“Een omweg waard!”
Beoordeling van Abbaye d'Aulne

Abbaye d'Aulne
Geclassificeerd als nr. 2 van 6 dingen om te doen in Thuin
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: minder dan 1 uur
14 november 2017 beoordeeld

Prachtige ruines waar de sfeer speciaal en geheimzinnig is.
Voor de prijs van 4 € moet je het niet laten.
Talrijke restaurants naast de abdij.
Zeker dozn als je in de buurt bent!

16 augustus 2017 beoordeeld

Na Villers-la-Ville is dit het meest indrukwekkende abdijcomplex in ruïne dat je in België kan bezichtigen. De borden met uitleg op de site zelf zijn in het Frans, maar je krijgt bij de ingang een brochure in het Nederlands. We hadden wel de indruk dat men de situatie niet helemaal meester geraakt: het verval zet zich zichtbaar verder. De omgeving is ook mooi. Wij bezochten ook de Caves (bar en restaurant in gewelfde kelders) voor een biertje: gezellig. In combinatie met Thuin, het trammuseum en de distillerie de Biercée is dit een mooie daguitstap.

2 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Tsjonge wat een geweldige bouwwerken. Prachtige oude ruines, en veel meer dan ik elders ooit heb gezien. Nadeel: alle uitleg bij de verschillende plaatsen is alleen in het Frans. En de dame achter de kassa was erg onvriendelijk... (sluiting om 18 uur en om 17.45 uur al 'pssstttt jullie moeten eruit). Al met al, en gezien de entree van €4 pp, echt een aanrader. Naast de abdij zijn ook diverse restaurantjes en mini golf.

3 augustus 2016 beoordeeld

Ik woon al 25 jaar in Mons, op 30 minuten rijden van de Abbaye d'Aulne en wist niet dat deze verborgen parel bestond . Indrukwekkend . Dit voorjaar een vemogen betaald voor het Forum in Rome en hier ligt de geschiedenis om de hoek. OK het zijn overblijfselen maar er staat nog veel recht en daardoor kun je alle gebouwen nog 'plaatsen'.
Daarna een lekker plaatselijk biertje gedronken in de plaatselijke Brasserie. De Abbaye d' Aulne ligt langs de Ravel Thuin / Charleroi.

Bekijk meer beoordelingen
27 juli 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooi om gezien te hebben. Openingstijden in de zomer vanaf 13:00uur. Wel handig om te weten: als je vroeg wilt gaan kijken kan dat dus niet. Mogelijk veranderd dat nog ren keer.
Leuk om te wandelen en een mooie omgeving.

Reizigers die Abbaye d'Aulne bekeken, bekeken ook

Thuin, Hainaut Province
Thuin, Hainaut Province

In Abbaye d'Aulne geweest? Deel je ervaringen!