Memorial Museum Passchendaele 1917

vanaf 249,44 US$
vanaf 767,58 US$
vanaf 323,13 US$
Beoordeeld op 15 augustus 2019

Ik had eerlijk gezegd nog niet van dit museum gehoord tot ik er toevallig voorbij reed.
Ik was echt zeer aangenaam verrast: het museum is zeer boeiend en aangrijpend en geeft een goed beeld van de Slag van Passendale, maar ook van de Grote Oorlog in het algemeen.
Duidelijke info die nooit verveelt wordt afgewisseld met de dug-outs, de nagebouwde loopgraven en een noodhuis.
De audio-guide is zeker een meerwaarde.
Een absolute aanrader

Datum van activiteit: augustus 2019
Beoordeeld op 9 augustus 2019

Dit museum met onze 2 kinderen bezocht (8 en 10 jaar) en enorm de moeite! Leerrijk, veel om te zien, te kijken te luisteren en vooral te beleven! De Dug-out en de loopgraven die gereconstrueerd waren, was echt TOP! Een echte aanrader om met kinderen te gaan en ze te leren dat een museum echt niet saai hoeft te zijn!

Beoordeeld op 7 augustus 2019

Vind ik persoonlijk één van de beter WO1 musea in de Ieperboog. Het volledige park errond nodigd uit voor een wandeling enherbergd ook nog verschillende WO1 bezienswaardigheden.

Datum van activiteit: maart 2019
Beoordeeld op 19 juli 2019

Wij hebben het museum al een paar keer bezocht, maar trokken speciaal naar het park om het monument ter ere van de Maori-soldaten uit WO1 te bekijken. Mooi is een woord dat bij een oorlogsmonument niet echt past, maar dit is toch wel een heel indrukwekkend monument. De Pou Maumahara is 8 meter hoog en weegt 6 ton. Nieuw-Zeelandse houtsnijders (docenten en studenten) hebben er 4 jaar aan gewerkt. Het resultaat is verbluffend ! Op de plaats waar het monument staat, staan borden met uitleg over de vervaardiging, de betekenis en de rol van de soldaten tijdens de oorlog. Een must als het museum bezoekt.

Beoordeeld op 9 juli 2019

Prachtig museum in een mooi park. Veel aandacht voor details, en het verloop van WO I is perfect te volgen. Hier wordt je stil van...