“Wat een Feest ”

Een tafel reserveren
vr 3/7
20:00
Geclassificeerd als nr. 1 van 112 Restaurants in Rijswijk
Beschrijving: Elea (Oud-Grieks voor ‘olijf’) is de term die de Griekse filosofen ooit gebruikten voor vernieuwing, vrijheid en uitdaging. Dit sluit naadloos aan bij de moderne en innovatieve kookstijl van Takis Panagakis. De chef-kok kijkt graag voorbij de klassieke gerechten en zorgt voor vernieuwing in de keuken met bijzondere gerechten met subtiele Griekse invloeden. Takis is geboren en getogen in Griekenland, waar hij leerde koken met pure smaken en kraakverse producten. Zijn geboorteland is een inspiratiebron voor restaurant Elea; de Griekse achtergrond komt subtiel terug in de inrichting, de gerechten en de wijnkaart. Takis: ‘Elea is een reflectie van mijn afkomst en een knipoog naar de toekomst; een plek om smaken te ontdekken en verrast te worden. Ik wil mijn kennis, achtergrond en visie met onze gasten delen en hen iets nieuws laten beleven.’
16 maart 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Vega week, Vega menu, bijpassende wijnen, amuses dessert amuse , friandises (gewoon een xtra gang hoor)

onvoorstelbaar goed
hele avond in geweldig rustig tempo gegeten, gedronken en genoten

bedienig attent en zeer gastvrij ondank volledig volle restaurant

en qua eten... het talent vd chef is bekend, zeker ook met betrekking tot eten zonder vlees of vis

en toch... en toch overtrof het de verwachting

komt niet vaak voor

twee kleine voorbeelden :

amuse ravioli met spinazie en feta
soort van Italiaanse Spanakopitha, heel erg goed en smaakvol
eitje met truffel, traditioneel ja maar ook hier met een verassende twist : bijzondere creme achtige kaas die het gerecht kantelde, in de juiste richting wel te verstaan

Hulde !

Datum van bezoek: maart 2020
192takisp, Eigenaar van Restaurant Elea, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 17 maart 2020

Heel erg bedankt voor u recensie. We zijn blij dat we konden laten zien, dat vegetarisch smaakvol, creatief en culinair kan zijn! Tot snel!
Culinair Groet,
Team ELEA

24 februari 2020 beoordeeld

Als dit Griekse restaurant de toon zet wat er zoal in Griekenland wordt gegeten, dan is het zeker de moeite waard Elea te bezoeken. Indien je bv. een 4-gangen verrassingsdiner bestelt - je kunt tot 10-gangen gaan - dan krijg je toch in de praktijk wel 6-gangen . . De verschillende hapjes zijn buitengewoon smakelijk, waardoor je je duidelijk in een ander land waant. Een verrassing waren ook de Griekse wijnen, waarvan je er een klein aantal per glas kan bestellen.
De bediening door aardige dames was ook zeer attent!
Het restaurant is gelegen in het mooie centrum van Rijswijk tegenover de kerk.

Datum van bezoek: februari 2020
192takisp, Eigenaar van Restaurant Elea, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 24 februari 2020

Heel erg bedankt voor deze mooie recensie

14 december 2019 beoordeeld

Prima sfeer en mooie gerechten bij Elea. Prettige bediening maar soms was de uitleg bij de gerechten slecht te verstaan. De eigenaresse leek meer gestresst dan de jongere dames van de bediening die het prima deden.

Verassingsmenu van 4 gangen met kreeft, witvis,en kalfswang waarna dessert of kaasplank. Kalfswang sprong er negatief uit, weinig smaak en verveelde snel. Andere gerechten een ruime voldoende, huiswijnen prima. De roep om een Michelin ster gaat wat te ver. Het is absoluut prima maar ook (nog) geen sterwaardig niveau. 4 personen, 4 gangen,drankjes en koffie, euro 263.

Datum van bezoek: december 2019
25 november 2019 beoordeeld

Wat een geweldig restaurant, op een mooie plaats gelegen tegenove rde oude kerk van Rijswijk hebben wij deze Culinaire parel gevonden. Onder leiding van Bibi en Takis wordt je hier door het enthousiaste team volledig "in de watten gelegd".

Heerlijke gerechten en zeer mooi opgemaakte borden, in combinatie van heelijke wijnen maken het geheel af !!
Geen wonder dat dit team geregeld mooie prijzen binnensleept!! Wij zeggen.... vooral zo doorgaan!!

Datum van bezoek: november 2019
18 november 2019 beoordeeld

De plaatjes op de website zien er al geweldig uit, maar in het echt is het nog veel beter!
Prachtig opgemaakte gerechtjes, met subtiele en/of bijzondere smaken.
Wij kozen het 4-gangen surprisemenu, met kaas en een dessert na en werden nog extra verwend met 2 amuses.
Heerlijke smaken: kreeft met komkommer en appel, zeeduivel met zwarte olijfen en linzen, kwartel met kweepeer en witlof, boterzachte kalfswang met eekhoorntjesbrood, kortom een feest van smaken en texturen...!
Het bijpassende wijnarrangement (halve glazen, en dat was qua hoeveelheid precies goed) was perfect en erg verrassend met -voor ons- totaal onbekende wijnen.

Het was in een woord geweldig...!
Ik geef toe, ik moest wel even slikken toen ik de rekening zag, maar het was het absoluut waard.

Datum van bezoek: november 2019

Reizigers die Restaurant Elea bekeken, bekeken ook

Den Haag, Zuid-Holland
Den Haag, Zuid-Holland

In Restaurant Elea geweest? Deel je ervaringen!