Hotel Shamon
Cambiare(Eeklo)
  • Roomservice
  • Gratis parkeren
13 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De algemene beoordeling is jammer genoeg ondermaats. Desondanks het hotel wel charme heeft en potentieel om er iets van te maken. Waarom ondermaats?
De uitbaters zijn echt vriendelijk en beleefd, daar ligt het niet aan. De ontbijtruimte is mooi en het ontbijt is ok, maar dat kan niet de ondermaatse kamer compenseren. Uiteindelijk is dat toch het belangrijkste aan een hotel, de kamer en het slaapcomfort. Wij kregen een
zolderkamertje, waarschijnlijk verbleef hier vroeger het huispersoneel van de originele villa bewoner destijds. Deur sluit moeilijk door ouderdom. Het meubilair in de kamer is aftands, 30 jaar oud, niks vernieuwd al die jaren, het enige recente meubelstuk was een lelijk ikea ding. De vloerbedekking is om van te huilen. De muren. De sofa. De armzalige badkamer met een wc bril die in de rug drukt, de haardroger als relikwie waar geen hete lucht uitkomt, het lavabo meubel is lelijk ouderwets, de verlichting boven lavabo is niet alleen oud maar levensgevaarlijk voor in een badkamer. Geen handdoekenrek. De zwarte schimmel aanwezig in de voegen rond het bad wijst op slecht onderhoud. De gebroken tegels tegen de muur, een douchegordijn uit de jaren stillekens, de verlichting, enfin het geheel geeft de hotelgast een zeer, zeer armoedig gevoel , en geeft je het verlangen om zo snel mogelijk weer thuis te kunnen gaan om in hedendaags comfort te kunnen slapen.
Dit alles is te verdragen indien je hiervoor een redelijke prijs moet betalen, pakweg 60 euro super super max. Maar helaas de gehanteerde prijzen in het hotel stemmen overeen met de luxe van hedendaags comfort, en zijn dus onrealistisch hoog. Vandaar slechts 1 conclusie mogelijk, een ondermaats hotel.
Geen aanrader helaas.

Verbleef: december 2017, reisde met een partner
wito1, Eigenaar van Hotel Shamon, reageerde op deze beoordelingGereageerd 5 januari 2018

Beste Foodie_tosca, dank voor uw reactie. We hebben ons uiterste best gedaan om uw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken, gezien de moeilijke rit naar ons: het slechte winter weer, sneeuw en ellenlange file. Tijdens uw veblijf vroegen we u of alles naar wens was en hoorden geen klachten of opmerkingen. Jammer dat we via deze weg alsnog lezen dat wij niet geheel aan uw wensen konden voldoen.

We wensen toch een aantal zaken recht te zetten. Ons hotel telt 8 kamers verspreid over de eerste en de tweede verdieping. De zolder wordt niet gebruikt. U hebt onze laatste (standaard) kamer gekregen op de tweede verdieping. Deze is 27m² groot. (Een normale hotelkamer is tegenwoordig gemiddeld 18m²) Op uw wens hebben wij nog een extra 2e bed bijgeplaatst. Misschien daarom leek de kamer wat kleiner? Om diezelfde reden moesten wij ook een aantal meubels uit de kamer halen.

Ons hotel is een geklassseerd art nouveau monument, waarbij we de authentieke elementen (zoals de massief houten kamerdeuren en inrichting) graag behouden. Indien u van een cleane, moderne look houdt dan kan u beter terecht bij een nieuwbouw hotel.

Uiteraard houden wij zeker rekening met de hedendaagse comforteisen. Zo investeerden we onlangs nog fors in een performant Wi-Fi systeem, nieuwe interactieve flatscreen televisies en kingsize bedden van topkwaliteit, zodanig dat u als gast kan genieten van een goede nachtrust, indien nodig wat kan werken of ontspannen en de volgende dag goed kan beginnen met een heerlijk ontbijt.

12 september 2017 beoordeeld

Mooie locatie , mooi pand, lekker ontbijt! Vlakbij voor waar we moesten zijn. Wel klein bed en tv (maar dat word eerstdaags opgelost zeiden ze)... sanitaire voorzieningen minder, sterk werkpunt aar wel vertrouwen in

Verbleef: september 2017, reisde voor zaken
2 september 2017 beoordeeld

Alleraardigste bediening
Prima kamer
Heel goed ontbijt
Met lekker gebakken eitje
Mooie ligging aan de rand van
De stad
Ik kom hier al jaren naar volle tevredenheid
De eigenaresse is ontzettend sympathiek

Verbleef: augustus 2017, reisde voor zaken
22 augustus 2017 beoordeeld

Heerlijk hotel met fantastische eigenaars. Mooie authentieke Vila wat een gevoel geeft of je in een ander tijdlijn bevind. In de ochtend wordt er een heerlijk ontbijt neer gezet en klaargemaakt. Een aanrader om eens heerlijk te relaxen of de omgeving te verkennen,

Verbleef: augustus 2017, reisde met een partner
25 mei 2017 beoordeeld

Zeer vriendelijke gastvrouw die je meteen op je gemak stelt. Zeer lekker uitgebreid ontbijt. Prachtig kader en kamers ook zeer mooi ingericht maar wel rustiek. Het hoort ook zo bij het kasteel. Plaats om je wagen te parkeren. Is echter niet voorzien voor rolstoelgebruikers.

Kamertip: Geen speciale tips. Enkel als je een probleem hebt is de gastvrouw onmiddellijk klaar om te helpen of een oplossing te zoeken.
  • Verbleef: mei 2017, reisde alleen