“Perfect diner”
Beoordeling van Yelo

Yelo
Geclassificeerd als nr. 1 van 22 Restaurants in Wenduine
Prijsklasse: € 27 - € 41
Beschrijving: Welkom in restaurant yelo, Onze naam yelo verwijst naar Jessica en Lorenzo, waar Jessica achter het fornuis staat en Lorenzo instaat voor de bediening. Daar brengt Jessica een eerlijke en pure keuken met een seizoensgebonden kaart die om de 2 weken veranderd. Graag verwelkomen wij jullie in ons restaurant waar je kan relaxen in een ongedwongen sfeer.
17 oktober 2023 beoordeeld

Aangename sfeer met prachtige gerechten!
De wisselwerking tussen de zaal en de keuken is perfect! Is de 3de keer dat ik hier kom genieten.. Blijft verbazen..

Datum van bezoek: september 2023

23 september 2023 beoordeeld

Zeer verzorgd en lekker restaurant !
Vriendelijke bediening, uitstekend !
Niet te groot, vandaar rustig !

Datum van bezoek: september 2023
19 juli 2023 beoordeeld

Toprestaurant met super vriendelijke bediening! Zeker een aanrader voor wie houdt van lekker eten in een rustige sfeer. Kwaliteit van eten is uitstekend.

Datum van bezoek: juli 2023
30 juni 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Hoofdgerecht komt in gigantische portie. Vergeefs gezocht naar smaakbommen (behalve het groentensoepje en het hapje rond avocadocrème). Veel groen on top, maar met weinig toegevoegde smaakwaarde. Een « tartare » bleek eerder een carpaccio te zijn. Bouchotmosseltjes verdienen betere smaakbegeleiders (nu eerder fletse bedoening). Blijft bij eenmalige kennismaking, vrees ik…

Datum van bezoek: juni 2023
6 juni 2023 beoordeeld

Wie zelf het delicieuze en oogstrelende Yelo menu onbevooroordeeld wil ervaren, stopt hier best met verder lezen en plaatst een reservatie.

•••●○●•••

Niet op de kaart aangeduid en dus altijd een verrassing zijn de aperitiefhapjes. De eetbare kunstwerkjes blinken uit in vorm en smaak. Deze keer een cilindervormig stukje watermeloen met een bijzonder stukje kaas en daarnaast een krokantje op basis van inktvis. In een bekertje proeven we een fijn vissoepje.

Als voorgerecht kiezen we de zalm. Die wordt in fijne stukjes geserveerd op een schelp van bladerdeeg. De zurige touch van kalamansi zorgt voor een heerlijke beleving.

In afwachting van nog lekkers proeven we een uitstekende witte wijn uit Slovenië, afkomstig van de Brda vallei.

Het tussengerecht is een compositie rond de bouchot mossel, geserveerd op een bedje van fregola.

Chef Jessica en maitre Lorenzo werken ondertussen met vaste hand verder. Zij met het opbouwen van haar kunstwerkjes, hij met het bijvullen van onze glazen.

Aangezien we elk een verschillend hoofdgerecht kiezen, raken we er tot op heden niet uit wie nu de lekkerste smaakervaring heeft beleefd. Zowel de griet omringd met jus van langoustines als de hoevekip met zachte pepersaus, zijn excellent bereid en kwalitatief top.

Nadat hij onze tafel heeft afgeschuierd met een romantisch borsteltje serveert Lorenzo ons het dessert. Rabarber en geitenkaas vormen hier een perfect huwelijk.

Datum van bezoek: juni 2023

Reizigers die Yelo bekeken, bekeken ook

Wenduine, West-Vlaanderen
De Haan, West-Vlaanderen

Wenduine, West-Vlaanderen

In Yelo geweest? Deel je ervaringen!