriendelijk! De ober was alles behalve karig als hij de glazen vulde. Je hoeft je niet uit te dossen als je hier gaat eten, het gaat er heel gewoontjes en gemoedelijk aan toe. Ik las op voorhand zowel positieve als negatieve reviews over het hotel en was een beetje ongerust, maar voor ons werd het een meevaller! We hadden wél op voorhand gevraagd voor een zo ruim mogelijke en rustig gelegen kamer. De valetparking was ideaal. We reden bij aankomst tot voor het hotel en bij vertrek werd de wagen weer netjes voorgereden. Het geld dat je hiervoor betaalt best wel waard! In de bar waren verschillende personeelsleden, sommige erg vriendelijk, anderen een stuk minder, maar dat is overal zo! Wij lagen er niet wakker van! Bij aankomst vonden we ook enkele pralines op de kamer, lekkere attentie!
Het hotel ligt zeer dichtbij het museum en de oude stadskern, amper 10 minuutjes stappen.
Datum van verblijf: februari 2019
Is er een probleem met deze beoordeling?
0.4 km van L'Hermitage Gantois, Autograph Collection
Bar/lounge
0.7 km van L'Hermitage Gantois, Autograph Collection
0.6 km van L'Hermitage Gantois, Autograph Collection
Roomservice
Façade de l'hôtel dans l'environnement calme et pittoresque de l'église Saint Maurice
0.5 km van L'Hermitage Gantois, Autograph Collection
2.5 km van L'Hermitage Gantois, Autograph Collection
Gratis parkeren
Meer hotels in Rijsel bekijken
Beoordeeld op 2 maart 2019 via mobiele applicatie

Prima hotel in een oud klooster. Goed gelegen. Prima kamers. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Faciliteiten goed. Prijs kwaliteit verhouding goed. Heerlijk ontbijt. Nog echt vlaamse gastvrijheid. Parkeren voor het hotel. Wel betalen. Lille is de mooite waard om een weekend te verblijven en te verkennen. Genoeg te doen om uit te gaan en musea te bezoeken. Paleis van schone kunsten zeer de moeite waard.

Datum van verblijf: januari 2019
Beoordeeld op 7 januari 2019

Zeer gunstig gelegen tussen station en centrum in een rustige buurt. Mooi hotel ! Wij sliepen in een prachtige kamer (in een oud klooster) en genoten van een prima ontbijt. Vriendelijk personeel en kleine maar leuke SPA. Enkel de drankjes aan de bar waren veel te duur.

Kamertip: Een kamer waar vroeger de kloostercellen waren zijn prachtig.
Datum van verblijf: januari 2019
Jérémie J, Front Office Manager van L'Hermitage Gantois, Autograph Collection, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 9 januari 2019

Dear koencallens3

We would like to thank you very much for having chosen L’Hermitage Gantois Autograph Collection on your last stay in Lille.

You have shared your experience with us and I am extremely grateful for this.
Your feedback is a great value for us and I am glad to learn that our level of service has reached your expectations.

For any future reservation, do not hesitate to check our website as the best rates and special offers with treatments included in our Spa by Hermitage Gantois are uploaded on a daily basis.

Once again, thank you very much for your positive feedback and we hope we will soon have the pleasure to welcome you back at our hotel.

Warm regards,

Jeremie

Beoordeeld op 18 december 2018

niet de eerste keer dat we er komen, we maken er een gewoonte van om langs Lille en L'Hermitage naar het zuiden te trekken, weer een andere kamer, deze maal met uitzicht om de rechtse binnentuin, heel goed geslapen, wel lang wachten op warm water, zaten vast op het einde van de waterleiding, duurde echt langer dan 5/8 minuten voor je warm water kreeg, als je het weet is het niet erg, maar ik dacht dat ze een probleem hadden

Datum van verblijf: november 2018
Beoordeeld op 5 november 2018

Een privilege kamer = een kamer in de laagste categorie. Op het toilet zat je tegen het toiletpapier, er was maar 1 lavabo en een plaats om je beautycase zetten was er ook niet. De kamer was zeer klein, en het bed was ok. Het restaurant was 3messen dus goed. Als dat maar waar is : de chef is voor 2 maanden aangeworven en kan niet koken. Zowel het voorgerecht (st-jacobsschelpen) als de hoofdschotel (vis met "foin" ttz spinazie in lange slierten krokant gebakken) waren effen af slecht. We zijn toen maar in bar gaan zitten en hebben daar "un peu de saumon fumee" gegeten om onze honger te stillen.
S'morgens zijn we gaan ontbijten : het was al meteen prijs ; er waren tafels te kort in het restaurant dus kon je ontbijten in de bar (lage fauteuils en lage tafeltjes).
Om maar te zwijgen van de chocolade en het bord tapa's : s'morgens heb je hier geen zin in, dus niet genomen al hoewel gratis.

Kamertip: een hotel om vlug te vegeten. Toen we hier kwamen eten 10 jaar geleden was het goed. Nu was het ondermaats.
Datum van verblijf: november 2018
Jérémie J, Front Office Manager van L'Hermitage Gantois, Autograph Collection, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 6 november 2018

Dear Carl D

By answering to our survey, you have shared your experience with us and I am extremely grateful for this.
I am sorry to learn that we have not been able to reach your expectations on that occasion.

I have checked your booking, you have booked a superior room and not a privilege room. Our superior is about 20 to 25m² compare to our privilege for 30m². I think that the reason why you had this feeling to get a small room.

Rest assured that all the necessary actions will be taken in order to welcome you in a proper way on your next stay with us.

Once again, I apologize for the inconveniences encountered and I hope that I will have the pleasure to welcome you back very soon.

Warm regards,

Jeremie

Beoordeeld op 18 oktober 2018 via mobiele applicatie

Het hotel is in een oud klooster, waarvan een aantal kenmerken nog zijn terug te vinden. De combinatie met moderne architectuur is erg smaakvol.
De service is prima, hoewel veel personeel weinig tot geen engels spreekt. Dat kan beter zeker een voor 5* hotel.
De kamer was ruim en van alle gemakken voorzien, erg stijlvol traditioneel ingericht. De badkamer had een bad. Douchen in bad was door de zeer hoge instap wat minder.
Op de binnenplaats was een grote zitgelegenheid met een bar.
Prima hotel maar aan de prijs.

Datum van verblijf: oktober 2018
Reistype: Reisde voor zaken