Hoogtepunten uit beoordelingen
Toffe locatie voor een zwoele vrijedag

Leuke locatie, maar er moet nog veel gebeuren. Een bezoekje waard, De wegbewijzing is niet optimaal.

Beoordeeld op 2 juni 2018
Reinhilde S
Silly, België
Prachtige ruïnes

Beoordeeld op 16 augustus 2017
WillemV1510
Lees alle 81 beoordelingen

Beoordeeld op 16 augustus 2017

Na Villers-la-Ville is dit het meest indrukwekkende abdijcomplex in ruïne dat je in België kan bezichtigen. De borden met uitleg op de site zelf zijn in het Frans, maar je krijgt bij de ingang een brochure in het Nederlands. We hadden wel de indruk dat men de situatie niet helemaal meester geraakt: het verval zet zich zichtbaar verder. De omgeving is ook mooi. Wij bezochten ook de Caves (bar en restaurant in gewelfde kelders) voor een biertje: gezellig. In combinatie met Thuin, het trammuseum en de distillerie de Biercée is dit een mooie daguitstap.

Datum van activiteit: augustus 2017
Beoordeeld op 2 augustus 2017 via mobiele applicatie

Tsjonge wat een geweldige bouwwerken. Prachtige oude ruines, en veel meer dan ik elders ooit heb gezien. Nadeel: alle uitleg bij de verschillende plaatsen is alleen in het Frans. En de dame achter de kassa was erg onvriendelijk... (sluiting om 18 uur en om 17.45 uur al 'pssstttt jullie moeten eruit). Al met al, en gezien de entree van €4 pp, echt een aanrader. Naast de abdij zijn ook diverse restaurantjes en mini golf.

Datum van activiteit: augustus 2017
Beoordeeld op 3 augustus 2016

Ik woon al 25 jaar in Mons, op 30 minuten rijden van de Abbaye d'Aulne en wist niet dat deze verborgen parel bestond . Indrukwekkend . Dit voorjaar een vemogen betaald voor het Forum in Rome en hier ligt de geschiedenis om de hoek. OK het zijn overblijfselen maar er staat nog veel recht en daardoor kun je alle gebouwen nog 'plaatsen'.
Daarna een lekker plaatselijk biertje gedronken in de plaatselijke Brasserie. De Abbaye d' Aulne ligt langs de Ravel Thuin / Charleroi.

Datum van activiteit: augustus 2016
Beoordeeld op 27 juli 2016 via mobiele applicatie

Mooi om gezien te hebben. Openingstijden in de zomer vanaf 13:00uur. Wel handig om te weten: als je vroeg wilt gaan kijken kan dat dus niet. Mogelijk veranderd dat nog ren keer.
Leuk om te wandelen en een mooie omgeving.

Datum van activiteit: juli 2016
Beoordeeld op 24 juli 2016

dit valt tegen op elk gebied.is moeilijk te vinden en uitleg enkel in het frans
weinig te doen in de omgeving

Datum van activiteit: oktober 2015