“Gezellig personeelsfeest”

De Hoop
Geclassificeerd als nr. 5 van 161 Restaurants in Waregem
Keukens: Belgisch
24 oktober 2023 beoordeeld

Vorig weekend met 95 mensen ons personeelsfeest gevierd in De Hoop. Het was er gezellig, iedereen zat in de ambiance en het personeel voor de bediening was heel vriendelijk. Vooral de voorgerecht- en nagerechtbuffetten zijn in de smaak gevallen en er werd heel regelmatig drank bijgeschonken. De collega’s die graag dansen konden voor en na het dessert hun hartje meer dan ophalen op de dansvloer. Bedankt!

• Sfeer

21 oktober 2023 beoordeeld

Dit restaurant bezocht ivm een personeelsfeest.
Ik schrijf doorgaans positieve recensies, als er ergens iets fout loopt is dit geen reden om een restaurant een negatieve naam te bezorgen. Maar in dit geval is er geen andere optie gezien dit bezoek van begin tot eind een regelrechte ramp was en ik potentiële bezoekers die vegan zijn wil behoeden voor een slechte ervaring.
Er was vooraf via telefoon gevraagd als de mogelijkheid er is om een vegan menu te voorzien en dit was geen probleem. Bij de reservatie via mail werd medegedeeld dat drie personen voor de vegan optie kozen en twee vegetarisch.
De start van het diner begon met een sisser, iedereen kreeg hetzelfde bord met hapjes.
Ofwel was dit een vergissing ofwel hadden ze voor iedereen vegan hapjes voorzien.
Helaas, deze hapjes waren niet vegan, van een andere persoon aan tafel hoorde ik dat er ham in het soesje zat, op een ander hapje lag kaas...deze hapjes gingen dus terug naar de keuken, ik dacht dat het om een vergissing ging maar nee hoor, er kwam niets in de plaats.
Volgens de zaalverantwoordelijke was dit ook niet nodig want "wij mochten dat gerust eten", de kaas moesten we er maar af nemen...tja, op dat moment wist ik, dit komt hier niet goed.
De man diste nog een verhaal op van een eerdere klant met een lactose-intolerantie maar die dan toch vijf bollen ijsroom at nadat ze een pilletje had genomen om de lactose te verdragen, voor iemand die veganistisch is was dit verhaal niet van toepassing en totaal naast de kwestie.
Met een huwelijksjubileum in het vooruitzicht van mijn schoonouders bezochten we deze zaak om nog een andere reden: prospectie doen om het feest eventueel hier te houden maar we zullen dit ten stelligste afraden.
Het voorgerecht was in buffetvorm, een ruim aanbod aan vlees en vis maar voor wie uitsluitend plantaardig eet was het aanbod heel karig, meer dan wat tabouleh, smaakloze koude champignons, een koude pasta en wat bolletjes meloen zat er niet in.
Het hoofdgerecht was al helemaal een farce, een bordje met huisgemaakte cannelloni of ravioli dat zonder uitleg op tafel werd gezet.
De andere tafelgenoten hadden vooraf hun voorkeur qua vlees of vis aangegeven en wisten wat ze kregen, een woordje uitleg zou dus wel gemogen hebben, de bediening was overigens rommelig.
Het gerecht was overduidelijk vegetarisch en niet plantaardig, de kaas bovenop was geen vegan kaas en dit werd ook bevestigd door wie vegetarisch at en dit gerecht ook kreeg.
De serveerster zei dat het een vergissing was en ik kreeg een ander gerechtje, ik schrijf nadrukkelijk in verkleinvorm want het betrof een klein bordje orzo (Griekse pasta) met groentjes, een smaakloos gerecht en een restaurant onwaardig, iedereen kan pasta koken en er wat diepvriesgroenten bijgooien...er lag ook nog een stronkje witloof bij, net als de rest van het gerecht...niets of amper gekruid, gelukkig stond er peper en zout op tafel.
Later op de avond zei de zaalverantwoordelijke tegen één van de mensen die voor vegan hadden gekozen dat het hoofdgerecht wel degelijk vegan was (hoezo? De serveerster sprak toch van een vergissing en bracht iets anders), en dat ze speciaal vegan kaas in huis hadden gehaald...mijn partner (die echt wel weet hoe koekaas smaakt) en iemand van de vegetariërs bevestigden dat het zeker echte kaas was, misschien wel vegetarisch maar zeker niet plantaardig.
Het dessert was eveneens in buffetvorm, een ruim aanbod aan allerlei desserts maar wie vegan is moest het stellen met wat fruit en sorbet, wederom heel karig.
Voor dit menu betaalde de organisatie €69 p.p., drank inbegrepen...
Voor wie geen eetbeperkingen heeft zal dit restaurant wel geen slechte keuze zijn gezien het ruime voorgerecht- en dessertbuffet.
Echter, we hoorden achteraf ook andere klachten over het hoofdgerecht, voor wie de steak koos was er maar één cuisson.
Ik zag bij de andere tafelgenoten de ongeïnspireerde borden met amper groenten bij het vlees of vis, nogmaals...een restaurant onwaardig.
Waren dit eenmalige fouten? Een samenloop van omstandigheden? Nee, in dit restaurant is iets structureels fout.
Ik ben vegan om ethische redenen maar wat met mensen die echt lactose intolerant zijn?
Het is duidelijke dat mensen die vegan zijn als een last worden aanzien en dat er geen rekening mee wordt gehouden.
Je krijgt er het gevoel een "moeilijke" te zijn, iemand waarvoor je nooit goed kan doen terwijl de enige moeilijke het restaurant zelf is.
Klant is koning zeggen ze maar niet in De Hoop.

• Sfeer
12 oktober 2023 beoordeeld

We hadden gereserveerd voor 4 november met 19 personen en 14 dagen ervoor hebben ze gebeld om te melden dat het niet kon doorgaan.reden te weinig reservaties .nergens nog plaats te vinden ,hier staan we nu
Ik vind dit niet kunnen,dat doe je niet ,

15 juni 2023 beoordeeld

mooi kader ,lekkere aperitief ook lekker en uitgebreide keuze van voorgerecht tot dessert.
Daarna dansen zoveel je wilt.

Datum van bezoek: juni 2023
14 juni 2023 beoordeeld

Heel mooie plek om met vrienden leuke avondje doorbrengen. Lekker eten en dansen. Het was top! Heel vriendelijke personeel!

Datum van bezoek: juni 2023

Reizigers die De Hoop bekeken, bekeken ook

Waregem, West-Vlaanderen
Waregem, West-Vlaanderen

In De Hoop geweest? Deel je ervaringen!