eDreams
Orbitz.com
StayForLong
Agoda.com
Beoordeeld op 5 september 2016 via mobiele applicatie

Ik ga Agapitos missen. Samen met mijn vriendin was ik hier 2 weken. Grootste pluspunten: adembenemend uitzicht (vanaf restaurant, zwembad en kamer), redelijk kleinschalig en rustig (als je daar van houdt) zeer goed restaurant, ruime kamers, fijn zwembad en de zee op loopafstand. En het personeel dat oprecht erg aardig en behulpzaam is en er alles aan doet om je een fijne vakantie te bezorgen.

Geen Nederlander tegen gekomen op Pelion, was ook wel eens leuk. Vooral Engelsen, Duitsers en toeristen uit omringende landen van Griekenland.

Het weer moet wel goed zijn, want anders is er betrekkelijk weinig leuks te doen in de omgeving. Gelukkig zit dat (zeker in de zomer wel goed), al kan het wat wisselvallig zijn agv. de nabije 'bergen'. Als het sporadisch bewolkt of regenachtig is, is dat meestal s nachts of in de ochtend en trekt het daarna open.

Aanraders, zeker voor snorkelaars: bezoek aan het strand Papa Nero en een boottocht met speedboat langs de stranden en grotten (o.a. langs Fakistra en Mylopotamos). Je kunt dit bij het toeristenbureau in het centrum van Agios Ioannis boeken voor €30 per persoon.

Datum van verblijf: augustus 2016
Beoordeeld op 8 augustus 2016

Geweldige hotelervaring, overdreven vriendelijk personeel, en uitstekende keuken in het restaurant.

Er zijn handdoeken voor de badkamer, en aparte strandlakens die je mag meenemen naar het strand, en dagelijks worden gewassen! Een pluspunt.

Naar Griekse normen bijzonder uitgebreid ontbijtbuffet, speciale koffie, een eitje naar keuze? Allemaal vers op bestelling, inbegrepen in de prijs, en met de grootste glimlach gepresenteerd.

De ligging is perfect net buiten de drukte van het bruisende Agios Ioannis, maar op slechts 5 minuutjes er vandaan...

Zowel het zwembad als de bar/restaurant hebben een fenomenaal uitzicht over de zee, door de hogere ligging.

Vermoedelijk het beste hotel in de streek!

Kamertip: Een auto is een must om de omgeving te verkennen!
Datum van verblijf: juli 2016
Beoordeeld op 18 juli 2016 via mobiele applicatie

Agapitos is de parel van de kust van Pelion. We hebben heerlijke avonden op het terras van het restaurant doorgebracht. Het eten is uitstekend, je hoeft nergens anders meer heen als het daarom gaat. Het team van Agapitos is zeer vriendelijk met Edmund voorop. Zijn coctail ' appel masticha' is zeker de moeite waard om te proeven. De accomodaties liggen speels rondom het zwembad met uitzicht over zee. De zwembadbar met loungehoek is favourite bij de jeugd omdat daar de wifi het best is. Je moet wel een auto hebben ook is het strand en het dorp niet ver, maar de terugweg is steil. Klein minpuntje, ons bed was hard maar Edmund wist het op te lossen. Goede uitvalsbasis om Pelion te verkennen! Genoten!

Datum van verblijf: juli 2016
Beoordeeld op 6 juli 2016

In juni een week in Agapitos villa's geweest. We hebben een meer dan heerlijke tijd gehad. Pilion is werkelijk een prachtig, groen gebied, met vele prachtige stranden. Ook het strand wat op loopafstand ( wel een berg af en dus ook weer op) is erg mooi. Dit samen met ons mooie onderkomen, heerlijk ontbijt en diner ( ook weer met dat geweldige uitzicht) en de ontzettend vriendelijke mensen, maken Agapitos villa's een plek waar je zeker terug wilt komen. Vooral Edmund ( niet de eigenaar, maar gewoon een hele harde werker ) zal er alles aan doen om het je naar de zin te maken. Ook zijn vrouw Flora, die zorgt voor de schoonmaak is een schat. Maar laten we ook de dames in de keuken, die heerlijke maaltijden bereiden niet vergeten en ook al drinken wij zelf geen alcohol, de bevlogenheid van Agi over alle bijzondere wijnen bleef ook niet onopgemerkt. Wij kunnen alleen maar zeggen" ga het zelf ervaren".

Kamertip: Veel trappen, ook naar het restaurant voor het ontbijt, dus daardoor ongeschikt voor mindervaliden.
Datum van verblijf: juni 2016
Beoordeeld op 25 juni 2016

We hebben een fantastische vakantie gehad in het mooie pelion. De kamer en alles er omheen is perfect tot in de kleinste details. Heerlijk eten, een geweldig uitzicht en een prachtige omgeving. De geweldige mensen van Agapitos hebben er mede voor gezorgd dat onze vakantie een groot succes was! Enorm vriendelijk, niets is te veel gevraagd. Edmond bedankt, wij komen zeker terug!

Kamertip: Kamers met een balkon aan de zee hebben een geweldig uitzicht
Datum van verblijf: juni 2016