“Leuke eenvoudige maar rustige piste”

Skigebiet Boedefeld-Hunau-Lift
2 maart 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Als je rustig wilt beginnen met skiën of je zoekt een rustiger piste, dan is Bödefeld-Hunau een goede keuze. Met een skiverhuur en eenvoudig restaurant (matig eten!) heb je wel alles bij de hand. Inclusief gratis parkeren.

Er zijn 5 liftjes waarvan 1 lopende band (handig om mee te starten bij het snowboarden!).

Op de kleine oefenweide hebben onze kinderen urenlang gesleed.

Verwacht niet te veel van dit skigebied, maar het is fijn, klein en overzichtelijk. Blauwe piste. Voor beginners of gezinnen met kleinere kinderen is dit skigebied ideaal.

28 februari 2016 beoordeeld

Vorig jaar waren we hier voor het eerst; een prima oefenweitje op amper 3 uur rijden vanaf huis. Aanbevelenswaardig voor gezinnen met kleine kinderen maar ook voor beginnende skiërs.
In de buurt zijn diverse particulieren die een (deel van een) woning aanbieden en daarmee is het dan een extra betaalbare mogelijkheid om dicht bij huis tóch nog een beetje wintervakantie te hebben.

9 januari 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

....tenminste, als je net als ons houdt van blauwe pistes en tevreden bent met 10-15 (relatief korte) afdalingen per dag. Wij vonden het prima! Avond skiën behoort ook tot de mogelijkheden, wij waren een half uur voor het einde bijna helemaal alleen op de piste. Zelfs op 3 en 4 januari geen wachtrijen! Horeca is misschien iets minder van kwaliteit en daar wel wachttijden. Kost allemaal 'niets'. Voor een (lang) weekend is het perfect (zeker voor ons, want slechts twee uur rijden), als je een week gaat is het wel beperkt allemaal. Maar veeeeel minder druk iig dan in het ongezellige Winterberg! Bezoek zeker ook even de hut bovenaan de piste!

4 augustus 2014 beoordeeld via mobiele applicatie

Gezellig, schoon pension met aandacht voor de gast. De eigenaren een vriendelijk jong stel die de gast verrast met een leuke avondwandeling door het bos en aan het met elkaar eind van de wandeling een broodje bakken in het vuur met een lekker drankje erbij.
Ook in de naaste omgeving is veel te zien en te doen.een plek om terug te komen.

Bekijk meer beoordelingen
26 februari 2013 beoordeeld

In Hunau kun je prima skien vlak bij Nederland. De afdaling meet 1,3 kilometer. je parkeert je auto gratis direct aan de skipiste en huurt skis bij de firma Alberts vlak bij de lift voor aanvaardbare prijzen. Ook de skipassen zijn redelijk geprijsd. Voor een aanvaardbaar bedrag un je een heledag skien. Voor ervaren skieers is een dag ook wel genoeg. Dan vermaak je je uitstekend maar heb je wel alle variaties een aantal malen gehad. Er is beneden een restaurant dat op topdagen erg druk is maar wel een goede prijskwaliteitsverhouding biedt, zeker vergeleken zij andere pisterestaurants.De Wachshutte boven aan de berg is erg klein maar ook erg gezellig. Je drinkt er Gluhwein, bier of koffie of chcolademelk in diverse poedervariaties. Een aanrader voor een weekendje skien.

In Skigebiet Boedefeld-Hunau-Lift geweest? Deel je ervaringen!