“Verfijnde gerechten”

Geclassificeerd als nr. 1 van 24 Restaurants in Dilsen-Stokkem
Dineropties: Reserveringen
Dineropties: Reserveringen
26 juli 2022 beoordeeld

Zoals je mag verwachten van deze zaak waren de gerechten van amuses tot het dessert allemaal gerafinneerd en mooi op smaak gebracht.
Ook volgde de bediening goed en kwamen zowel de gerechten alsook de drank op een gezapig tempo. Er was echter wel een valse noot in wat anders een schitterende avond had kunnen zijn en het was niet de regen die plots kwam.
De sommelier van dienst had blijkbaar zijn dagje niet of heeft niet zo goed opgelet.
Nu eerlijk gezegd, hielp de wijnkeuze van het wijnarrangement hem ook niet meteen. Niet dat de wijnen slecht waren, maar eerder teleurstellend voor zo'n zaak. Daar waar we door de gerechten van onze sokken werden geblazen, belanden we met de geserveerde wijnen weer met beide voetjes op de grond.
In zaken met een veel bescheidenere uitstraling (alsook prijskaartje) krijg je doorgaans een veel mooier aanbod bij het wijnarrangement.
Bovendien was de attitude van onze sommelier niet van dien aard dat hij deze relatief magere keuze compenseerde, integendeel. Zelfzeker zijn is één ding, arrogant zijn is wat anders. Misschien kwam deze misplaatse 'assertiviteit' doordat de chef die avond in de verste verten niet te zien noch aanwezig bleek te zijn. Een voorbeeld: als we naar de toetsen in een gin vragen, antwoorden dat dat het geheim van de fles is, helpt de klant niet vooruit in zijn keuze. Het strafste was dat hij erin presteerde om helemaal op het einde bij de dessertwijn gewoon verkeerdelijk refereerde, zelfs nadat ik hem er tweemaal vriendelijk had op gewezen dat de basis wel degelijk een grenache was. Soms moet je ook gewoon zaken kunnen toegeven, wel ik heb toegegeven dat we heerlijk hebben gegeten.

Datum van bezoek: juli 2022

1 juli 2022 beoordeeld

Via RestoDays een lunch kunnen boeken bij Vivendum.
Zeer fijn menu, met originele smaken. Als niet-alcohol drinker was ik zeer verrast door de overheerlijke mocktail.
Een ster bij Michelin zeker waardig, en vooral geen chi-chi! Top adresje.

Datum van bezoek: juni 2022
25 april 2022 beoordeeld

Zo genoten van een heerlijk 4- gangen menu!
Relaxte sfeer, topbediening, schitterende gerechten en lekkere wijn!
Passie, gedrevenheid en heerlijk eerlijke produkten, dat voel je en dat proef je!
Wij zijn fan!

Datum van bezoek: april 2022
17 maart 2022 beoordeeld

Gereserveerd tussen kerst en nieuwjaar. Hierdoor was het luxe kerstmenu nog actueel. Verfijnde gerechten op sterniveau.

Datum van bezoek: december 2021
1 januari 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij deden een take-away voor oudjaar. Wij hebben hier reeds veel ervaring mee (alsook ter plekkke gaan eten natuurlijk) en dit was zeer overprijsd en niet het niveau dat we verwachten van een ster. Voorgerecht was krab op een taartje maar deeg was zo uitdrukkelijk aanwezig dat die alles overheerste en nog niet eens lekker was. Tussengerecht en hoofdgerecht waren goed alhoewel de bijgerechten bij het vlees nogal simpel waren bvb een gewone puree, een pijl witloof…. En het dessert was als een chocolade baksteen, zeker niet het verrassende, frisse dessert dat je normaal op dit niveau zou mogen verwachten. Kortom, viel al bij al wat tegen 🙁

Datum van bezoek: januari 2022

Reizigers die Vivendum Restaurant - Hostellerie bekeken, bekeken ook

Opglabbeek, Limburg Province
Dilsen-Stokkem, Limburg Province

Dilsen-Stokkem, Limburg Province
Maaseik, Limburg Province

In Vivendum Restaurant - Hostellerie geweest? Deel je ervaringen!