“Gezellige avond met vrienden”
Beoordeling van Le Barathym

Le Barathym
Geclassificeerd als nr. 1 van 4 Restaurants in Nassogne
Keukens: Frans
Dineropties: Buiten zitten, Reserveringen
Dineropties: Buiten zitten, Reserveringen
18 september 2018 beoordeeld

Mijn man en ik zijn er op een zaterdagavond gaan eten met 6 vrienden. Gelukkige op voorhand gereserveerd want de gelegenheid zat barstensvol. Leuk overdekt terras die je instant een zomers "Provence-gevoel" geeft. Wel te fris om 's avonds nog buiten te zitten op deze tijd van het jaar, wellicht vormt dit 's middags een ideale plek om te verpozen onder de kerktoren.

We worden vriendelijk ontvangen door de zaalverantwoordelijke en naar onze tafel begeleid. Het duurt even vooraleer we de kaart krijgen, en er een aperitiefje wordt voorgesteld. Zoals gezegd, de zaak zit barstensvol en met maar twee personen in de bediening is het krap. We krijgen bij het aperitief een paar heerlijke hapjes die ons doen vermoeden dat we goed gekozen hebben voor onze maaltijd. Daar we met acht aan tafel zijn worden we verzocht het menu te nemen. Daarin heb je dan nog steeds een ruime keuze en onze tafelgenoten kiezen wat hen bevalt. Een behoorlijk uiteenlopende keuze, maar daar wordt geen probleem van gemaakt. We bestellen de huiswijn wit en rood voor bij de gerechten en een paar flessen water.

Het decor is leuk, doet landelijke aan met Engelse toets. Aan het plafond hangen panelen om het geluid te dempen wat wel noodzakelijk is. Al bij al een heel aangename sfeer in het restaurant.

De gerechten die gepresenteerd worden zijn zeer verzorgd, en erg lekker. De foie gras is heel smaakvol. De Sint-Jacobsschelpen boterzacht, de saus verrukkelijk.

Als hoofdgerecht opteerde ik voor de kabeljauw, perfect gebakken, heerlijke saus, krokante groentjes die subliem gekruid zijn. Als dessert soepje van nectarines met sorbet. Leuke afsluiter van het menu. We hebben met ons gezelschap een heerlijke avond gehad, en hoewel het druk was in het restaurant hebben we nooit lang moeten wachten op de gerechten. De service was wat stressy, maar correct. Een adresje om te onthouden.

17 augustus 2018 beoordeeld

Heel lekker, heerlijke zuiderse sfeer(muziek) op het terras voor het restaurant ! Goede bediening en mooie presentatie. Pure smaken, streekprodukten komen aan bod.

7 augustus 2018 beoordeeld

Keuze genoeg en lekker
Prijs kwaliteit OK
Gebruikt streekproducten.
Gezellige bediening.
Wijnkaart gevarieerd in smaak en prijs.
Met buitenterras onder de kerktoren, zalig

20 maart 2018 beoordeeld

Ik had al in Knack gelezen dat deze brasserie een 8,5 op 10 kreeg, dubbel en dik verdiend. Aangenaam kader, vriendelijke bediening en wat een keuken, dit is geen brasserie maar op en top restaurant. Het aangenaamste is nog wanneer je de rekening krijgt, dik in orde.

8 november 2017 beoordeeld

Mooi restaurant, gezellig druk en gezellig interieur. Ze hechten veel aandacht aan de lokale specialiteiten zoals het varkensvlees van de lokale kweker. Er is een mooi aanbod aan gerechten, zowel vis als vlees in voor en hoofdgerecht en dit met de nodige zorg voor detail en smaak. De worst met daarin foi gras is een echte aanrader.

Reizigers die Le Barathym bekeken, bekeken ook

Nassogne, Belgisch Luxemburg
Marche-en-Famenne, Belgisch Luxemburg

Marche-en-Famenne, Belgisch Luxemburg
Saint-Hubert, Belgisch Luxemburg

Nassogne, Belgisch Luxemburg
Saint-Hubert, Belgisch Luxemburg

In Le Barathym geweest? Deel je ervaringen!