Vandaag geopend: 08:45 - 11:45
Sint Thomas kerk

Beoordeeld op 10 april 2017
Dream368775
Prachtige kerk

Het was net of ik in Den Haag in de Kloosterkerk stapte. Dezelfde mooie ruime lichte bouw. De ... meer lezen

Beoordeeld op 28 september 2012

vanaf 239,25 US$
vanaf 14,43 US$
vanaf 270,51 US$
Beoordeeld op 28 september 2018

Nadat de protestanten weer verdreven waren uit de kathedraal, namen ze de al bestaande Eglise Saint Thomas weer in gebruik. Er werd wel een stukje aan vastgebouwd, je ziet verschillende bouwstijlen (romaans en gotisch).

Datum van activiteit: september 2018
Beoordeeld op 10 april 2017

Nog een protestantse kerk met prachtig mausoleum, een prachtig kunstwerk van Pigalle uit de 18de E. Maurice de Saxe, de protestantse veldmaarschalk ligt hier begraven! Hij behaalde een belangrijke overwinning voor Louis XV.

Datum van activiteit: april 2017
Beoordeeld op 8 augustus 2016

Deze kerk is een stuk mooier dan de Kathedraal waar iedereen heen gaat. Erg mooi gelegen, en een stuk vriendelijkere kerk.

Datum van activiteit: augustus 2016
Beoordeeld op 25 februari 2014

Ik kwam binnen in de kerk en kon dit meesterwerk bewonderen. tot mijn spijt zag ik plots dat de beelden in de kerk bevlekt waren!! Ik was getuige toen het gebeurde en heb er een trauma aan overgehouden... Schande voor de stad!

Datum van activiteit: mei 2013
Beoordeeld op 11 november 2013

Een kerk die gerestaureerd wordt. Als je er toch langs komt ga dan even naar binnen zou ik zeggen, maar de cathedraal is veel meer een hoogtepunt dan deze kerk. Zeer gelovige mensen zullen zich door mijn review ongetwijfeld niet alten beinvloeden.

Datum van activiteit: oktober 2013