Chateau de Reinhardstein
Vandaag geopend: Gesloten
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Verborgen Parel

We hadden dit kasteel terug gevonden in enkele toeristische folders en besloten dit te bezoeken ... meer lezen

3 weken geleden beoordeeld
AlexDeCeunynck
Antwerpen, België
via mobiele applicatie
Pareltje

Château Reinhardstein is een verborgen parel in onze Ardennen. Heropgebouwd met het verleden als ... meer lezen

4 weken geleden beoordeeld
Riet-Francis
Turnhout, België
Lees alle 260 beoordelingen

Beoordeeld op 5 augustus 2020

Keileuke rondleiding in Frans of Nederlands van dik uurtje. Verken zeker ook de buurt rondom het kasteel. Loop naast het kasteel even naar beneden naar de rivier of maak de wandeling naast het kasteel (zie bordje "le cascade"). Wel nogal steile klim dus niet voor kleine kinderen.

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 1 augustus 2020 via mobiele applicatie

Wij hebben geparkeerd bij de stuwdam, was erg druk rond 14.00 uur. Het is vanaf daar 800m lopen naar het kasteel. Het is een smal pad wat niet toegankelijk is voor mensen die slecht ter been zijn of met een kinderwagen. Wij hebben onze wagen halverwege geparkeerd omdat het niet te doen was.
Je kan het kasteel alleen bezoeken met een rondleiding, daar hadden wij geen zin in en dus niet gedaan.
Bij het kasteel is een kleine kiosk waar ke een drankje en ijsje kan halen.
Was een leuke wandeling, maar zou er niet voor hebben omgereden.

Datum van activiteit: augustus 2020
Beoordeeld op 30 juli 2020

De locatie van het kasteel is prachtig mooi, vooral als je ook de waterval wil bezichtigen heb je onderweg een prachtig zicht. Het kasteel zelf is klein, heel klein. Enkel aan te raden als je in de buurt bent.

Beoordeeld op 28 juli 2020 via mobiele applicatie

Twee grote parkeerplaatsen waar je niet hoeft te betalen. 600m naar beneden lopen af en toe best steil. Kasteel is verstopt achter de bomen. Veel wandelroutes. Handig om je vooraf daarin te verdiepen. Je kunt lopen naar de Dam van het stuwmeer. Kasteel kun je alleen binnentreden als je een toer boekt. Je kunt niet op jezelf naar binnen.

Beoordeeld op 27 juli 2020

Dit kasteel was een ruine tot een rijke professor besloot het te kopen en te restaureren met respect voor de geschiedenis. Het resultaat is een bijzonder romantisch kasteeltje, met binnen een allegaartje aan verzamelde objecten. Je kan heel mooie wandelingen doen in de omgeving, waarbij, door het zicht op het kasteel tussen de bomen, je je in de middeleeuwen waant. De gids de we hadden sprak degelijk Nederlands, en was heel vriendelijk in het beantwoorden van vragen.