Beoordeeld op 5 november 2019

Ideaal hotel om Cinque Terre te bezoeken en toch 's avonds heerlijk beentjes onder tafel te schuiven voor een heerlijk 3-gangen menu!
Kamers zijn een beetje verouderd en vooral het stapelbed voor de kinderen was aan vervanging toe maar de netheid is uitstekend (dagelijks prima gekuist en handdoeken vervangen).

Wij zijn in de herfstvakantie geweest (ma-za 28okt - 2nov) en dat is ideaal om cinque Terre en Ligurië te bezoeken. We waren het enige gezin, er waren veel werkmannen in het hotel maar daar hadden we weinig last van. Behalve bij vertrek 's ochtends rond 6u30-7u was er wel wat lawaai en s'avonds soms een beetje. Voor het ontbijt en avondeten zaten zij blijkbaar in een andere eetzaal. De eerst dagen waren wij helemaal alleen in de eetzaal maar toch hadden we keuze uit 4 gerechten per gang! We moesten ook niet inboeten aan kwaliteit, integendeel het eten was uitstekend! Het hotel is echt een aanrader! (alhoewel ik er in de zomer niet zou willen zijn omdat er geen airco is in de kamer). Een fles lekkere huiswijn (streekwijn afgetapt van een vat) kostte er €8. Fles water €1,70.
Ontbijt was sober. (wel koffiemachine en sapjesautomaat)
Afstand van het hotel :
45' tot La Spezia (€5 tol of 12' langer rijden via lokale wegen) en daar de trein nemen richting 5terre (voor meer info over gratis parkingmogelijkheden mag je mij steeds contacteren).Treinkaart (incl wandelpaden, WC's en trein) kost €16 (dagticket), kids €10
La Spezia zelf ook bezoeken : echt de moeite (zeker de yachthaven!)
Tellaro, Lerici (50'), San Terrenzo (50')(wandelen van Lerici naar San Terrenzo via dijk)
Portovenere en San Pietro!!! (1u10')

Datum van verblijf: oktober 2019
Beoordeeld op 29 juli 2019

Het hotel ligt vrij in de natuur en geeft daarom de nodige rust. In de omgeving zijn vele kleine dorpjes om te bezoeken. Wat verderop zijn er de Cinque Terre, Pisa, Carrara, ... Het hotel is sober doch degelijk en gezellig. We verbleven in een ruime familiekamer dewelke erg zuiver was. Tevens was er ruim terras aan de kamer. Voor ons het grootste minpunt was het ontbreken van airco (desnoods ventilator) op de kamer. Gezien de warmte hebben in de eerste de beste supermarkt zelf maar een ventilator gekocht. Maaltijden waren verzorgd en erg lekker, zeker voldoende variatie tijdens het diner. Bij het hotel is er zwembad (licht zout water en geen chloor) met bubbelbad, voldoende ligstoelen en parasols. Ook is er een speeltuintje en tennisveld. Het hotel wordt familiaal geleid en het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam. Parking is heel ruim en zelfs gedeeltelijk overdekt (zonnepanelen).

Kamertip: In de zomer NIET aan de zonnekant.
Datum van verblijf: juli 2019
Beoordeeld op 24 september 2018 via mobiele applicatie

Wij zijn 11 dagen op verlof geweest in hotel La Pineta.
Voor ons was dit een tophotel!
-heel vriendelijk personeel.
-charmante kamers(typische Italiaans) in de badkamer ook een bubbelbad.
-eten savonds was altijd dik inorde. Je kan telkens kiezen uit 5 voorgerechten, 4 hoofdgerechten & een 5tal desserten.
-de drank is niet in de prijs inbegrepen maar is spotgoedkoop.
-enorm rustige locatie in de bergen... ideaal om te ontspannen. -groot zwembad en ook daar weer heel rustig.

2kleine minpuntjes:
-geen airco op de kamer.
-wij sliepen boven de bar & daar kon het heel luidruchtig zijn savonds...

Wij hebben een topvakantie gehad in La Pineta en willen het personeel bedanken voor de goede zorgen!

Datum van verblijf: september 2018
Beoordeeld op 10 augustus 2017

Het was 13 jaar geleden dat we hier nog eens waren en het blijft even goed. Zeer rustig gelegen. Goede ontvangst en zeer lekkere keuken. Perfecte bediening. Mooi zwembad aanwezig. Zeker een aanrader. Probeer zeker een kamer met balkon te krijgen. Geen airco aanwezig.

Kamertip: Best kamer met balkon vragen
Datum van verblijf: augustus 2017
Beoordeeld op 10 april 2017 via mobiele applicatie

Zeven dagen volop genoten! Zeer rustige ligging, maar prima om de ruime omgeving (Pisa, Lucca, Cinque Terre, enz.) te verkennen. Heerlijk (te veel) gegeten! Zeer vriendelijk personeel. Goedkoop voor prima kwaliteit!

Datum van verblijf: april 2017