Vandaag geopend: 10:00 - 19:00

Manieren om Tonnara di Scopello Museo te ontdekken
vanaf € 1.143,20
Meer info
Beoordeeld op 9 juni 2017 via mobiele applicatie

Toen we de Tonnara van op zee zagen opdoemen dachten we 'dit overtreft het mooistevakantieplaatje!'
De natuur, de gebouwen, het zonnestrand... het kan niet mooier.
Zo mooi dat we besloten de site diezelfde dag nog over land te gaan bezoeken.
Boven lanfs de grie baan is er een man die parkingplaatsen onder de bomen verhuurt. Uitzonderlijk zo'n lommerrijke plaatsdus een meevaller.
De de weg naar beneden naar de Tonnera te gaan moesten we elk €4 betalen. Een tegenvaller als je niet van plan bent te gaan zwemmen en of zonnen. De tonnora blijft mooi,maar is mooier van op zee. De evocatie van het vissersleven is erg beperkt en de mooie villa/meestewoning werd gedegradeerd tot een hall met drankenautomaten.
Ons advies: bekijk het uit een bootje van op zee!

Datum van activiteit: juni 2017
Beoordeeld op 16 september 2016

We hebben Scopello bezocht omdat het volgens de boeken zeer de moeite waard is.
Nadat we de auto op een betaalde (€1 p/u) parkeerplaats moesten plaatsen moesten we ook €4 entree p/p betalen. Na een wandeling naar beneden kwamen we aan bij het water. Het zag er inderdaad adembenemend uit, maar dat was voor ons ook het enige positieve. De mensen (Italianen) lagen als een stel mieren bij elkaar op de stenen. Dit lag alles behalve comfortabel. Het water was niet eenvoudig te betreden, maar was heerlijk om even af te koelen.
Al met al vonden wij het tegenvallen en niet voor herhaling vatbaar.

Datum van activiteit: september 2016
Beoordeeld op 12 september 2016 via mobiele applicatie

Mooi, maar te druk in het weekend .. Er zijn wel leukere en minder toeristisch uitgebuite plekken. Spijtig dat je er niks kan terugvinden over de tonijnvisserij vroeger..je hoeft het toegangsgeld niet te betalen als je niet wil zonnen..even verder voven, neem je even mooie foto's

Datum van activiteit: september 2016
Beoordeeld op 23 juli 2016 via mobiele applicatie

Vind het geld pikken van de mensen 4€ pp er is niks te beleven buiten het kleine schuur er zijn mooiere plekjes in castellamare del golvo

Datum van activiteit: juli 2016
Beoordeeld op 3 oktober 2015 via mobiele applicatie

Mooi uitzicht maar niks te beleven. De 3.50 echt niet waard. Je ziet hetzelfde vanaf de weg als beneden na de entree.

Datum van activiteit: oktober 2015