Koningin Emma Pontjesbrug

vanaf 19,24 US$
vanaf 56,42 US$
vanaf 25,65 US$
Beoordeeld op 10 maart 2020 via mobiele applicatie

De stad is niet zoals je in Europa gewend bent. Echter neem de tijd en loop rond. Laat je bij voorkeur meenemen door een gids. Er is veel te vertellen over haar historie.

Datum van activiteit: maart 2020
Beoordeeld op 8 maart 2020 via mobiele applicatie

Leuk om de zeer bekende en veel besproken brug in het echt te mogen gebruiken. Meer valt er niet over te zeggen. Een bijzondere brug om de beide walkanten te kunnen bereiken.

Datum van activiteit: maart 2020
Beoordeeld op 6 maart 2020

Wil je wat zien van het eiland, huur een auto. Mooie baaien om te snorkelen. Een verblijf op basis van logies met ontbijt is aan te bevelen.

Datum van activiteit: april 2019
Beoordeeld op 5 maart 2020

We hebben veel avondwandelingen gemaakt rond de kade van Willemstad. En elke keer zijn we de brug op en neer gelopen. Langs de kade stonden vroeger de groente en fruit handelaren uit Venezuela. Sinds de crisis in dat land kunnen deze mensen hun handel niet meer slijten omdat ze het land niet uitkomen. Een strop voor de bevolking van Willemstad want die moeten nu hun groente en fruit bij de Albert Heijn of Jumbo kopen en duur betalen!

Datum van activiteit: februari 2020
Beoordeeld op 28 februari 2020 via mobiele applicatie

De brug oogt bijzonder door de manier hoe hij opent. Wat opvalt is dat hij te pas en te onpas open gaat , ook voor kleine bootjes en dat terwijl je gewoon op de brug loopt.
Zo ondervonden wij halverwege de oversteek dat de brug openging. Veel mensen versnelden hun pas om de overkant te halen waar al snel een groot gat tussen brug en wal ontstond. Aan de kant stond een sjaggerijnige man (brugman) te schreeuwen dat iedereen de brug af moest. Geen boot te zien dus sommige (buitenlandse) mensen begrepen het ook niet. Ik zelf voelde er ook weinig voor om acrobatische kunsten uit te halen om op de wal te komen, maar de brugman liet met luid geschreeuw horen dat ie het daar niet mee eens was. Uiteindelijk met behulp van een galante meneer de wal beklommen. Ik stak mijn ongenoegen over deze toerist onvriendelijke bejegening niet onder stoelen of banken waarna we bijna weg gejaagd werden door de bullebak aan de kant met een “wegwezen meisje! “
Nee minpunten dit voor Willemstad !

Datum van activiteit: februari 2020