Hotel Recour
  • Restaurant
Gasthof De Kring(Poperinge)
Hotel Callecanes(Poperinge)
  • Gratis parkeren
Hotel 'T Heilig Genot(Westvleteren)
Hotel Reverie(Heuvelland)
Ariane hotel(Ieper (Ypres))
27 september 2016 beoordeeld

Het was niet de eerste keer dat we in dit hotel hebben overnacht en ontbeten. Net zoals bij alle voorgaande keren was het verblijf ook nu weer schitterend. We hebben er opnieuw volop van genoten. Tot een volgende keer.

Verbleef: september 2016, reisde met een partner
26 september 2016 beoordeeld

Centraal gelegen en toch rustig.
Prachtige kamers zowel rustiek als modern.
Zeer lekkere keuken : mooie menu's met aangepaste wijntjes.
Gemoedelijke bediening.
Verantwoorde prijs - kwaliteit verhouding.

Verbleef: september 2016, reisde met vrienden
31 augustus 2016 beoordeeld

Een beetje toevallig belandden we in het Recour hotel in de suite, onder het robuste dakgebinte met een origineel eiken rad boven het kingsize hemelbed.
Met dàt rad werden destijds honderden kilo's tabaksbladeren naar boven gehesen en te drogen gelegd op zolder.
Links van het bed bevindt zich een schrijftafel met alle benodigdheden en daarnaast een zithoekje.
Aan onze rechterkant achter de glazen schuifwand nodigde een middeleeuws bad op pootjes en met vergulde kranen ons uit voor een zalig ligbad met lavendelolie.
Even verder staat een mooie lavabo met dito kranen, een hangtoilet en een douche/stoomcabine.
In de klaarhangende badjassen kun je daarna nog nagenieten van een drankje uit de bar op het privéterrasje dat uitgeeft op de aangelegde en sfeervol verlichte buxustuin.
s'Ochtends wordt je dag goed gestart met een ontbijtbuffet om U tegen te zeggen.
Eitjes naar keuze ter plaatse voor u klaargemaakt, een zestal artisanale konfituren, een zestal verse streekkazen, evenveel soorten vlees, paté en plakjes zalm.
Keuze uit vier soorten stokbroden, enkele voorgesneden andere broodsoorten, koffiekoeken, overheerlijke pistolets en last but not least...croissants à volonté.
Neen, geen vettige microgolfcroissantjes uit de diepvries maar heuse droge reuzecroissants als van de artisanale bakker! En natuurlijk staat in de koeltoog naast enkele versgeperste fruitsappen ook een aantal yoghurts en verse platte kaas naast een schotel knapperige fruitsalade. Mogelijk ben ik nog wat vergeten maar dan raad ik u aan om u zelf even te komen vergewissen van dit heerlijk festijn.
Bij goed weer kun je ook op het aanpalend terras met zicht op de tuin en klokketorens van je ontbijt genieten.
Het restaurant van het hotel; "Pegasus" heeft een bescheiden kaart maar naar verluidt wordt ook daar alleen in superlatieven over gesproken en geschreven.
De heer Recour runt zelf zijn familiehotel dat dateert van begin 18e eeuw.
Opmerkelijk is de menselijke eenvoud van deze eigenaar van dit eeuwenoud juweel waar niets -maar dan ook niets- aan het toeval overgelaten werd en waar de meest veeleisende personen een "waw-effect" niet zullen kunnen onderdrukken.
Voor ons werd het een dermate aangename ervaring dat ze ons ons ganse leven zal bijblijven. Hartelijk dank mijnheer Recour!

Kamertip: Alle kamers zijn tot in de puntjes maar de suite is echt het neusje van de zalm.
  • Verbleef: augustus 2016, reisde met een partner
29 augustus 2016 beoordeeld

voor €17 euro vonden we dit ontbijt heel pover. Etenswaren zijn volgens mij nog het best te serveren op gewone witte borden ipv op leistenen schotels.
De kamer was leuk gelegen alleen er hingen nog blonde haren tegen de douchedeur.

Kamertip: de bedden met een systeem aan elkaar maken. Bij de minste beweging was er 20cm tussen de twee bedden.
Verbleef: augustus 2016, reisde met vrienden
21 augustus 2016 beoordeeld

Zeer verzorgde en ruime kamers voor een aanvaardbare prijs. Een copieus ontbijt, geserveerd op een mooie locatie op wandelafstand van de hotelkamers. Van daaruit een mooi zicht op binnenstad van Poperinge. Kortom een aanrader.

Verbleef: augustus 2016, reisde met vrienden