Bericht van Tripadvisor:Tijdelijk gesloten
Vandaag geopend: 10:00 - 18:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Mooi

Zeer mooie streek om te wandelen. Wij hebben via wandelknooppunten de kastelenwandeling gedaan ... meer lezen

Beoordeeld op 2 april 2021
JennekeBelgium
Herentals, België
via mobiele applicatie
Mooi kasteel

Prachtige omgeving om te wandelen met altijd het mooie kasteel om je heen. Neem een gids en bezoek ... meer lezen

Beoordeeld op 16 augustus 2020

vanaf 35,03 US$
vanaf 11,62 US$
vanaf 15,50 US$
Beoordeeld op 28 augustus 2018

Eerst een smakelijke lunch bij "Graaf van Egmond" en dan een bezoek aan het Kasteel.
Maar eerst bezochten wij de groentetuin : een prachtig initiatief van de Vlaamse overheid : 8 tuiniers zorgen voor dit pareltje. Doe zeker het (gratis) begeleid bezoek waar vrijwilligers een inzicht geven in de bijzonderheden van deze tuin.
Dan het Kasteel : heel aangenaam. Een deel historiek en het nieuwe gedeelte aangenaam retro.
Een echte aanrader voor een relaxe en leerrijke uitstap.

Datum van activiteit: juli 2018
Beoordeeld op 18 augustus 2018

Aan de straatkant ligt de gratis parking en de taverne ‘graaf van Egmond’ waar je ook iets kan eten of drinken (zie afzonderlijke beoordelingen). Je betreedt het domein langs een lange en kronkelige dreef van een paar honderd meter en hierdoor zie je het kasteel pas op het einde verschijnen.
Het toegangsticket is met of zonder de tuin.
1. Het kasteel is binnenin niet meer middeleeuws maar volledig gerestaureerd na1850 door de toenmalige moderne eigenares en hierdoor zijn de meer dan 20 kamers best interessant. De rondleiding is met een goede audiogids en voorzie zeker 1.5u voor het kasteel alleen al.
2. De museumtuin (4euro), is een must in de periode juli-augustus want dan staan de talrijke fruitsoorten in bloei (vooral appels, peren, pruimen en druiven).
3. In het uitgestrekte park kan je gratis rondwandelen

Datum van activiteit: augustus 2018
Beoordeeld op 17 augustus 2018

Zowel de tuinen als het kasteel zijn meer dan een bezoek waard. Met de audiogids word je meegetrokken in de boeiende geschiedenis van het kasteel, heel goed geconserveerd Middeleeuws erfgoed en schitterend onderhouden. Gelegenheid tot een hapje en drankje in de directe omgeving, op wandelafstand.

Datum van activiteit: augustus 2018
Beoordeeld op 16 juli 2018

We begonnen onze uitstap met een picknick in het grote park rond het kasteel. Er zijn picknicktafels maar je kan je ook installeren in het gras. Na de picknick bezochten we het kasteel met een audioguide. Heel erg leuk is dat de kinderen een ander verhaal te horen krijgen dan de volwassenen. De kinderen vonden het een heel grappig verhaal en waren de hele tijd geboeid. Daarna hebben we nog iets gedronken in de brasserie nabij het kasteel, om een leuke dag af te sluiten. Er is veel parking die niet te betalen is.

Datum van activiteit: juli 2018
Beoordeeld op 5 juni 2018

Een lommerrijk park met mooie vijvers, een interessante museumtuin en een schitterend onderhouden en rijk gevuld kasteel, moet er nog meer zijn? Wel dit was er dan met de Vanity Fair-tentoonstelling : de moderne werken werden mooi geïntegreerd in het Middeleeuwse interieur.

Datum van activiteit: juni 2018