Opslaan
Van tevoren boeken
Waarom op Tripadvisor boeken?
  • Tourhoogtepunten & volledig reisschema

Manieren om Kura Hulanda Museum te ontdekken
vanaf 11,54 US$
Meer info
Beoordeeld op 18 augustus 2020 via mobiele applicatie

Dit museum is deels gewijd aan de slavenhandel, en dat vonden wij erg indrukwekkend. Akelige martelwerktuigen en afbeeldingen van slavernij. Ook is het ruim van een schip nagebouwd om te laten zien hoe de slaven op elkaar gepakt zaten. Een hal verder vind je nog de geschiedenis van de afro-Amerikanen, vooral in veel tekst, maar niet minder interessant om doorheen te lopen. In deze tijden waarin slavernijverhaal weer heel actueel is, zeker een goede plek om meer kennis op te doen van het verleden.

Beoordeeld op 10 augustus 2020 via mobiele applicatie

Dit museum over het koloniaal verleden, de slavenhandel maar ook over Afrikaanse cultuur, de hedendaagse strijd voor ontvoogding en andere onderwerpen, is ongetwijfeld de moeite voor jong en oud. Mijn tiener dochters en nichtje vonden het misschien wel een zwaar thema maar heel boeiend.

Beoordeeld op 5 augustus 2020 via mobiele applicatie

Grote pluspunten zijn dat het museum voorzien is van airco, en een mooie binnenplaats.
Pinautomaat was gisteren stuk dus cash mee.
Ivm COVID waren we de enigen in het museum.
Er is een leuke bar in de schaduw om even te zitten voor of na je bezoek.
Veel zaken betroffen de verre verre geschiedenis, ontstaansgeschiedenis van Afrika heel kort samengevat met voorwerpen.
2 ruimten over de slavernij was indrukwekkend en om die reden een bezoek aan het museum waard. Oude ketens, nagebouwd slavenschip, teksten en wat kostuums. Mooi dat daarvoor aandacht is. Verzorgd museum. Niet al te groot. Voor een kind van 6 wel moeilijk, dus een vertaalslag is wel nodig!

Beoordeeld op 22 maart 2020

Wij vonden dat we vooral dit museum bezocht moesten hebben voordat we weer vertrokken naar Nederland. Wij vinden dat we ook onze verkeerde geschiedenis op Curacao moeten leren kennen! Door de persoonlijke rondleiding met een gids maakt dit museum nog meer indruk op ons! Zeker het bezoeken waard!

Datum van activiteit: maart 2020
Beoordeeld op 16 maart 2020 via mobiele applicatie

Museum in Kura Hulanda bezocht. Zeer indrukwekkend. Wat een vreselijk stukje geschiedenis. Maar wel de moeite waard om dit museum te bezoeken.

Datum van activiteit: april 2019