“Fijn verblijf in Hotel Vigilante, heerlijk gegeten in het restaurant”
Beoordeling van Beach Hotel de Vigilante

Beach Hotel de Vigilante
Geclassificeerd als nr. 2 van 15 Restaurants in Makkum
16 maart 2020 beoordeeld

Restaurant gedeelte sinds ons laatste bezoek volledig vernieuwd. Modern, warme kleuren, gezellig indeling, goede verlichting en heerlijk gegeten. Ook voor te borrelen, zowel binnen als buiten een aanrader!

Datum van bezoek: maart 2020

5 maart 2020 beoordeeld

Hip restaurant aan het IJselmeer, mooi terras maar nu nog niet open. Leuke menukaart, lekker gegeten

Datum van bezoek: februari 2020
9 januari 2020 beoordeeld

Een 4 sterrenhotel met weinig faciliteiten naast het restaurant, de ligging is mooi. Wij hadden met ons gezin voor 3 nachten 2 2- persoons charme kamers landzijde. Eenvoudige, weinig sfeervolle kamers, geen koelkast of koffie/theezetmogelijkheden, geen kluis. De kamer had geen vitrage, veel inkijk. Aangegeven was een inloop douche, dit was een douchehok (ong.80x90 cm) zonder gordijn, maar mét een trekker! De hele badkamer staat blank na het douchen. Body/hairschuim aan de muur, 1 douchekapje en 1 zeepje aanwezig, delen dus. Ook het zitje moet gedeeld, een tafeltje met 1 stoel. ‘s Nachts was er een stevige wind en we werden, ook met raam dicht, steeds wakker van het onafgebroken harde geklepper tegen de palen van metalen ringen aan de hotelvlaggen buiten. Bij het uitchecken bleek dit euvel bekend bij de receptie, maar blijkbaar niet belangrijk genoeg er iets in te ondernemen.

De 2de dag bleek de deur van een van onze kamers niet op slot gedaan door de huishouding, zodat je zo binnen kon lopen. Nogal onhandig, aangezien er geen kluis is, en onze laptop er ook lag. In de andere kamer waren geen handdoeken, we moesten 2 x naar de receptie voordat die kwamen. Van onze melding, ook over de niet afgesloten deur, werd een notitie gemaakt.

Het restaurant is mooi en groot, het ontbijt niet heel uitgebreid maar wel goed, mist wel (zoals gebruikelijk in hotels) dienbladen dus, tenzij je horeca-ervaring hebt met stapelen, meerdere malen het grote restaurant door naar het buffet voor het bestek, koffie en ontbijt. Bij het diner de eerste avond hadden we de dagpasta met kip en pesto, deze was niet goed. De pasta was gedeeltelijk hard (niet al dente), de randen hadden niet onder water gelegen bij het koken. De saus was wee met weinig pesto-smaak. Wel vriendelijk personeel. Tweede avond ronduit onbeschoft behandeld door de gastvrouw, die vervangend leidinggevende in het restaurant bleek, omdat we graag ergens anders wilden zitten dan de ongezellige plek achter het espresso-apparaat die zij in gedachten had voor ons. Ze vond het qua personeel niet handig waar wij wilden zitten, bood ons geen alternatief, maar we werden afgesnauwd.“Ga maar zitten dan want ik ga geen ruzie maken over een plek!” We spraken haar er voor en na het eten op aan dat haar reactie naar ons toe wel wat anders zou kunnen, maar ontvingen wederom een negatieve reactie. Bij het verzoek op een later moment de leidinggevende te spreken, werd in eerste instantie door zowel een medewerker van het restaurant als later door de receptie geweigerd de naam te geven van de manager, zeer eigenaardig en dat leverde irritatie op. Onze avond was toch wel een beetje verziekt, ondanks de overigens vriendelijke en snelle overige bediening. Het eten was deze avond wel in orde.

Toen we de volgende ochtend om 11.15 uur de kamer verlieten stond er een zak met schone handdoeken voor de kamerdeur. Dat vonden we vreemd, maar we gingen ervan uit dat de huishouding nog wel zouden komen, maar ’s avonds teruggekomen waren beide kamers niet gedaan! Vuile handdoeken op de grond, bedden niet opgemaakt en bijna geen wc papier meer aanwezig. Het voordeel van verzorgde en opgemaakte kamers is onze reden voor vakantie in een hotel, en langzaamaan werden we het nu wel zat. Gemeld bij de receptie, wc papier en bekertjes gekregen, want de huishouding kwam niet meer, maar er werd wederom een notitie gemaakt voor de verantwoordelijke….

Bij de uitcheck werd met een vriendelijke glimlach gevraagd of we het naar onze zin gehad. Toen we aangaven dat er wel wat notities zouden moeten zijn met wat klachten in de afgelopen dagen, gaf ze aan dat ze wel “iets gehoord had dat er wat was in het restaurant”, meer notities waren er niet. Er was dus niets met de “notities” gedaan of men deed net alsof. Inhoudelijk werd al die dagen geen reactie gegeven, en steeds verwezen naar afwezige personen die verantwoordelijk waren. Nergens werd verantwoordelijkheid door iemand genomen of even een leuke geste verleend richting ons als blijk dat het spijtig gevonden werd. We stelden daarom voor dat we 80% zouden betalen, en het restant als de hotelmanager, die er al die dagen niet was, wat met de klachten zou doen. Het hotel heeft toen uiteindelijk na onderling overleg korting op de rekening gegeven, en de manager zou contact met ons opnemen werd ons gezegd. De verleende korting vonden wij correct ter compensatie, maar de manier waarop alles gegaan was zou nog doorgesproken worden.

De manager nam géén contact met ons op om het te bespreken maar stuurde 3 dagen later een mail, wéér níet inhoudelijk ingaand op de klachten, maar met een standaard verhaaltje over hoe ze altijd hun best doen het een ieder naar de zin te maken èn met verwijt dat we beter een respectvol gesprek aan hadden kunnen gaan i.p.v. verwijten te maken. Verder was ze van mening nu de klachten naar tevredenheid opgelost te hebben door de passende korting. Ik snap goed dat het personeel elkaar in bescherming neemt ten aanzien van de leiding, maar een goede hotelmanager was met zowel personeel als klant het gesprek aangegaan voor beoordeling en behandeling van de klachten.

Wij verblijven vaak in hotels, dit was de minste hotelervaring in jaren, zeker voor een 4 sterren hotel liggen de verwachtingen én ervaringen aanzienlijk hoger, op gebied van faciliteiten, comfort en service. Wij zijn zelf reeds meer dan 30 jaar werkzaam in de dienstverlenende sector, bekend met klantgerichtheid, en dit hotel heeft naar onze mening nog veel te leren.

Datum van bezoek: januari 2020
23 december 2019 beoordeeld

Omdat we er lang niet uit zijn geweest dachten we, kom we boeken een 4 sterren hotel, daar verwacht je immers meer van dan een 3 sterrenhotel. Bij aankomt ontzettend vriendelijke mensen maar bij aankomst op de kamer toch een kleine tegenvaller. Bureau en de 2 stoelen waren erg versleten ook zat er aan het bed een rand van de bekleding van het meubilair los, in de vitrage van het hoek raam zaten zwarte vlekken en in dat zelfde kozijn schimmel dus dat raam lieten we maar dicht en veder waren we erg blij dat we onze eigen topper mee hadden genomen voor op het bed.
Tijdens ons verblijf viel ons op dat het hele hotel gedeelte toe is aan een opknapbeurt, van alle deuren was een gedeelte van de verf af en ook het plafon miste een stukje spachtelpoets hier en daar. Het restaurant gedeelte zag er daar in tegen wel goed uit aleen in alle lampen hingen stof webben, eet toch minder lekker. Verder hadden we een diner arrangement geboekt op de dag van aankomst alleen dat is absoluut geen aanrader. Kijk tis een leuke actie alleen als je dan op de kaart kijkt en je moet voor veel gerechten €1 tot €4 bij betalen omdat het niet in het arrangement past, ja dan vraagje je je af wat z'n voordeel arrangement precies voor voordeel heeft.
De medewerkers zijn wel ontzettend vriendelijk en behulpzaam dus die krijgen een dikke 10 net als de housekeeping.

Tis prima te doen voor een weekendje weg maar verwacht van de 4sterren vooral niet te veel.

Datum van bezoek: november 2019
9 augustus 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hadden een arrangement via Voordeeluitjes in dit hotel en restaurant Strandhuys Makkum geboekt en waren hierbij getriggerd door de ligging aan een heus strand. Aangekomen bleken alle foto’s waar en hebben wij 3 nachten doorgebracht in dit voortreffelijke hotel. Wij hadden een charme kamer aan de landzijde met uitzicht op de parkeerplaats en zijzicht op het strand en IJsselmeer. De privé parkeerplaats kostte ons € 5,00 voor 3 nachten, hetgeen de moeite waard was, aangezien de gratis parkeerplaats altijd erg vol was. De kamer voldeed aan al onze wensen, hoewel wij de badkamer met inloopdouche aan de donkere kant vonden voor opmaken en scheren.
Het hotel biedt een overdekt terras met uitzicht op het IJsselmeer en gelegen aan de boulevard.
Op dit terras vonden wij het heerlijk toeven en het bedienend personeel verdient een compliment voor hun correcte en vriendelijke benadering van de gasten.
Onderdeel van het arrangement was een driegangendiner op de eerste avond met een zeer ruime keus uit de normale kaart met een kleine bijbetaling voor sommige gerechten. Wij vonden de kwaliteit uitstekend. ‘s Ochtends een uitgebreid ontbijtbuffet met voldoende plaats voor alle gasten en ook weer van uitstekende kwaliteit. Als laatste nog de complimenten voor de mogelijkheid onze elektrische fietsen overdekt te stallen in de ruimte, die ‘s nachts afgesloten wordt. Kortom, zeker geen goedkoop hotel, maar het geld volledig waard. We komen zeker een keer terug.

Datum van bezoek: augustus 2019

Reizigers die Beach Hotel de Vigilante bekeken, bekeken ook

In Beach Hotel de Vigilante geweest? Deel je ervaringen!