Opslaan
geweldige ervaring

Beoordeeld op 24 juli 2018
_stefanroelien
Sint Anthonis, Nederland
Met Angstzweet naar beneden!!

Wij hadden gelezen op Tripadvisor dat het naar beneden rijden van de kloof ook goed te doen was ... meer lezen

Beoordeeld op 22 september 2017
Wilna66
Winterswijk, Nederland
Lees alle 75 beoordelingen

Beoordeeld op 24 juli 2018

Het was een geweldige ervaring, canyoing in de Rio Verde. Geweldige omgeving, kristalhelder water en mooie afdalingen en sprongen van hoogte in het lekkere koele water. Ook voor mensen die willen genieten van water en mooie omgevingen is het een geweldige omgeving en zeker de 5 euro p.p. en nog eens 5 euro voor de auto waard.
Zorg voor een goede verzekering voor de huurauto, maar ik adviseer om dit altijd in Spanje te doen!

Datum van activiteit: juli 2018
Beoordeeld op 22 september 2017

Wij hadden gelezen op Tripadvisor dat het naar beneden rijden van de kloof
ook goed te doen was met een gewone auto, en ook aan de poort werd ons verteld dat dit geen enkel probleem was, dus wij op weg naar beneden.( Het is trouwens geen 2 km buiten het dorpje Otivar, maar zeker een paar meer!!!!!!)
Maar na éénderde van de tocht naar beneden,met spijt in ons hart , besloten terug te gaan, en een volgende keer inderdaad een terreinwagen te huren, want met een gewone auto is echt levensgevaarlijk, neem dat maar van ons aan!!!!!! Dus wees verstandig, en ga of met een excursie-jeep, of huur zelf voor ,een keer een terreinwagen!!!!!

Datum van activiteit: september 2017
Beoordeeld op 14 augustus 2016 via mobiele applicatie

We hebben speciaal hiervoor een 4 x 4 gehuurd voor onze vakantie. Je vanaf het strand ongeveer 45 door de bergen totdat je bij de ingang komt. De man spreekt geen woord Engels dus twee vingers opgestoken voor het aantal mensen. Hij schrijft kenteken op en je zet handtekening en betaald ongeveer 15 euro. Daarna begint je reis over smalle bergpaadjes naar beneden. Je ziet verschillende parkeerplaatsen waar je uit kan kiezen. Wij zijn doorgereden tot de laatste (waar je rondje op de boom kan rijden) zodat je op 10 minuutjes lopen van de waterval af zit waar je af kan springen. WAT GEWELDIG! Ik vroeg een Spanjaard "can you jump here?" en hij zei: "sure!" dus ik keek over het randje, ik stapte naar achteren en sprong. Wat geweldig om hier van de rots af te springen. Je springt waar je ook de touwbrug over kan lopen. Hierna zijn we verder de berg opgelopen en daarna weer afgedaald met de rivier mee. Of eigenlijk tegen in. Toen we na de afdaling weer bij de rivier aankwamen zijn we nog een stukje gelopen totdat je onder een grote bergrots kan zitten in de schaduw. Natuurlijk moest ik nog even verder kijken en na een aantal tientalle meters voorbij een kapotte hangbrug was nog een heel klein watervalletje. Hier zag ik een kleine slang zwemmen. Bleek giftig te zijn achteraf. Neem voldoende eten EN drinken mee. Je krijgt honger! Wat een dag! Dit maakt je vakantie! Om nooit te vergeten, om zeker terug te keren!

Datum van activiteit: augustus 2016
Beoordeeld op 17 juli 2016 via mobiele applicatie

Een auto met goede vering om er te geraken is prettiger, maar ook doenbaar met Ford K. Korte wandeling tot bij eerste meertje en in juli is het een verfrissende duik. Ook al is er wel wat volk, je kan toch genieten van wat rust als je verder door stapt. Enorm mooie natuur!!

Datum van activiteit: juli 2016
Beoordeeld op 23 oktober 2015 via mobiele applicatie

Ingang is iets moeilijker te vinden en je miet misschien bellen voor devsleutel maar eenmaal je de rit (7 km) over onverharde maar toch wel haalbare weg naar beneden doet krijg je een zeer leuke trip door het kloofdal langs mooie zwemplekken tot bij een waterval . Doen !

Datum van activiteit: oktober 2015