Beoordeeld op 31 december 2017

Het hotel ligt vlak aan de autostrade, maar je hebt hier geen last van. De gratis parking is mooi meegenomen! Aan de receptie wordt alle uitleg gegeven, men spreekt ook Engels.
Mooie, propere kamer, kingsize-bed met aangenaam aanvoelende lakens, helder tv-beeld. Gratis koffie- en theefaciliteiten op de kamer, een gratis flesje water bij aankomst. 't Zijn de kleine dingen die je je thuis doen voelen. Spijtig dat er vast tapijt ligt...
Goed ontbijt met veel vers fruit, lekkere broodjes en héérlijke nespresso-koffie! We hebben niet gegeten in het restaurant, wel een duur drankje genomen in de bar.
Naar Lille gaan doe je best met het openbaar vervoer. De tramway vertrekt aan de voordeur, kost per ritje amper 1,60 euro per persoon, elk kwartier komt er een tram voorbij en je hebt geen parkeerproblemen in het drukke Lille.

Datum van verblijf: december 2017
Denis P, Directeur général van Mercure Lille Metropole Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 1 januari 2018

Dear Sonja,
Many thanks for your comments after your stay in our hotel.
We are delight about them and hope to welcome you again for your next stay in our region.
We wish you a beautiful year 2018 !...

Beoordeeld op 21 november 2017

Zeer goed hotel met veel mogelijkheden.Prima ligging,Grote eigen parking.Stad vlot te bereiken met openbaar vervoer.Ruime kamer met veel comfort.Aangename gemeenschappelijke ruimtes.Prima ontbijt.Komen hier al meerdere jaren en vinden dit nog steeds een aangenaam verblijf.

Datum van verblijf: november 2017
Beoordeling verzameld in samenwerking met Accorhotels.com
Denis P, Directeur général van Mercure Lille Metropole Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 december 2017

Dear Josef,
Many thanks for your comments following your stay in our hotel.
We also wish to thank you warmly for your loyalty towards us.
And see you soon !...
Denis Pierre

Beoordeeld op 18 juni 2017

Zoals het een Mercure past kan je ook dit Hotel enkel maar zeer goed vinden. Van zodra je de straat verlaat om naar de ruime parking te rijden kom je een groene omgeving binnen die je direct tot rust brengt. Wij kregen een ruime kamer met alle voorzieningen en een supergroot uitstekend bed. De kamer was goed geïsoleerd en zeer proper. De ontvangst aan de receptie was perfect met zeer vriendelijk, behulpzaam en bekwaam personeel.
Het voorziene avondeten was lekker tegen een aanvaardbare prijs. ’s Morgens genoten wij van een uitgebreid en supervers ontbijt dat regelmatig werd aangevuld. Zeker een aanrader.
Mercure Lille Metropole ligt in Marcq-en-Baroeul en is een uitstekende uitvalsbasis voor een bezoek aan het centrum van Rijsel. Met de tram (100 meter van het hotel) ben je in een kwartiertje in de Gare Lille Flandres (1,80€/enkele rit). De talrijke winkels, restaurants en terrasjes nodigen je zeker uit. Het supergrote warenhuis Euralille paalt aan dit station en is zeker het bezoeken waard.

Kamertip: Wij hadden een uitstekende kamer op de 1ste verdieping (114)
Datum van verblijf: juni 2017
Denis P, Directeur général van Mercure Lille Metropole Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 23 juni 2017

Dear customer,
We thank you for having chosen our establishment and are delighted by your comments.
Looking forward for the pleasure to welcome you again,

Beoordeeld op 29 mei 2016 via mobiele applicatie

Met gasten in dit hotel verbleven voor een bezoek aan Paris Roubaix. Prima service en zeer vriendelijke mensen. Restaurant en consumpties aan de dure kant. Maar kamers perfect.
Logistiek een handige ligging voor zowel uitvalswegen als centrum.

Datum van verblijf: april 2016
Reistype: Reisde voor zaken
Denis P, Directeur général van Mercure Lille Metropole Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 15 juni 2016

Dear customer
We thank you warmly for your comments further to your stay in our hotel.
We thus continue to work to try to get back to your trust during a next stay among us.
Very cordially to you.

Beoordeeld op 24 maart 2016

Mijn vrouw en ik hadden zonder het elkaar te zeggen, voor dezelfde datum een boeking voor verblijf in Mercure Metropole gemaakt. Toen ik deze fout ontdekte, 2 dagen voor het verblijf, heb ik gelijk het hotel gebeld en gevraagd om van deze dubbele boeking een nacht te annuleren. Per telefoon bleek dat niet mogelijk waarop ik er van uitging dat aan de desk te regelen. Onderweg van uit Nederland naar Parijs nog gestopt in Marq-en-Barreuil maar er was niemand van het management aanwezig om het te regelen. Bij het uitchecken op maandag ochtend was de manager van dienst niet bereid om ons te helpen. Mijn verzoek om de boeking door te schuiven naar een andere datum wilde men niet honoreren. Wij komen al 12 jaar gemiddeld 2 à 3 x per jaar in dit hotel. Ik vind dit van slecht management getuigen want wij zouden zeker ook weer de komende 10 jaar terug gekomen zijn. Ik vind het jammer dat, hoewel wij ruim van te voren hebben bekend gemaakt dat we door slechte communicatie een fout gemaakt hadden, men toch het nodig vond om onze 85 Euro te incasseren, temeer daar het hotel op die zondagnacht niet eens voor 10% bezet was. Met deze houding verliest dit hotel een trouwe klant en op een gemiddeld verblijf loopt Mercure Metropole dus in de komende 10 jaar zo`n 2500.- Euro aan omzet mis. Maaltijden en drankjes aan de bar niet meegerekend.

Datum van verblijf: maart 2016
Beoordeling verzameld in samenwerking met Accorhotels.com
Denis P, Directeur général van Mercure Lille Metropole Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 april 2016

Dear customer,
I acquainted well with your remarks as well as with the problem which you evoke.
Indeed, the bookings made on 2 various dates were made under the following conditions :
Full payment in the booking, giving you access to the best available rate, and impossibility of cancellation.
We indeed respected the terms of sale which were proposed to you and which you accepted.
Nevertheless, I remain open to discuss it with you during a next stay in our region.
Hoping that you will know how to keep us your trust,
Very sincerely to you.