Beoordeeld op 28 augustus 2019

Ziet er bij aankomst romantisch uit aan de voorkant (wordt dan ook gebruikt als trouwlocatie), maar als je op de details gaat letten hadden de kamers toch lichter en strakker kunnen worden afgewerkt. Onze kamer met zwart plafond en balken oogt wat somber. De badkamer met douche in het bad is het ook net niet; zeker voor de oudere medemens. De keuken is prima en zo ook het personeel. Als men buiten zit geeft de provinciale weg aan de achterkant best wel veel lawaai. In de directe omgeving is weinig te doen; er zijn geen winkels op loopafstand.

• Reistype: Reisde voor zaken
Bedank Mr. Ronald K
Beoordeeld op 24 augustus 2019 via mobiele applicatie

Mooi en romantisch met een lekkere centrale ligging. Shoppen in Roermond en tussenstop voor na Maastricht.

Mooie suite. Drama bed. Losse matrassen met keurig doorgezakt. Sorry maar voor suite die er verder goed uit ziet moet je dat niet doen. Gewoon 2pers. Matras en geen naad! Domper voor de romantiek.

Het eten en service is stuntelig lief beroerd. Kwaliteit prijs te duur serieus! Dat kan niet.
Hebben geen ontbijt genomen.

Mensen doen wel hun best ... willen graag maar snappen het niet echt
Ik kom niet nog een keer

Beoordeeld op 20 augustus 2019 via mobiele applicatie

Voor een hele week in het hotel gelogeerd tijdens een week fietsen in Limburg. Na een hele dag kuitenbijters wil je goed dineren, slapen en ontbijten. Dat kan dus allemaal in dit hotel! Het personeel is vriendelijk en heel kundig.
De gerant Jeroen toverde in samenwerking met de kok een aantal heerlijke couverts op tafel. Goed ook dat het personeel je snel kent. Gewoon diner op maat en naast de kaart. Volop genieten.
De junior suite werd ons onverwacht aangeboden. We hebben ervan genoten. De bedden zijn prima om te slapen. De badkamer is mogelijk wat klein, en douchen in bad is niet handig. Verder heerlijk om wat extra ruimte te hebben.
Het ontbijt is prima. Gewoon wat je kunt verwachten. En een lekkere cappuccino zelf gemaakt en niet uit de automaat.
Kasteelhotel Doenrade heeft volledig aan onze verwachtingen voldaan. Het restaurant met gerant Jeroen zijn echt top!

Beoordeeld op 17 augustus 2019

Het deed allemaal wat smoezelig aan. Servies vies. Koffie niet lekker en koffie setje melk was vies met oude koffiemelk. Tafel niet echt schoon. Personeel in vies kostuum. Had ook totaal geen aandacht voor servetten en het neerleggen van bestek. Alles moest ik vragen, brood en boter etc. Nee voor mij zeker geen tweede keer meer.

Beoordeeld op 11 augustus 2019

Veel is al geschreven waar ik het mee eens ben, maar een aanvulling kan nooit kwaad.
De locatie is inderdaad een prima plek, mooie uitvalbasis om tochten te maken met welk vervoermiddel dan ook. Op 5 minuten lopen is een bushalte, handigst blijft echter toch de auto. Het kasteel oogt van buiten mooi, bij goed weer is het ook prima buiten toeven op het terras, het aantal kamers is niet al te groot, dus maakt het daarom ook geen massale en gestresste indruk. Om die reden gaat het parkeren bij het hotel prima.
In 2013 is het kasteel opnieuw als hotel weer in gebruik genomen, nadat het al eerder een hotel is geweest. Het is een prachtige stek om weer met iets nieuws te beginnen, maar eigenlijk zou je dan in één keer de boel geheel moeten strippen en dan met behoud van de belangrijkste oude kenmerken alles helemaal up to date moeten maken. Ik besef daarbij heel goed dat dat ontzettend veel geld kost en dat is dan eigenlijk voorbehouden aan de grote ketens, tenzij je een groot eigen kapitaal bezit. Ik zie dat er hier echter helaas niet goed is doorgepakt en dat is wel te merken. De kamer is gewoon in sommige opzichten niet bij de tijd. Er is bijvoorbeeld maar aan één kant van de bedden een stopcontact. Dat is een klassieke fout, maar dat mag toch in 2019 eigenlijk niet meer. Het andere stopcontact zit achter de televisie verstopt. Dus televisie naar voren gehaald (kukelde nog bijna om ook daardoor) om mijn telefoon op te laden. En wat zou het toch handig zijn als de televisie gemonteerd zou zijn aan de muur, dan kan ook al bijna twintig jaar inmiddels.
De lichtschakelaar (met nota bene een nachtlampje ingebouwd!) zit aan de buitenkant van de badkamer. 's Nachts naar het toilet betekent dus dat vrijwel zeker de ander wakker wordt van de badkamerlamp, want de badkamer ligt in de lengterichting van het bed.
Er is genoeg ruimte voor in de kledingkast, maar toch is er geen kluisje aanwezig. Dat mag toch ook wel in een 4-sterrenhotel verwacht worden. Verder is het er vrij gehorig en dan hadden we nog geluk dat er nog niet eens feestje was. Knullig: de sleutelpas van de kamer bevat het er op geprinte kamernummer. In combinatie met het gegeven dat er geen kluis op de kamer aanwezig is vraag je je af: in hemelsnaam waarom? Op een sleutelpasje hoort NOOIT het kamernummer te staan, dat dient op een papieren pashouder te staan. Ik kan echt wel mijn kamernummer onthouden voor die paar dagen en ik weet echt wel dat een blanco pas in mijn portemonnee een pas is van het hotel.
Het avondeten is voortreffelijk, ik kan niet anders zeggen. De kok of koks kunnen er wat van. De ene gang is nog verrukkelijker dan de andere en de tijd tussen de gangen is ook niet onnodig lang. Prima, dit zijn inderdaad 4 sterren. De drankrekening is echter helaas gepeperd en naar mijn mening onnodig gepeperd. Hoe goed het avondeten ook is, de opstelling van het ontbijtbuffet in de zelfde zaal als tijdens het diner doet al vermoeden dat het ontbijtbuffet wel eens andere koek zou kunnen zijn. Helaas heb ik geen ongelijk en is het ontbijtbuffet van een 3 sterrenniveau. Goed, maar niet meer dan dat. Vooral de presentatie kan echt beter. De warmhouder met roereieren bijvoorbeeld is nog van het oude soort. Loeiheet en onhandig manoeuvreren met één hand. Kom op jongens, koop een warmhouder met scharnieren, zo duur is zo'n investering toch niet?
Ik hoop dat het kasteel wat kan met mijn opmerkingen. We hebben zeker een aantal goede dagen gehad, maar het is het allemaal net niet. Het geeft ook wel aan hoe rekbaar het sterrensysteem is. Toch zijn kleine dingen toch beslist voor verbetering vatbaar en ook financieel goed te doen. Maak er werk van zou ik zeggen.