Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Waar paradijs en wetenschap elkaar ontmoeten

Beoordeeld op 9 juli 2021
madelonb905
Kralendijk, Bonaire
via mobiele applicatie
Leuk en leerzaam voor kinderen en volwassenen!

Beoordeeld op 9 maart 2019
1511marion
Amsterdam, Nederland
Lees alle 19 beoordelingen

Google
Aanbevolen ervaringen in en in de buurt van Bonaire
vanaf 71,80 US$
vanaf 70,00 US$
vanaf 54,49 US$
vanaf 98,08 US$
Beoordeeld op 9 juli 2021 via mobiele applicatie

Prachtige tuin, interessante informatie. Simbana geeft in de ochtend paramedische consulten, verkoopt kruiden voor je gezondheid. Hij inspireert mensen eenvoudige manieren van permaculture te gebruiken. Bijzonder bacteriën die mogelijk alleen op Bonaire voorkomen maken dit een unieke plek. Hoe communiceert de natuur, wat is een goed immuunsysteem, hoe kun je in een tropisch klimaat je eigen moestuin onderhouden?
Dit en nog 1000 feiten over natuurlijk mens zijn, laat je inspireren. De rondleiding kost nog steeds 10 dollar. Wat een schijntje voor zoveel waardevolle info .
Kinderen vermaken zich hier trouwens ook prima! Geiten voeren, natuurlijke PlayStation, spelen met de katten en van alles proeven. Heerlijke plek!

Datum van activiteit: maart 2021
Beoordeeld op 9 maart 2019

Met onze zoon, schoondochter en 2 kleinkinderen (9 en 11) bezochten we de botanical garden. Het was een fantastische belevenis voor ons allemaal. De kinderen vonden vooral de bak met plastic etende krabben, de bak met knabbelende visjes en de grote lens interessant. Wij zelf hebben weer stil gestaan bij het feit hoe de natuur ons kan helpen gezond te blijven!

Datum van activiteit: maart 2019
Beoordeeld op 14 maart 2018

We zagen een uithangbord bij de weg. Geen idee wat we er van zouden kunnen verwachten. Maar nieuwsgierig als we zijn uitgestapt. Manuel kwam aanlopen en we werden hartelijk verwelkomd. We hebben een super leuke rondleiding gehad. Verschillende kruiden mogen proeven en ruiken. Wij vonden het een super leuke ervaring en komen graag nog eens een keer terug.

Datum van activiteit: maart 2018
Beoordeeld op 16 januari 2018 via mobiele applicatie

Een heel bijzondere tuin van een bijzondere en inspirerende man. Als hoveniers hebben wij al vele tuinen bezocht maar deze was speciaal door de denk en werkwijze van Manuel. En met zijn helende handen tussendoor ook nog even mijn al tijden slepende nekpijn verlicht ( zonder dat ik hem verteld had hier last van te hebben).
Een bijzondere man waar we er veel meer van op de wereld zouden moeten hebben!

Datum van activiteit: januari 2018
Beoordeeld op 10 maart 2017

De tuin is ca. 1 ha. groot. Bij het hek kun je bellen en Manuel Simbana Vargas komt naar voren. De toegang is 10 dollar pp. Nog voordat je de tuin ingaat begint deze zeer inspirerende man al te vertellen over de diverse soorten planten en bomen. Ik ben al in veel botanische tuinen geweest, maar nog nooit zo'n geweldige rondleiding gehad! Manuel heeft zeer veel kennis over alles wat groeit en bloeit. De toepassingen op geneeskundig gebied van allerlei planten tot op micro-niveau. Behalve over de planten en bomen, vertelt hij ook over ons ecologisch systeem, bemesting, ph-waardes in ons lichaam, vogelnestjes en plukt ondertussen blaadjes die je kunt ruiken en proeven. Hij staat in diep contact met de natuur en heeft een scherpe blik. Je wordt overladen met informatie, mocht je dit allemaal willen onthouden, dan kun je beter een video-camera meenemen. Manuel is niet alleen landbouwkundig ingenieur, maar doet ook tuinarchitectuur, wetenschappelijk onderzoek, natuurgeneeskunde, plantenziektekunde en in biologische producten. Ik weet niet of deze energieke duizendpoot heel veel bezoekers kan rondleiden, wellicht dat er dan te weinig tijd overschiet voor het vele werk in de tuin. Als ik op Bonaire zou wonen, ging ik 'm helpen. Een echte aanrader!

Datum van activiteit: maart 2017