Vandaag geopend: 08:00 - 17:30

vanaf 7,53 US$
vanaf 56,00 US$
vanaf 210,00 US$
Beoordeeld op 6 maart 2020

Mooi ford. Maar geef jezelf even de tijd om te wennen aan de drukte. Ik moest er aan wennen. En ga niet zomaar rondlopen, neem een gids, die je alles uitlegt. Dan krijgt alles een betekenis, en kan je er meer van beleven. Wees voorbereid dat je je hoofd bedekt (mannen hoed of pet; vrouwen sjaal) en dat je bij de heilige plaats je schoenen uittrekt (dus als je niet op blote voeten wilt lopen, neem sokken mee. Je mag je schoenen mee nemen in een draagtas. Of je mag ze (bewaakt) afgeven, Heel veilig.

Datum van activiteit: februari 2020
Beoordeeld op 2 januari 2020 via mobiele applicatie

Must see als je in Jaipur bent. Adembenemend mooi. Enige irritante is de verkopers op het binnen plein.
Ik zou er overigens wel in de winter heen gaan ivm een aardige wandeling omhoog

Datum van activiteit: december 2019
Beoordeeld op 11 december 2019

Mooie plek, Best groot, je kan kiezen of je enkel het plein en errond doet of inkom betaald vr het ganse fort. Gewoon doen. in feestdagen en weekend veel Indiërs, in de buurt kan je ook nog andere plekken bezoeken.

Datum van activiteit: oktober 2019
Beoordeeld op 5 december 2019

17500 beoordelingen , wat moet je daar nog aan toe voegen.
Doe zeker de rit met de olifant( dierenorganisties voeren er regelmatig akties), je bent er voor of tegen maar hier hoort het bij het spektakel, ongemakkelijk zitten maar t'is wel een beleving. De fooi van de kornak zal je niet vergeten , de onze keek voortdurend achterom om het ons duidelijk te maken.
Na de taj mahal is dit het drukst bezochte gebouw in Indie.
Vroegere hoofdstad van het Mogolrijk, het fort is een paleizenfort.

Datum van activiteit: november 2019
Beoordeeld op 2 december 2019 via mobiele applicatie

Mooi hooggelegen fort boven de stad gelegen. Het complex, dat zelfs twee eeuwen heeft leeggestaan, bestaat uit paleisgedeelten met prachtige elementen.
Wel toeristisch, maar gelukkig bestaat het toerisme vooral uit lokale mensen.
Niet geschikt voor rolstoelen.

Datum van activiteit: december 2019