Beoordeeld op 15 maart 2020

Nadat we de Brownsberg hadden gezien, waren we toe aan rust en comfort. Nou, dat hebben we gehad. heerlijk. Het zwembad is een aparte ervaring. Het personeel is lokaal geworven en dat vraagt om een beetje aanpassing.

Beoordeeld op 5 februari 2020

Wij hebben een heerlijk verblijf gehad.Huisje C13 ,prachtig gelegen aan de rivier. Leuke inrichting met bank en relaxstoel,lekker bed en prachtig uitzicht van t terras. De badkamer is prima met 2 wastafels en lekkere douche.Spoelknop van wc bleef soms hangen,even op letten maar we zijn in Suriname en niet in NL.De huisjes op palen liggen.op de berg en liggen wat verder van t restaurant etc.Wij hadden all in qua maaltijden. Buffet eenvoudig maar goed genoeg.Bij de lunch een soep en vlees en visgerecht met aard.,groente en rijst. Savonds een vleesgerecht extra. Lieve bediening en de mensen die a lacarte bestelden kregen t eten ook vrij vlot. T was niet super druk toen wij er waren. Zwembad is heerlijk maar kan wat onderhoud gebruiken.
Cocktails ook lekker. En echt niet duur, 4 eur.Voor elke bestelling die je op je kamer zet teken je dus je weet wat je gebruikt hebt en toen wij bij vertrek om een rekening vroegen,kregen wij die gewoon.Geen beschrijving maar wel per dag de bedragen.Wij hebben de historic hike gedaan. Museumpje in oud slavenhuisje,vooral de hike de berg op is leuk als je een beetje van natuur houdt. Leuke gids Fabian die over planten en bomen en geschiedenis vertelt.Ook langs de graven van slaven. Precies leuk genoeg,ongeveer 11/2 uur.
Berg en dal voor 2 nachten vonden wij genoeg. Je moet er echt voor de rust komen,of zoals wij om te acclimatiseren na aankomst in Suriname.En onze ontvangst was hartelijk!

Beoordeeld op 1 februari 2020 via mobiele applicatie

De reden dat deze plek 3 sterren krijgt is omdat het in een werkelijk geweldige omgeving ligt. De tuin is geweldig goed onderhouden en een plezier om door te wandelen. De hutten zijn mooi ontworpen, veel natuurlijk licht en een houten constructie maar... hetgeen onze vakantie daar onplezierig maakte is ten eerste het onbeleefde en hoogmoedige personeel. Werkelijk een sfeerbederver. De ontvangst was lauw, ze waren niet erg behulpzaam en gewoon ongeinteresseerd. Alles behalve een Surinaamse welkom. Zo kregen we de vraag: "Maar jullie zijn met jullie 2 waarom kies je dan voor een A hut? Ik zou het niet doen he want oh? u blijft toch maar voor 1 avond?" Met een vies gezicht en ten tweede stonk de hut naar plas en was het bed doorgelegen in het midden (je rolt daardoor naar het midden toe). Daardoor niet bepaald een goede slaapplek. Ook, de check out tijd is om 11u maar reeds om 10u kwam de schoonmaakster haar zak met schoonmaakartikelen al voor ons deur op het terras smijten zonder te groeten of ons op de hoogte te stellen.
Waarschijnlijk hebben niet alle hutten doorgelegen matrassen en stinken niet allemaal naar plas maar een goede raad: blijf weg van hut A1. Al bij al voor de prijs die je betaald niet de service die je verwacht. Dit alles zorgde ervoor dat we geen extra nachten boekten. Mijn man wou meteen een aantal nachten boeken omdat de plek er geweldig uitzag online maar gelukkig hebben we dat niet gedaan.
Een enorm contrast met de vriendelijkheid, verwelkoming en algemene sfeer van het adventure center. Zowel de dame aan het onthaal als de jongens die met je mee gaan bij de canopy zipline waren enorm vriendelijk.

Beoordeeld op 31 december 2019

We verbleven hier 2 nachten in een heel mooi en modern huisje. Er waren niet echt veel andere gasten. Het eten was teleurstellend, personeel erg langzaam.
Waarschijnlijk typisch voor de streek. Er was, buiten het feit dat we naar de Brownsberg gingen ook niet echt veel te zien rondom het resort. Er zit zeker wel potentie in dit resort, maar dan moet het door een ander team geleidt worden.

Kamertip: Ik zou hier niet langer dan 2 dagen boeken.
Datum van verblijf: augustus 2019
Beoordeeld op 21 december 2019

Na een week in het binnenland aangekomen in Berg en Dal. In het binnenland hadden we in vrij luxe resorts gezeten, inclusief eten en alle tours. Daarna naar Berg en Dal, de duurste van allemaal. De verwachtingen waren hoog gespannen. Het huisje is aan de binnenkant mooi, er staat een lekker bed. De badkamer is ook prima, ruim met twee wastafels en een fijne douche met mengkraan. Het park zelf is rommelig en slecht onderhouden. Bij het zwembad komen de woorden 'vergane glorie'naar boven. Jammer. Veruit de meeste gasten zijn Nederlands, de prijzen en de vlaggen zijn gericht op de Amerikanen. Avondbuffet is tot 10 uur, maar als ik om kwart voor negen kom eten, is alles al opgeruimd. Excursies zijn exclusief. We hebben de excursie naar Afobakadam gedaan. Je mag niet op de dam. De excursie stelt niet veel voor. Meneer Frits heeft er wat van gemaakt door heel veel te vertellen. Bij het uitchecken mocht ik wél betalen, maar ik mocht de rekening niet zien, laat staan ontvangen. Alle hotels in de hele wereld geven je een invoice bij vertek, maar Berg en Dal vindt dat niet nodig. Ik heb geen idee of de rekening klopt.
Voor ons geen Berg en Dal meer.

Datum van verblijf: december 2019