Vandaag geopend: 10:30 - 18:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Prachtige theaterzaal

Een echte aanrader om even te gaan kijken naar het Kasteel. De theaterzaal is adembenemend! De gids ... meer lezen

Beoordeeld op 30 september 2019
Kurt V
Historisch erfgoed

Mooi kasteel en nog steeds bewoond, daardoor slechts gedeeltelijk te bezichtigen. Begrijpelijk ... meer lezen

Beoordeeld op 16 augustus 2019
Geert201508
Deinze, België
Lees alle 269 beoordelingen

Google
Aanbevolen ervaringen in en in de buurt van Chimay
Beoordeeld op 18 september 2016

De familie woont nog steeds op het kasteel, wat de te bezoeken ruimtes wat minder omvangrijk maakt. Via een audiopad wordt toch een duidelijk beeld geschetst van de geschiedenis en de tentoongestelde stukken. De werken van hedendaags artiest Jean-Luc Moerman integreren zich knap in de bestaande ruimtes. Het theater is waanzinnig mooi en alleen al de reis naar Chimay waard. Dat er technische problemen waren met de opstart van de 3D film deed niets af aan de grandeur van deze ruimte. De tuinen bezoeken kan niet. Ter info: als compensatie kan er vrij gewandeld worden in het bos van de abdij. De gronden werden trouwens in 1850 aan de abdij geschonken door de prins van Chimay.

Datum van activiteit: september 2016
Beoordeeld op 11 september 2016

Het kasteel van Chimay is de moeite waard al mag je niet zoveel bezoeken. maar het gebruik van de ipads die je krijgt bij je ingangsticket maakt dat je toch heel wat informatie op een leuke manier krijgt. Wat heel leuk was , was dat de enige vaste bewoonster van het kasteel nl de moeder van de huidige prins en eigenaar, in de portrettenzaal aanwezig was. De kranige 90-jarige prinses heeft ons met veel enthousiasme uitleg gegeven over de geschiedenis van het kasteel aan de hand van de vele portretten. hoe meer vragen je stelde, hoe liever ze het had. Jammer maar mevrouw spreekt geen Nederlands maar wel Frans ( ze is francaise) en engels.Heb zelden zo'n enthousiaste en levenslustige dame tegen gekomen; Na onze aangename babbel mochten we naar het theater van het kasteel. Dit blaast je werkelijk van je sokken, zo mooi! Daar kregen we, in de prinselijke loge, een 3D animatie te zien over de geschiedenis van het kasteel. De moeite en zeker in zo'n decor. Als laatste konden we de kapel nog bezoeken waar het beeld staat van een treurende madonna, gemaakt in opdracht van een van de vroegere prinsessen die door haar echtgenoot in de steek gelaten was. In het hart van de madonna heet ze haar trouwring laten inwerken. Persoonlijk vond ik het jammer dat we de tuinen niet mochten bezoeken maar ja.

Datum van activiteit: september 2016
Beoordeeld op 23 augustus 2016 via mobiele applicatie

Mooi bezoek gehad aan het kasteel! Het gebruik van de ipads afgestemd op Kids en volwassenen is een grote meerwaarde!

Datum van activiteit: augustus 2016
Beoordeeld op 3 augustus 2016 via mobiele applicatie

Het kasteel is leuk interactief opgezet maar je mag maar drie ruimtes bezoeken. Het is wel aardig maar vind het een beetje zonde van het geld. Ik zou het niet als eerste aanraden

Datum van activiteit: augustus 2016
Beoordeeld op 16 juni 2016

Helaas, op een mooie zaterdagochtend voor de toegang gestaan. Kasteel niet te bezichtigen. De openingstijden zijn zeer beperkt en evenementen als bruiloften zorgen voor extra beperkingen. Jammer...

Datum van activiteit: juni 2016