Peter VDB

Familiaal hotel kraaknet, moderne kamers en topgastronomie voor wie wil

5,0 van 5 bollen7 nov 2021 beoordeeld
Dit hotel is een uitstekende keuze als uitvalsbasis voor de nabijgelegen Dauner Maare. Het is een middelgroot familiaal hotel, in een woonwijk gelegen, maar verder met alle comofort van een groter hotel. In de nieuwbouw zit je in mooie nieuwe moderne kamers met inloopdouche. Het ontbijt is goed en uitgebreid, het avondeten is gewoon top met keuze tussen een gewoon restaurant (wat wij gedaan hebben)en een gastronomisch Michelinrestaurant. Voor wijnliefhebbers: je geraakt gewoon niet door de lange wijnkaart vol Duitse topwijnen ! Het hotel doet dan ook niets voor niets wijndegustaties. Hotel ligt ook zeer makkelijk bereikbaar, op paar honderd meter van grote weg, maar toch ligt het rustig.
Datum van verblijf: oktober 2021
4,0 van 5 bollenLocatie
5,0 van 5 bollenService
5,0 van 5 bollenSlaapkwaliteit
Is er een probleem met deze beoordeling?
3.8 km van Kucher's Genuss- und Businesshotel
5.2 km van Kucher's Genuss- und Businesshotel
5.3 km van Kucher's Genuss- und Businesshotel
Meer hotels in Darscheid bekijken
Beoordeeld op 5 november 2021

We hadden de comfort pluskamers in het nieuwe gebouw geboekt en waren hier zeer tevreden over. Alles mooi en nieuw, prima inloopdouche en een kwalitatief zeer goed bed. Prijs/kwaliteit een topper! Het hotel wordt nog steeds familiaal geleid en dat is duidelijk te merken, de gast is hier niet de zoveelste nummer, maar krijgt een persoonlijke service. Het hotel is ideaal gelegen op 400 m van de op-en afrit van de autostrade, maar dankzij de goede geluidsschermen heb je ter hoogte van het hotel nauwelijks last van het lawaai. In de buurt van het hotel kan je prima in de natuur wandelen, ze bieden zelf een wandeling van 13,5 km aan, ook andere wandelroutes liggen in de nabije omgeving. Een andere grote troef van het hotel zijn de twee restaurants (een traditioneel Duitse eetgelegenheid én een Michelinrestaurant !) met daarbij een oneindig lange wijnkaart met zowel lokale als internationaal gereputeerde flesjes. Het ontbijtbuffet is de moeite waard en biedt veel keuze, ze komen ook elke ochtend voorstellen om een eierbereiding te serveren.

Paar kleine minpuntjes die uiteraard details zijn, maar ik wil ze toch even meegeven:

- een koelkastje op de kamer zou leuk zijn voor tijdens de warmere maanden. In dit type van comforthotel lijkt me dat dus geen overbodige luxe.
- op termijn zou men kunnen investeren in iets meer ontspanningsfaciliteiten in het hotel zoals een jacuzzi, zwembadje of zwemvijver.

In het algemeen is dit echter een zeer goede keuze. ​Kortom, de moeite voor wandelliefhebbers, rustzoekers én gastronomen! We keren zeker terug naar hier!

Kamertip: De comfort pluskamers in het nieuwe gebouw zijn het meest comfortabel en bieden iets meer ruimte, ze zijn daarom ook iets duurder.
Datum van verblijf: november 2021
Beoordeeld op 19 mei 2019 via mobiele applicatie

Hadden deze 3daagse trip langs het weekblad Knack geboekt. Het was een all in met wijnproeverij. Het hotel viel best mee.. op zijn duits , met veel prulletjes en overgedecoreerd. De ontvangst was heel vriendelijk. Daar ons duits niet zo onderhouden is probeerden we in het engels. Het 3 gangen menu was behoorlijk, met grote porties maar mooi gepresenteerd. We bezochten van hieruit Cochem, Koblenz en Trier. Een adres om te onthouden vooral omdat men tegen volgend jaar de kamer capaciteit zal verdubbelen. Nu eerst wat hinder van machines in de tuin waarschijnlijk.

Datum van verblijf: mei 2019
Beoordeeld op 29 september 2016

Per toeval aangekomen bij dit hotel/restaurant. We wilden eigenlijk een simpel gerechtje maar dat is daar niet mogelijk, dus we dachten in 1e instantie nog: wat doen we hier eigenlijk? Gaan we weg of bestellen we toch maar een wat vreemder gerecht. Er staan duurdere (onbekende) gerechten op de kaart (dan je eigenlijk in Duitsland gewend bent) maar wat we kregen overtrof echt alle verwachtingen! Echt een topkok die ons eten heeft bereid. Alles kersvers en mooi opgediend! Achteraf hadden we beslist geen spijt !Wij gaan er vast en zeker nog eens eten!

Datum van verblijf: september 2016
Beoordeeld op 3 augustus 2016 via mobiele applicatie

Bediening is top: correct, vriendelijk en charmant anticiperend op je wensen.
Het eten is buiten kijf van hoge kwaliteit en met zorg bereid. Zeker een aanrader voor degene die gaan voor de exclusievere smaak.

De ambiance is sfeervol, luxe en verzorgt.

Zeker een aanrader!

Datum van verblijf: augustus 2016
Beoordeeld op 4 december 2015 via mobiele applicatie

Hotel is zeer rustig gelegen, ook goed als vertrekpunt naar andere stadjes zoals Cochem ed.
Wij werden zeer vriendelijk ontvangen. Kamer was zeer proper en niets op aan te merken, badkamer misschien iets aan de kleine kant maar was zeker geen probleem. Wij hadden ter plaatse geopteerd voor HP - het eten was culinair dik in orde. Ontbijt was zeer royaal. De service en bediening zeker in orde.
Wij hebben ook een rondgang gehad in de wijnkelder + wijnproeven - door de eigenaar, zeker een aanrader. Dhr. Kucher's is een verzamelaar van wijnen en is een aangename verteller.
Zeker voor herhaling vatbaar.

Datum van verblijf: december 2015