“Steeds druk bezet maar beslist de moeite om er eens te lunchen”
Beoordeling van La Quincaillerie

La Quincaillerie
Reserveren met
Bespaar tot 20% wanneer je online reserveert *
La Quincaillerie is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 20 van 217 Restaurants in Ixelles
Geschikt voor: Grote groepen
Dineropties: Na sluitingstijd, Lunch, Ontbijt, Diner, Reserveringen
Beschrijving: Een voormalige ijzerwarenhandel in de Rue du Page te Brussel, getekend door een leerling van Victor Horta. Het Horta museum ligt trouwens net om de hoek. Verder vind je in de buurt ook de Place Chatelain, een smeltkroes van leuke restaurantjes, boetieken en tal van speciaalzaken. Bovendien zijn er in de omliggende straten en op het plein ruime parkeermogelijkheden. In 1988 opende brasserie La Quincaillerie er zijn deuren. Heel wat elementen eigen aan de vorige bestemming van de zaak warden in ere gehouden. Net dat zorgt voor het bijzondere karakter van de brasserie. De brasserie gelegen op een boogscheut van de Louisalaan is de ideale uitvalsbasis voor wie wil genieten van een eerlijke keuken.
15 december 2016 beoordeeld

Om te gaan lunchen in La Quincaillerie moet je heel zeker vooraf reserveren. Het kader is er bijzonder, het onthaal en de bediening (ondanks de drukte) voortreffelijk. En ook het lunch-menu heeft ons ook nu weer bekoord. Voor 17,95 euro kon je ditmaal kiezen uit vier voorgerechten waaronder 5 oesters of een terrine van varkenssnuit. En ook bij het hoofdgerecht zijn er een viertal mogelijkheden. Met ons drieën hebben we geopteerd voor de lekkere zonnevis.

9 december 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik ben blij dat ik eens in het mooie interieur heb mogen eten, maar dit is dan ook meteen de sterkste troef. Op een donderdagavond zat het afgeladen vol, dus enorm rumoerig. Eten gewoon goed, personeel wel uitermate vriendelijk.

15 november 2016 beoordeeld

Wij werden ontvangen door een hele mooie dame (oogt prettig voor de heren), daarna begeleid naar ons tafeltje. La Quincaillerie was oorspronkelijk een oude ijzerwaren handel die omgebouwd is tot restaurant met een GEWELDIG resultaat! Bij binnenkomst kijk je je ogen al uit..Het oogt en voelt zeer intiem en warm ondanks of mede door de oude elementen die nog steeds bewaard zijn gebleven.
Een bijzonder goede chef zwaait de scepter over de keuken, het eten was top, alles smaakte fantastisch. De wijnkaart is ook bijzonder te noemen, die varieert van betaalbaar tot bijzonder exclusief. De bediening is van een niveau wat je eigenlijk niet veel meer treft (buiten de luxere restaurants) en alles gaat met een fraaie glimlach. Gezien de hoge mate van kwaliteit die geleverd wordt ligt het voor de hand dat het geen budget restaurant is....maar geloof me dineren op deze locatie met een speciaal persoon of zeer gewaardeerde zakenrelatie is iedere euro meer dan waard!!

8 november 2016 beoordeeld

Mooi interieur . Ontvangst en bediening vriendelijk. Gereserveerd voor een vast menu waardoor men alles goed op voorhand weet. Misschien was nu juist dit de oorzaak dat voorgerecht en hoofdgerecht toch te snel na elkaar opgediend werden ? Maar kregen wel een erg goede kwaliteit-kwantiteit op tafel . Wel jammer dat de tafels zo dicht op elkaar staan .
Nog dit ter attentie van Vlaamstalige Belgen, degenen die ons bediende of de rekening maakte spraken ook behoorlijk Nederlands toen ze hoorden dat wij dit spraken. Of dit altijd gebeurt en door iedereen kan gedaan weten we niet,maar we vonden het wel een pluspunt in deze erg francofone omgeving. Blijven doen !
Alles samen , kunnen we het restaurant - brasserie absoluut aanbevelen voor de lekkere schotels , het interieur en de bediening.

9 september 2016 beoordeeld

Rustig gelegen, supermooi interieur, zeer vriendelijk, tweetalige service. Lekker eten, brede keuze trouwens. Echt de moeite waard om eens langs te gaan. We niet goedkoop.

Reizigers die La Quincaillerie bekeken, bekeken ook

In La Quincaillerie geweest? Deel je ervaringen!