Beoordeeld op 16 maart 2020

Wij hadden onze vakantie gepland eind februari begin Maart om even heerlijk 2 weken uit de herfst/winter in NL bij te komen op Curacao bij 30 gr met zon en zeewind.
We hebben 13 nachten doorgebracht in een Safaritent, met wat harde wind s'nachts klappert het wel maar het is zo heerlijk om de zon te zien opkomen en de vogels te horen fluiten. Regelmatig werd ons terras bezocht door kleine hagedisjes, ook lopen er in de natuur op het terrein 2 leguanen. al dit beestenspul is alleen maar leuk, je hebt er absoluut geen last van.

Bij de 1e koffieochtend hadden we een leuke internationale kennismaking met de andere gasten waaronder Nederlanders, Amerikanen, Duitsers, Fransen en Liechtensteiners. Leuke mensen tussen de 30-70. Gezellig aan het zwembad waar genoeg ruimte is om eens met de andere gasten te praten of gewoon lekker een boek te lezen of van de wifi gebruik te maken.
Een aanrader is de Maandagavond met de BBQ Roberto is de kok des huizes en Debby een uitstekende gastvrouw. Zoiezo kun je bij Roberto en Debby altijd je vragen en opmerkingen kwijt en doen ze alles voor je. Een verlengsnoer ???? wat wil je een EU of een USA versie ???

De vorige eigenaar had wat achterstallig onderhoud achtergelaten en daarbij worden er gelijk wat zaken aangepakt om te verbeteren, mocht Jeroen de handyman in jouw optrekje moeten zijn dan gaat dat altijd in goed onderling overleg bv tijdens de ochtendkoffie. Jeroen heeft zelfs nog voor een gast een extra trapleuning gemaakt Quick en Dirty zoals hij zelf aangaf maar de gast was nog geen 24 uur aanwezig en de leuning was er.

Onze 2 weken waren fantastisch, uit eten bij niet de duurste restaurants is goedkoper dan zelf koken, Williwood, Landhuis Daniel, de eetcafetjes op het Wilhelminaplein en de Handelskade zijn prima en niet te duur.

Wij hadden een Daihatsu Terios voor nog geen €30,- per dag, hij was een dagje ouder maar een prima karretje, we hebben het hele eiland gezien.
We zijn nog op de lokale Zondagsmarkt geweest in Barber, de zon zien ondergaan bij blue seeview resortrestaurant in Westpunt, het maritiem Museum met een hele leuke havenrondvaart en natuurlijk de free walking tour door Punda en Otrabanda met aan het eind de specialiteit van het lokale cafetje de groene rum, een soort Ouzo maar dan 10x zo sterk :-)

Al met al was het weer fantastisch, Roberto, Debby, Jeroen, en de schoonmaakmevrouw tot volgend jaar, wij komen zeker weer om ff bij te komen van het drukke Nederland.

Datum van verblijf: maart 2020
Debby Boogaarts, Pensionhouder van The Natural Curacao, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 17 maart 2020

Hoi Ruud & José,

Dank jullie wel voor deze prachtige review. Het is heerlijk om te weten dat jullie zo genoten hebben van het resort, de natuur, het gezelschap en Curaçao.
Namens Jeroen, de schoonmaakmevrouw, Roberto en mijzelf: We kijken ernaar uit jullie volgend jaar weer te ontvangen!

Beoordeeld op 9 maart 2020

Een redelijke bungalow en een fijn zwembad op het complex. Dat je hier naturistisch kunt rondwandelen en zwemmen is wel prima. De bungalow is wat gedateerd en werd zelfs tijdens ons bezoek aan de buitenkant geschilderd. De inrichting is ook niet echt gezellig, maar erg functioneel. Van de pot van onze koffiezetter was een stuk van het schenkmondje afgebroken. Het hele apparaat werd vervangen door een nieuwe! Wat echt tegenviel was de via het resort gehuurde auto. Een oude auto, met een zelf aan te brengen stuurslot, waar we ruim meer voor moesten betalen dan bij andere aanbieders. We konden er ook niet meer vanaf of een andere auto krijgen. Jammer.

Kamertip: Bungalow zeker een goede optie.
Datum van verblijf: februari 2020
TNC-Debby, Manager van The Natural Curacao, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 10 maart 2020

Dank jullie wel voor jullie review en feedback.

Zoals je aangeeft, is er noodzakelijk onderhoud en we zijn druk bezig om alles weer netjes en up-to-date te maken.

We begrijpen dat jullie het stuurslot vervelend vonden, maar het is iets wat de autoverhuurder verplicht stelt. Zoals tijdens jullie verblijf besproken, zouden we bij de verhuurder wel een andere auto hebben kunnen regelen, maar ook bij die auto zou gebruik van het stuurslot verplicht zijn.

Fijn om te horen dat jullie van het verblijf genoten hebben en onze service met het koffiezetapparaat waarderen.

Beoordeeld op 3 maart 2020

Een resort van bescheiden opzet maar daardoor ook een plek om snel contact te maken met landgenoten of inwoners uit de USA. Wij hebben dit als erg gezellig ervaren, vooral door het gezamenlijke koffieuurtje s'ochtends, georganiseerd door Debbie en Roberto, de uitstekende gastvrouw/heer van het complex.
De safaritent, die overigens een mooie liggging hebben en wij aanvankelijk geboekt hadden vonden wij bij harde wind niet comfortabel vanwege het geklapper van het zeildoek maar in goed overleg met de beheerders hebben wij andere accomodaties aangeboden gekregen die zeer goed zijn bevallen. Nogmaals complimenten voor Debbie en Roberto voor deze medewerking om ons verblijf van 4 weken tot een succes te maken!

J. en H.

Datum van verblijf: februari 2020
Debby Boogaarts, Pensionhouder van The Natural Curacao, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 4 maart 2020

Hoi J&H,

Heel erg bedankt voor de mooie review. Wij hebben genoten van jullie gezelschap en hopen jullie nog een keer te mogen verwelkomen op The Natural!

Debby & Roberto

Beoordeeld op 8 januari 2020 via mobiele applicatie

Echt een paradijsje! Je wilt hier nooit meer weg. Mooie omgeving en in het midden van het eiland dus ideale uitvalsbasis. Wij vonden het jammer dat het terras niet gebruikt mocht worden in de middagen om iets te drinken met andere gasten. In de ochtend is er wel de mogelijkheid om een uurtje koffie te drinken met elkaar. Misschien een tip.

Datum van verblijf: december 2019
Debby B, Manager van The Natural Curacao, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 9 januari 2020

Geweldig dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad. Bedankt voor de tip, we hebben al iets in gedachten voor de toekomst :-)

Beoordeeld op 6 november 2019 via mobiele applicatie

Een heerlijk kleinschalig resort waar Roberto en Debbie hun uiterste best doen om het naar je zin te maken. Altijd vriendelijk en vrolijk zijn ze. Elke ochtend tussen 8 en 9 het gratis koffie uurtje en elke maandag kun je (tegen betaling) mee doen aan de gezamenlijke BBQ. Echt een aanrader! We hopen dat Roberto en Debbie hier nog lang kunnen blijven werken. Een heerlijk zwembad zorgt 24 upd voor de nodige verkoeling. Eén min punt: tijdens onze aanwezigheid werd er begonnen met het vervangen van de leuke gele kozijnen door saaie witte. En we zagen ook dat eerder de mooie blauwe verf vervangen werd door saai grijs. Jammer, juist de kleuren horen zo bij Curaçao. Veel verschillende onderkomens. Van heel simpel (kamer) tot heel sjiek (villa). Ook zijn er tenten, appartementen en bungalows. Onze studio met buitenkeuken beviel prima!

Datum van verblijf: november 2019
Kris S, beheerder van The Natural Curacao, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 10 november 2019

Dank jullie wel voor deze mooie beoordeling. Het klopt dat de huisstijl gewijzigd is naar wat zachtere kleuren om de rust en natuur te benadrukken. Dat is een keuze.
Wij vonden het erg gezellig met jullie en hopen jullie nogmaals te mogen verwelkomen op het resort.

Lieve groeten,
Roberto & Debby