Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Ongedwongen eten op de grond

Beoordeeld op 5 augustus 2019
The R
via mobiele applicatie
Leuk met locals

Dit is een grasveldje waar typisch de locals gaan avondeten. Er is volop keuze aan vis welke je ... meer lezen

Beoordeeld op 2 augustus 2017

Populaire tours & activiteiten in en om Karimun Jawa
vanaf 73,00 US$
Meer info
Beoordeeld op 13 januari 2020

Op zaterdagavond was het een drukte van belang op de alun alun (centrale stadsweide) van Karimunjawa. Er stonden vele walmende barbecues, klaar om te roosteren. We zagen bij de vele eetstalletjes hoe de lokale bevolking en westerse toeristen zich ’s avonds te goed deden aan geroosterde verse ‘fruit de mer’. We zagen gebarbequede tonijn, inktvisjes, grote garnalen, kreeft en krab. Die werden na het roosteren op de grond zittend met gekruiste benen ‘en masse’ genuttigd op grondzeilen op de weide. De meeste westerlingen hadden moeite met deze manier van zitten. Omdat we tijdens ons verblijf op het eiland al veel vis hadden gegeten, richtten wij ons op een satéstalletje. We moesten even wachten, omdat de stokjes met kippenvlees nog geroosterd moesten worden. Maar daarna was het smullen geblazen, saté met een verrukkelijke pindasaus en geroosterde maiskolven. Gezellig zittend op de grond tussen eveneens genietende Indonesiërs. Mocht u in een weekend op Karimunjawa zijn, bezoek de alun alun en doe u te goed aan de geroosterde door u ter plekke uitgekozen verse vis. Dompel u onder in deze authentieke sfeer.

Datum van activiteit: december 2019
Beoordeeld op 5 augustus 2019 via mobiele applicatie

Hier 3 van de 4 avonden gegeten. Telkens weer tercht gekomen bij "oma" bami! Hele lekkere bami en van de buurman de sate ajam gegeten met maiskolf. Erg lekker! Je kunt hier allerlei vis eten die op de bbq klaargemaakt wordt. Aanrader ipv de restaurants in de buurt!

Datum van activiteit: augustus 2019
Beoordeeld op 28 september 2018 via mobiele applicatie

Hier3 keer gegeten. De laatste keer ‘take away’ want dat zitten op de grond aan lage tafeltjes doet onze rug geen goed. Maar het eten is heerlijk en goedkoop. Red snapper met de padang saus (beetje pittig) was heerlijk. Zoals ook de gefrituurde inktvis. Een geroosterde mais, wat overheerlijke ‘crispy tempe’ erbij en we hadden een heerlijke maaltijd. Aanrader!

Datum van activiteit: september 2018
Beoordeeld op 27 september 2018 via mobiele applicatie

PAS OP!! Bij het eerste vis kraampje als je aan komt lopen hadden we besteld. Hierbij hadden we ook een fles water gekocht... bleek: deze was bijgevuld... we twijfelde toen al, maar toch gedronken. Enorm ziek van geworden beide.. koop het water op Karimunjawa in de supermarktjes of bij je hotel/restaurant.

Datum van activiteit: september 2018
Beoordeeld op 6 juni 2018 via mobiele applicatie

Is voor ons weer even geleden maar een heerlijk plein waar iedereen samen komt om te eten. Bij verschillende kan je je vis uitzoeken die die gegrild wordt op de kolen en die je op het plein gezellig bij elkaar kunt nuttigen .

Datum van activiteit: juni 2018