Beoordeeld op 9 januari 2015

De locatie kan haast niet beter zijn, op amper een steenworp van de Place Général de Gaulle. Parkeren kan op een korte afstand in een openbare parking. Met zijn 36 kamers is dit een klein eenvoudig charme hotel. De kamers zijn relatief ruim. Elke van hen is gewijd aan een hedendaagse schilder, de inrichting is verzorgd, het slaapcomfort uitstekend. Alhoewel de badkamer aan de kleine kant is ontbreekt er niets qua modern comfort. Het ontbijt zaaltje is in art nouveau stijl. Het ontbijt zelf is voldoende, zij het eerder beperkt overeenkomstig de oude Franse stijl. Let ook op de mooie trap uit de 18de eeuw. De prijs/kwaliteit verhouding zit goed, zijnde 125,00 € ontbijt inbegrepen. Al bij al heeft dit hotelletje wel iets !

Datum van verblijf: januari 2015
Beoordeeld op 7 december 2014

Hier geslapen tijdens de jaarlijkse gigantische rommelmarkt (braderie). Auto geparkeerd in parkeergarage (opera) 20 euro per dag. Zaterdag aangekomen rond 12 uur en snel tas droppen in het Hotel en de markt op. Rond 7 uur weer terug met de eerste buit. Hapje eten, je zit midden in de stad dus deur uit en restaurant zoeken. Rond 9.30 weer terug en slapen. Gaat dat wel met die herrie, we hadden de pech om een kamer te hebben aan de voorzijde en de stad gaat gedurende dat weekend 24 uur per dag door. Maar 5 minuten iets gehoord en als een blok in slaap gevallen, hadden toch wel 10 km gelopen ( geslenterd) en nog maar de helft gezien. Smorend uitstekend ontbijt. Je kunt kiezen uit diverse ontbijten. Wij kozen voor een gebakken eitje met stokbrood, heerlijke kopje thee erbij en weer op pad. We betalen voor die nacht 115 euro voor een kamer, ontbijt was 6 euro per persoon. Even eerste buit in de auto leggen, was 200 meter lopen en weer op pad. Al met al een centrale plek met uitstekende bedden. Een aanrader.

Kamertip: Aan achterzijde
Datum van verblijf: september 2014
Beoordeeld op 5 november 2014

Authentiek hotelletje midden in het centrum. Daardoor geen parkeerplaatsen ter beschikking. Openbare parkings genoeg in de buurt (11,80 euro voor 24u viel ons erg mee voor een stad als Lille). Een houten trap met rode loper bracht ons door rood en blauw gekleurde muren naar de kamer. Houten bed, houten kleerkast, bedsprei... Voor sommige mensen misschien oubollig, maar wij vonden het wel wat hebben. Badkamer was oud, maar schoon. Wij hadden een kamer met uitzicht op de binnenplaats, dus geen last van nachtlawaai. Ontbijt was niet uitgebreid, maar wel voldoende in het charmante ontbijtzaaltje.

Datum van verblijf: november 2014
Beoordeeld op 7 oktober 2014

Een prima hotel, centraal in de stad, naast parkeergarage. Kleuren bruin en rood, veel reproducties. Schoon, wat ouderwets, verder prima. Vriendelijke receptie. Bedden helaas met de Franse dekens en nog steeds geen dekbedden. Badkamer standaard goed. Veel kalkaanslag op de doucherand en een hele slappe waterstraal. Fontein met 2 kranen. Zeer achterhaald maar door het goede onderhoud zeer acceptabel. We hebben er niet ontbeten. Maar vele mogelijkheden in de buurt, direct bij het hotel. Voor een citytrip een echte aanrader.

Kamertip: De kamers met achteruitzicht schijnen het rustigst te zijn.
Datum van verblijf: oktober 2014
Beoordeeld op 7 oktober 2014

Een authentiek hotel met een bijzondere uitstraling. Het ligt op een toplocatie en het centrum ligt op loopafstand. De kamers zijn schoon en aan de achterkant met uitzicht op de binnenplaats is het prima vertoeven. Prima aanrader!

Kamertip: Kamers met uitzicht op de binnenplaats zijn rustiger
Datum van verblijf: oktober 2014