Johan Verhaeven

Mooi hotel, goede ligging, prachtig zwembad

4,0 van 5 bollen26 aug 2018 beoordeeld
Wij hadden een kamer met balkon met rivierzicht, die zijn het rustigst en hebben het mooiste uitzicht. Je mag 's avonds wel geen licht op je kamer laten branden als de ramen openstaan, want dan komen er veel insecten op je kamer, nadeel van de rivier. Op de kamer staat de airco ingesteld op 21°, die je zelf kan aanpassen. Bij ons werkte dit wel niet, dus bleef steeds hetzelfde zoemen( niet te luid). Was dus soms te warm. Voor het raam zijn er zonneluiken en die werken wel goed als 's morgens de zon schijnt. Goede verduistering aanwezig. Je hoort niets van de andere kamers. Ruime kamers en ruime badkamer, goede bedden. Uitgebreid ontbijt- en avondbuffet . Koffie kon je nemen uit een machine, maar er stond ook een koffiekan en die koffie was lekkerder. Er stond ook cacao zodat je zelf chocomelk kon maken. Alle dagen vers fruit, vis en vlees, 2 soorten soepen aanwezig.Bij het ontbijt steeds pannenkoeken, mini-croissants met vulling van abrikozenconfituur of choco of geen. Bier is goedkoper in vgl met frisdrank. Vrijdag- en zaterdagavond is het zwembad open tot 23u, anders tot 21u, wel veel niet-hotelgasten in het zwembad. Ruime parking, maar overdag staat die goed vol door de niet-hotelgasten van het zwembad. Er is ook een ondergrondse parking( ik denk betalend). Er zijn niet veel Belgische hotelgasten. Lekker warm water, goede whirlpools in het zwembad, zowel binnen als buiten. Buiten ook heel warm water. Vriendelijk personeel. Ondanks groot hotel, toch een rustige sfeer. Lasko zelf stelt niet veel voor, pizzeria, bakker aanwezig , 2 supermarkten in de buurt. Celje is een leuk stadje in de buurt, Jama Pekel( Duivelsgrot) te Sempeter is ook mooi om te bezoeken. Maribor en de hoofdstad zijn ook mooie stadjes. Hotel is voor herhaling vatbaar.
Datum van verblijf: augustus 2018
Kamertip: Kamer met rivierzicht zijn het rustigst
Reistype: Bezocht met familie
4,0 van 5 bollenLocatie
4,0 van 5 bollenHygiëne
5,0 van 5 bollenService
Is er een probleem met deze beoordeling?
Room 5
  • StayForLong
0.0 km van Hotel Thermana Park Lasko
Meer hotels in Lasko bekijken
Beoordeeld op 19 juli 2018

We hebben er een zeer aangenaam verblijf gehad. Personeel is vriendelijk, en de kamers zijn proper maar sober ingericht.Best is een kamer nemen met rivierzicht want aan voorkant ligt er een drukke weg.Het ontbijt is uitgebreid en voor iedereen wat wils, het avondbuffet is lekker en er is genoeg variatie elke dag.
Zwembad complex is zeer net en het zwemwater is er zowel binnen als buiten verwarmt.
In het hotel is er ook een pinautomaat aanwezig. In de buurt kun je Celje bezoeken, voor andere toeristische attracties is het soms een eindje rijden.

Datum van verblijf: juni 2018
Beoordeeld op 19 april 2018 via mobiele applicatie

Mooi, betaalbaar Hotel met allerlei extra’s. Wel erg saai . Tijdens mijn bezoek waren er grote groepen bejaarden, die op sommige avonden vermaakt werden door een lokaal hoempa orkest. Mooie ruime kamers met mooi uitzicht. Goed ontbijt en verder weinig op aan te merken.

Datum van verblijf: maart 2018
Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 8 augustus 2017

Wij hadden via een touroperator een week geboekt in dit hotel in een familiekamer aan de rivierzijde (derde week juli). Omdat er geen sprake was in het boekje van aparte kamer voor de kinderen, dachten we binnen te komen in een grote kamer met daarin vier bedden. Groot was dan ook onze verbazing toen bleek dat we binnenkwamen in een ruimte waar vijf deuren waren.
Deur 1: een ruime badkamer met bubbelbad en massagedouche.
Deur 2: apart toilet.
Deur 3: slaapkamer voor de ouders met tweepersoonsbed (aparte matrassen en dekbed) met Tv (wel niet zo bijzonder wat de kanalen betreft, niks Nederlands of zo, maar dat heb je denk ik nergens hier)
Deur 4: slaapkamer voor de kinderen met twee eenpersoonsbedden en voor elk kind een kast met twee deuren.
Deur 5: soort living met een zetel, klein zeteltje, salontafel, frigo (hierin zit de minibar met prijslijst, maar ze zeggen er niks van dat je dat op het bureau zet en de frigo vult met eigen drank) en nog een tv. Hier staat ook de kleerkast voor de ouders en ga je via het raam naar een balkon met een tafeltje en twee stoelen.

Kortom, een enorm fijne verrassing bij aankomst. We weten wel niet of je altijd dit soort kamer krijgt (misschien kunnen andere mensen daar meer info over geven).

De elektriciteit werkt wanneer je een kaart in de houder aan de deur plaatst, maar de airco (die je zelf kan regelen en uitschakelen indien gewenst) blijft ook werken wanneer je er niet bent. Handig wanneer het buiten dik 30°C is ...

Het personeel is ook zeer vriendelijk!!! Een speciaal bedankje voor Alja van de receptie is hier zeker op zijn plaats!

Het eten: zowel bij het ontbijt als bij het buffet is er ruime keuze. Het is inderdaad geen "sterren"keuken maar wij vonden er toch altijd voldoende dingen die we lekker vonden.

Het zwembad: binnen is er een groot zwembad met o.a. glijbaan en bubbelbaden. Buiten heb je nog twee glijbanen, zwembad met warm water en bubbelzones + een wat kouder en dieper bad (voor degenen die liever baantjes zwemmen). Handig is ook dat de glijbanen allemaal uitkomen in een "bak" en dus niet in het zwembad.
Ook voor de kleine kinderen zijn er aparte baden en kleine glijbanen (buiten, weet niet of die er binnen ook zijn, want die hadden we niet meer nodig).
TOP: in je badkamer zijn er voor elke persoon een kleine handdoek en een badhanddoek beschikbaar. Die laatste neem je gewoon mee naar het zwembad om daar te gebruiken. Bij het verlaten van het zwembad, kan je die omruilen (elke dag!) voor een proper exemplaar die je dan terug meeneemt naar je kamer. Je hoeft dus geen extra handdoeken voor het zwembad in je valies te stoppen.

Het klopt dat een aantal "toeristische trekpleisters" een eindje rijden zijn van hieruit, maar ook hier zijn er leuke uitstapjes om te doen met kinderen.
Zo bezochten we bv.
* brouwerij Lasko (vanuit het hotel georganiseerd op woensdag en zaterdag dacht ik en volledig gratis, nadien proeven van 3 soorten bieren of voor degenen die geen alcohol lusten zoals ik en de kinderen: een flesje water van dezelfde brouwerij of een alcoholvrij "bier" met ananassmaak)
* kasteel van Celje, vonden wij ook de moeite om eens te doen. Best in het weekend gaan, toen waren er ook een paar activiteiten (en ik dacht niet dat die er in de week waren)
* Museum in Celje: Celeia, de stad onder de stad. Je kan daar bv. de Romeinse overblijfselen in de "kelder" van het museum bekijken. In de prijs van het ticket zit nog een ander museum in Celje op wandelafstand. Toen wij er waren, was dit gesloten omdat er nieuwe archeologische ontdekkingen (fresco) zijn in de buurt en de straten er dus wat openliggen. Ze wisten niet hoe lang dit nog zou duren, maar ze stelden voor dat er iemand van het museum met ons meeging om ons toch toegang te geven. Normaal moesten we hiervoor even wachten op nog een ander groepje mensen, maar uiteindelijk hebben we een privérondleiding gekregen.
* de grot van Sempeter (duivelsgrot). Hier vertrekt er elk uur een rondleiding met een gids. Wij gingen op een warme dag ernaartoe voor de laatste rondleiding om 17 uur (opgepast: vanaf de kleine parking moet je toch nog enkele honderden meter wandelen naar de ingang, dus vertrek op tijd en hou hier rekening mee). Ook hier bleken we voor deze rondleiding de enigen te zijn en kregen we dus alle tijd om hetgeen de gids in het Engels vertelde te vertalen naar de kinderen toe. Het is een kleine grot in vergelijking met de grotten van Postojna bv. die we ook bezochten vanuit het andere hotel, maar we zijn heel blij dat we ze gezien hebben (je moest op een gegeven moment door een gat bijna kruipen als volwassene, we zagen een vleermuis die over onze hoofden vloog bij de uitgang en de prijs was ook zeer schappelijk).
* Van hieruit hebben we ook Ljubljana bezocht (drakenbrug, 3 bruggen, markt, kasteel). Voor het bezoek aan het kasteel hier maakten we gebruik van het treintje om de berg op te gaan en namen we ook audiogidsen in het Nederlands zodat de kinderen die ook konden gebruiken. Dat vonden ze eens leuk om te doen, maar dit kasteel is eerder "museum", het kasteel in Celje vonden we authentieker.

En er zijn vast en zeker nog andere dingen om te doen. (de rit naar Postojna en Predjama was van hieruit trouwens niet veel langer dan vanuit ons tweede hotel in Slovenië).

Wij hebben dus na onze week hier ook nog een week doorgebracht in het vijfsterrenhotel Eco Bohinj Hotel in Bohinsjka Bistrica en alle vier de gezinsleden verkozen het Thermana hotel ruim boven het tweede (terwijl we voor het eco hotel voor een week HP toch ongeveer 200 euro meer betaalden). Je moet dus vooraf bekijken wat je graag wil doen en bepaalde dingen tegenover elkaar afwegen.

Wanneer we één van de volgende jaren nog eens die richting uit gaan voor onze vakantie (of Kroatië) denken we er zeker aan om hier opnieuw te verblijven.

Nog een paar dingen:
* voor fuifnummers is dit misschien niet zo'n geschikt hotel. 's Avonds is er inderdaad niet echt veel te doen. Wij genoten echter na het eten van een wandeling langs de rivier. Je kon met een brug aan het hotel oversteken en dan naar rechts wandelen (richting het dorp waar wel een paar drankgelegenheden/pizzeria's zijn). Daar kon je op de volgende brug terug oversteken en langs de andere kant door een soort parkje dat ook bij het hotel hoorde terug naar het hotel wandelen). Zalig genieten van de rust!
* de kinderclub stelt inderdaad niet veel voor, maar onze kinderen willen het liefst dingen samen doen op vakantie dus die missen dat niet.
* Naast het hotel is een supermarkt (TUS) en op korte wandelafstand (tot aan de volgende brug in het dorpje) is er nog eentje (SPAR).
* De prijzen voor de dranken aan tafel bij het eten 's avonds vallen mee, te vergelijken met een café in België.

Kamertip: Kamer aan de rivierzijde
Datum van verblijf: juli 2017
Beoordeeld op 14 augustus 2016

Eerste maal Slovenië en dus ook Thermana Park Lasko. Dorpje zelf heeft weinig om handen. In de omgeving echter veel te zien en te doen. Kamers net en ruim. Ontbijtbuffet zeer ruim. Ook avondbuffet ruime keuze. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Zwembadcomplex top. Zeer proper, lekker warm water en voor elk wat wils. Deels binnen en deels buiten. Dus altijd te gebruiken. Zeker voor herhaling vatbaar.

Kamertip: Rivierkant mooiste uitzicht.
Datum van verblijf: juli 2016
Beoordeeld op 10 augustus 2016

Slovenie is echt een geweldig land om naar toe te gaan. En ook dit hotel is een goed hotel. Het meeste staat al in de andere reviews.
Er is veel te doen in de omgeving ook met kinderen, zoals een klimpark met daarbij een leuke bobkart baan. Lubijana is een fijne stad om door te brengen, vooral omdat het centrum autovrij is. Overal zijn de prijzen goed en kan je dus ook voor een leuke prijs activiteiten ondernemen.
Een minpunt aan het hotel is de kidsclub. Hier is een grote winst nog te behalen.
De meiden die dit begeleiden lijken niet erg gemotiveerd, zowel voor de dag als de avond ploeg geldt dit voor. Als er overdag een spel in het zwembad wordt gedaan, betrekken ze de kinderen er niet echt bij, dus raken ze snel gedemotiveerd om mee te doen. En tijdens een spel wordt er ook niet enthousiast aangemoedigd of iets dergelijks.
's Avonds staat er een tafel met knutselspullen en een paar voorbeelden liggen erop die je zou kunnen maken, er staat muziek aan in de kamer ernaast, en achter in de kamer liggen spullen waar je mee kan spelen. Nogmaals, geen enkele structuur, geen enthousiaste begeleiding. De meiden zijn ook deels in eigen kleding en deels met een Thermana T-shirt. De begeleiding wisselt en ze kennen de namen van de kinderen niet, en lijken daar ook niet in geïnteresseerd. Ze zijn niet onaardig, maar het lijkt alsof ze het idee hebben, dat aanwezig zijn voldoende is. Ik zou het hotel aanraden eens bij andere hotels te gaan kijken waar ze ook kids-clubs hebben, en kijken hoe dat georganiseerd is en hoe leuk het kan zijn, en hoe enthousiast de meiden daar zijn.
Verder hebben we een fantastische verblijf gehad, onze kinderen houden erg van knutselen en zijn oud genoeg om voorbeelden zelf na te maken. Daarnaast zijn de zwembaden top en de omgeving heerlijk.

Datum van verblijf: augustus 2016