Beoordeeld op 7 februari 2020

Een heel oud hotel, zeer centraal gelegen in Havanna. De receptionisten waren beiden erg onvriendelijk, niet geinteresseerd en niet behulpzaam. De bellboy was gelukkig wel erg vriendelijk en behulpzaam, vertelde van alles over de geschiedenis van dit oude imposante hotel, waar alle kamers een Joodse naam hebben, het hotel staat in de vroegere Joodse wijk. Maar verder: karig ontbijt, onvriendelijke bediening, eerste dag geen warm water, tweede dag helemaal geen water...... op het dakterras werd op z’n Cubaans verbouwd/opgeknapt (=8 man met een grote helm oo in de zon zittend, 1 aan het werk rest kijkt toe), dus daar zat je ook niet echt lekker. Wel mooi uitzicht. Kortom een hotel waar heel veel van te maken is (zoals zoveel gebouwen/hotels op Cuba)!! Maar waar je nu niet te verl van moet verwachten.

Kamertip: Zorg dat je een kamer met raam krijgt op een hogere verdieping ivm geluidsoverlast.
Datum van verblijf: februari 2020
ClaudiaR6271, Director General van Hotel Raquel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 8 februari 2020

Estimado cliente
Agradecemos su opinion y tomaremos en cuenta sus criterios , realmente la Habana Vieja donde se encuentra nuestro Hotel ha tenido afectaciones en el servicio de agua , lo que nos ha afectado directamente , esto genera para nosostros inconformidades , lamentamos la sitiacion presentada y tomaremos todas las medidas que correspondan y agradecemos sus señalamientos , Esto nos ayuda para ser mejores cada dia .

Beoordeeld op 8 juni 2019 via mobiele applicatie

Eenmaal hier aangekomen zijn we in gaan checken . Aan de deur een vriendelijk medewerker die onze koffers mee hielp dragen tot aan de kamer toe .
De receptie was ja hoe moet ik het zeggen leek niet of ze blij waren dat we er waren gevraagde of we de WiFi konden gebruiken maar helaas geen kaartjes ervoor waren op raar als je achteraf blijkt nog geen 5 gasten in je hotel hebt .
De kamer een mooi grote oude kamer authentiek met airco dan dan ook weer niet zo authentiek hotel is dan ook weer 111 jaar oude .

Leuk lift ook weer erg authentiek en ja ook weer 111 jaar oude .

De dag na aankomst een koude douche en gelukkig waren we snel anders was het water op . Daarna zijn we gaan ontbijten die was wel erg (voor 4 sterren ) schaars en niet alle te veel je hebt niet eens een keus van hoe en wat je krijgt eigenlijk wat de pot schaft zo kan je het zien wat erg raar is voor en de prijs en de ( 4sterren) . Daarna zijn we weg gegaan rondje over Havana gemaakt en begin van de middag terug gegaan naar het hotel een beetje opfrissen we wouden iets gaan eten dus wij naar beneden komen we een personeels lid tegen die riep kom je naar boven ? Wij boven?? Hij ja dakterras wij ja straks eerst wat eten hij hoo daar weet ik wel een leuk plek voor .
Hij ons daar heen gebracht erg vriendelijk .
Daarna terug gegaan en naar de dakterras gegaan wat erg leuk en met een mooi uitzicht op oude habana aanrader die dakterras. De beste jongen zei kan iets nog voor ik zei ja wij willen een rondje gaan maken met een ford cabrio , hij komt goed ga ik regelen en ja hoor ook dat kon hij regelen ook een mooi prijs had hij ook geregeld dus deze medewerker verdient wat de hotel niet heeft en ook niet verdient 5 sterren . Onze sleutel werkt bij aankomst die middag in het hotel ook niet meer erg raar als je daar 2 nacht hebt geboekt naar de receptie een onvriendelijk man ik vroeg of en wat er aan de hand was met de sleutel/kaart hij zei dat hij het niet wist .
Volgende ochtend ontbijt ook weer niet zo veel koffie was niet erg warm kreeg je wel
Bij de omeletten een worsje maar is niet om van de dak te schreeuwen helaas .
Erg jammer locatie is 5 sterren de meeste van de personeel zijn niet zo vriendelijk maar dat geld niet voor iedereen

Datum van verblijf: juni 2019
ClaudiaR6271, Director General van Hotel Raquel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 9 juni 2019

Geachte klant, allereerst hartelijk bedankt voor uw opmerkingen en we zullen uitkijken om de problemen met het ontbijt en de hoffelijkheid en vriendelijkheid van het personeel van de receptie op te lossen, wij danken u met uw opmerkingen om ons management beter te maken en we hopen dat wanneer u terugkeert naar Oud Havana kies opnieuw voor ons met de wens dat je een betere ervaring hebt.

Beoordeeld op 1 april 2019

Mooi hotel, ontvangst onvriendelijk bij receptie. 2 dagen koud water gehad, toiletpapier was op. 1 dag kregen we koffie bij ontbijt de andere dagen niet. Slechte service en onvriendelijk personeel. Het bleek bij aankomst dat het personeel 2 dagen werkt, en 2 dagen vrij is. De man in de bar (eerste avond en de volgende ochtend) was zeer vriendelijk en wist hoe het moest, de andere 2 dagen waren echt niet leuk, des interesse, geen aandacht voor de gast, mede ook omdat we een taxi besteld hebben en orde gewoon niet besteld daarna werd het weer ons probleem. We hadden een kamer uitzicht op zij straatje op een school maar tevens op een gebouw waar ernstig verbouwd werd, dit is niet van te voren verteld, hier hadden we hinder van. Verder heeft het hotel geen WIFI faciliteiten en wil je hier verder ook niet mee helpen, dit kan wel. Locatie is super.

Kamertip: Ik zou het hotel niet meer kiezen vanwege de zeer slechte service
Datum van verblijf: maart 2019
ClaudiaR6271, Director General van Hotel Raquel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 4 april 2019

Geachte klant, het spijt ons zeer voor alle problemen die u ondervond tijdens uw verblijf in het hotel, helaas hadden we enkele incidenten die deze problemen van streek maakten, Het is belangrijk om te verduidelijken dat als er een WIFI-verbindingsdienst in het hotel is en er geen twijfel over bestaat dat de houdingsproblemen zullen worden geanalyseerd en opgelost voor de dienst waarmee u te maken kreeg, en mijn excuses voor wat er tijdens uw verblijf is gebeurd, Hem uitnodigen om terug te komen om bij ons te blijven, zodat hij bij een andere indruk blijft en zijn verblijf een prachtige ervaring is.Heel erg bedankt voor je reactie

Beoordeeld op 28 juli 2017

Hotel Raquel, ligt op een mooie locatie in Havanna. Het is een heel mooi gebouw.
Wij zaten op de bovenste etage hele hele ruime kamer. Op onze etage was ook het dakterras, mooi punt.
Mooie uitval basis om diverse dingen te bekijken in Havana, Het revolutie museum,,
Museum van de kunsten enzovoorts.Ook de old timers in Havana zijn een genot om te bekijken.

Datum van verblijf: juli 2017
Beoordeeld op 21 juli 2017

We hadden dit hotel meer dan 3 maanden van te voren geboekt en betaald. Op de dag van aankomst bleek het hotel vol geboekt te zijn. En had Gala een ander hotel geregeld. Het personeel van Hotel Raquel vertelde dat ze pas diezelfde ochtend gebeld hadden voor de boeking. Een foutje? Nee! Volgens het hotel gaan de boeking via Gala hotels heel vaak fout. De medewerker vond zelf dat we Gala hotels aan moesten klagen, omdat het zo vaak fout gaat. Bij thuiskomst 3 keer een klacht ingediend en nul reactie gekregen. Het personeel van Hotel Raquel was verder uiterst behulpzaam.

Datum van verblijf: april 2017