Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Geweldige beleving en verantwoord: hands off!!

Geweldig genoten van onze dag bij deze olifanten opvang waarbij je de olifanten niet mag aanraken ... meer lezen

Beoordeeld op 18 maart 2020
marcog0613
Fantastiche ervaring met respect voor olifanten!!!

Wij hebben een fantastiche tijd gehad bij Somboon Legacy. wat worden de olifanten hier met respect ... meer lezen

Beoordeeld op 17 maart 2020
DickH337
Antwerpen, België
Lees alle 50 beoordelingen

Beoordeeld op 17 maart 2020

Wij hebben een fantastiche tijd gehad bij Somboon Legacy. wat worden de olifanten hier met respect behandeld.
Geen selfies niet aanraken gewoon genieten en kijken naar deze mooie indrukwekkende dieren. De olifanten mogen hier lekker rond lopen en genieten van de natuur en eten wat ze tegen komen.
Verder is een geweldig interactief museum waar ik heel wat heb bijgeleerd maar op een leuke manier, helemaal niet saai wat je vaak zou denken bij een museum. Voor de kinderen zijn er ook leuke activiteiten. Die hebben ook de tijd van hun leven gehad. Waar kan je een olifant zien in zijn natuurlijke omgeving zonder hekken er om heen. Hier dus!!
De olifanten worden hier met respect behandeld.
Wij hebben lang moeten zoeken naar een plek waar de olifanten niet verplicht zijn op te foto te gaan met toeristen of waarbij je ze mag aanraken. We zijn super blij dat we naar Somboon Legacy zijn gegaan.
Een overnachting bij het resort, wat je kan boeken als een pakket, is ook zeer aan te raden ook met kinderen.

Kortom mensen doen!!! ga naar Somboon Legacy Foundation in Kanchanaburi!

Datum van activiteit: februari 2020
Beoordeeld op 24 januari 2020 via mobiele applicatie

Een prachtige plek waar olifanten hun oude dag kunnen slijten zonder aangeraakt te worden door horde toeristen. De bezoekers blijven op afstand en er worden veel educatieve verhalen verteld over het wel en wee van de olifanten. Twee Mahouts zijn altijd in de buurt van de olifanten zodat ze zich vrij kunnen bewegen. Deze olifanten worden niet overladen met fruit maar scharrelen zelf hun vezelrijke voeding bij elkaar in het gebieders 25 hectare beslaat. Er wordt hard gewerkt aan een museum dus ik kom zeker weer terug om het resultaat te zien. Wat mij zeer aantrek ik de educatie want er zijn veel misstanden rond het beheer van oude olifanten.

Datum van activiteit: december 2019
Beoordeeld op 4 januari 2020 via mobiele applicatie

Lang gezocht naar een plek waar we op diervriendelijke manier de olifanten konden bezoeken. En dat is gelukt!
Bij Somboon Legacy worden de olifanten alleen door hun vaste verzorgers aangeraakt of gevoerd.
We hebben een super dag gehad, met veel informatie en activiteiten. Overal is goed over nagedacht en je kan merken dat ze het hart voor de olifanten op de juiste plek hebben zitten.
Echt een aanrader als je olifanten wilt zien, maar toch wil bijdragen aan het welzijn van de dieren!

Datum van activiteit: januari 2020
Beoordeeld op 29 september 2019

Vandaag een middag aanwezig geweest bij de verzorging en voedingsmoment van de olifanten. Er zijn twee ervaren mamoets die bij de olifanten in de buurt komen. Bezoekers worden in kleine groepen rondgeleid waarbij ze de olifanten niet mogen aanraken ook al geeft dit een enorm gaaf gevoel. Ze lopen vrij door het park, waarbij zij hun eigen area hebben. Dit maakt het onwijs mooi, iedere dag lopen de olifanten naar de rivier om te baden en zich te wassen. Door deze manier van olifanten bezoeken doe je dit op een natuurlijke wijze.
Hee gaaf, zeker de moeite om heen te gaan!

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 29 september 2019 via mobiele applicatie

Vandaag Samboon Legacy bezocht. Nog niet heel bekend in Thailand, maar absoluut een bezoekje waard! Je krijgt veel informatie en Agnes en Manouk (Nederlandse dames), kunnen je veel vertellen over de olifanten. Het is een onwijs mooi project wat ze gaan opzetten, en goed om te weten: het is hands off. Je kunt de olifanten van een afstand bekijken (zo’n 10 meter). In stilte genieten hoe de olifanten leven in de natuur, zonder hen stress te bezorgen. Onwijs fijn en ik kom in de toekomst graag terug!! Bedankt Agnes, Manouk en uiteraard de Mahouts!!

Datum van activiteit: september 2019