“Goed nivoo, maar nieuwe kaart is nog wel wat een ruwe diamant”
Beoordeling van Restaurant Oonivoo

Restaurant Oonivoo
Geclassificeerd als nr. 1 van 68 Restaurants in Uden
Keukens: Internationaal
Beschrijving: Mooie wijnen gecombineerd met prachtige spijzen, maar vooral de sfeer van gastvrijheid. Bij OONIVOO draait het om u: onze gast. Ons restaurant zien we als een mooi theater waar u vooral zelf de voorstelling bepaalt. Stelt u het bijvoorbeeld op prijs om een toelichting te krijgen bij onze wijnen en creaties uit de keuken of vindt u het juist prettig om zo min mogelijk ‘gestoord’ te worden. Kortom, wanneer wij weten wat u prettig vindt dan houden we daar graag rekening mee. Namens Marco & Esther van Bergen en al mijn collega’s van OONIVOO wens ik u een fijne middag of avond! Bertie de Vree, manager-gastheer
16 maart 2020 beoordeeld

We proberen toch elk jaar een nieuw restaurant te ontdekken, meestal na het vaststellen van de nieuwe michelin sterren, en zo kwamen we op Oonivoo uit. Online reserveren was vlot gedaan, en aangezien het midden in het centrum is, is het gemakkelijk te vinden. Parkeren in de buurt kan goed, en er zijn ook wel wat hotelletjes in de buurt als je wenst te blijven slapen.

De ontvangst was netjes, en na afgeven van de jassen, werden we vlot naar de tafel gebracht. Na een puike cocktail en een blik op de kaart kozen we, carpe diem, voor het zes gangen signature menu met bijpassende wijnen. Dat laatste overigens in "bob" formaat, wat hier gelukkig gewoon kan. Dikke pluim hiervoor, sommige restaurants doen daar best krampachtig over is onze ervaring. Dit menu zou het resultaat zijn van een strijd tussen de kok en de sommelier, met dus het beste van het beste qua wijn-spijs (combinaties)

Daarmee schep je toch een zekere verwachting, zeker gekoppeld aan de net toegekende michelinster, en die maakten ze op zekere momenten zeker waar, maar soms ook nog niet helemaal. Zo was de "kiezelstenen" amuse fantastisch, je wordt echt op het verkeerde been gezet, zoals chef Crippa van Piazza Duomo ook kan met zijn "olijven". Serieuze culinaire jubeltenen. De combinatie wilde zeebaars met een champagne was ook fantastisch, en dat gold ook zeker voor het Iberico rib met hoisin, icm een 10 jaar oude Madeira. Maar bij dat laatste verdween de delicate kreeftensmaak wel wat, tussen al het smaakgeweld. Dat laatste hadden we ook bij de bereidingen van duif met pompoen. Een hapje van de delicate duivenborst (perfect gegaard) verdween tussen de hele pompoenpitten die er op lagen, en pompoenpuree met veel sinaasappel erdoor. Misschien is een korstje/crumble van gemalen pompoenpitten een subtielere oplossing? En misschien een snufje kardemom door de puree, ipv de vele sinaasappel? Door die aanwezige smaken, viel de wijn-spijs combinatie toch ook wat in het water naar onze smaak.

Al met al goed gegeten, maar zoals gezegd, wij vonden dat er aan sommige gerechten nog subtiel iets bij te schaven is. En daarom komen we graag nog een keer terug om de rest van de kaart te ontdekken.

PS: Bovenstaande hebben we ter plekke al wel teruggeven aan de bediening.

Datum van bezoek: februari 2020

12 februari 2020 beoordeeld

Top diner aan de keukentafel ,mooi om te zien hoe de keukenbrigade aan de slag is!
Prettige bediening,er was maar een min puntje .
De koffie was niet lekker en geserveerd in een lastig kopje om te drinken, dit neemt niet weg dat ik me weer verheug op volgende week ,we hebben weer gereserveerd!

Datum van bezoek: december 2019
Oonivoo, Eigenaar van Restaurant Oonivoo, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 13 februari 2020

Beste Martien, bedankt voor de recensie. Als u liever andere koffie heeft mag u dit altijd bij een van de medewerkers aangeven, hetzelfde geldt voor het kopje. Graag tot de volgende keer!

11 februari 2020 beoordeeld

Een topervaring van een verrassende lunch. Genoten van een 3-gangenverrassing menu met heerlijke amuses vooraf, die je smaakpapillen kietelen. Uitstekende bijpassende wijnen.
Al met al een verwennerij (in alle opzichten) geserveerd door zeer vriendelijk personeel
Rekening houdend met wensen, allergieën etc.
Voor herhaling vatbaar

Datum van bezoek: januari 2020
Oonivoo, Eigenaar van Restaurant Oonivoo, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 12 februari 2020

Beste Yvonne, hartelijk dank voor de mooie recensie! Fijn om te lezen dat je het lekker vond. Heel graag tot de volgende keer.

2 februari 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Genoten van de lunch bij Oonivoo. 3 gangen bestaande uit voor-, hoofd- en nagerecht. Voorafgaand met een set aan amuses. Een pre dessert in de vorm van een kiezel, flinterdun chocola met een zachte vulling. Goede koffie tot slot met friandises. Goede smaken met een eerste hint naar de lente door het gebruik van frisse en licht zure tinten. Bijpassende wijnen maken het geheel compleet. Aanrader voor lunch als diner, in een authentiek pand en mooie aanleiding met open keuken.

Datum van bezoek: januari 2020
Oonivoo, Guest Relations Manager van Restaurant Oonivoo, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 februari 2020

Beste Roel, bedankt voor uw positieve recensie! Fijn om te horen dat u Restaurant Oonivoo als goed heeft ervaren. Graag tot een volgende keer.

31 januari 2020 beoordeeld

Positief:
* lunchmenu helemaal goed; heerlijk gegeten
* mooi klaargemaakt
* lekkere amuses
* rustige sfeer
* vriendelijke professionele bediening
* terechte Michelin sticker op de deur.

Negatief:
* niks.

Datum van bezoek: januari 2020

Bedankt voor uw positieve woorden. Heel fijn om te lezen dat u geen enkele negatieve ervaring heeft met Restaurant Oonivoo. Graag tot een volgende keer!

Reizigers die Restaurant Oonivoo bekeken, bekeken ook

In Restaurant Oonivoo geweest? Deel je ervaringen!