“Als eten kunst wordt...”
Beoordeling van Likoke

Likoke
Geclassificeerd als nr. 2 van 40 Restaurants in Les Vans
3 weken geleden beoordeeld

Wij hebben de gewoonte om elk jaar in de zomervakantie op reis iets helemaal nieuws te doen. Dit jaar namen voor het eerst onze twee tieners mee naar een sterrenrestaurant... en aangezien we in de Ardèche logeerden, werd het Likoké. Wij hebben erg genoten van de verbazing en verrukking van onze kinderen en natuurlijk nog meer van zowel de fijne bediening als het lekkere eten. Onze kinderen vonden het de max dat ook de chef gerechtjes kwam voorstellen, pincetten in het borstzakje incluis. Wij vonden het eten niet alleen erg lekker, maar ook bijzonder mooi gepresenteerd. Zowel wijn- als niet-alcoholisch arrangement waren geslaagd, al kwam op het einde misschien alles wat snel na elkaar (begrijpbaar, want het werd echt wel laat). Ook het keukenbezoek vonden wij erg leuk, vooral omdat we op de heenweg zelf grapjes gemaakt hadden over het oké zijn van likken... We hebben maar van twee dingen spijt: dat we onze lekkere madeleines bij de koffie er echt niet meer bij kregen én dat we vergeten vragen zijn of we de playlist van die avond ergens konden vinden... wij vonden die namelijk erg goed. En misschien had ik ook wel een selfie met de Saskia uit de keuken moeten maken... Wat een leuke ontdekking dat ook mijn naam uniseks is! We wensen het Likoké-team nog veel inspiratie en fijne klanten toe! Tot nog eens!

Datum van bezoek: augustus 2021

20 juli 2021 beoordeeld

Had meer verwacht van ons bezoek, over het eten geen klagen was zeer fijn. Maar de wijn per persoon 49€ voor amper 3 kleine glaasjes wijn van 15cl denk ik is er voor mij over. Wel zeer vriendelijk personeel maar moeilijk te verstaan bij uitleg gerechten, muziek stond veel te hard.

Datum van bezoek: juli 2021
Likoke_team, Marketing van Likoke, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 26 juli 2021

Beste Ikkelieve,
In naam van ons hele team danken wij u voor uw feedback, we vinden het alleen jammer dat u tijdens uw bezoek geen opmerking gaf over het moeilijk te verstaan van ons personeel, het is en blijft voor ons een dagelijkse strijd om met de mondmaskers onze job fatsoenlijk te kunnen uitvoeren en wij zijn zeer blij dat we zoveel mensen ontvangen die daar begrip voor hebben.
De muziek staat bij ons op een volume die ervoor zorgt dat het een deel is van de ervaring. Wij kiezen onze muziek net zoals onze producten naar ons smaak en bezien het leven als een feest en geen stil moment.
Indien u de muziek te hard vind kunnen we met veel plezier de volgende keer deze iets zachter zetten om het u aangenamer te maken.
We zijn blij dat u van het genoten hebt, voor 49 € hebt u 4 glazen wijn gekregen die we indien nodig bij schenken, we hebben ook een mooie wijnkaart met interessante prijzen indien u de prijs voor het wijn arrangement te hoog vind.
Tot snel!
Cyriel

10 juni 2021 beoordeeld

Het was een adembenemde service/ keuken. Ik zat aan de keuken tafel en het was super om te zien hoe het team samen werkt. De gerechten waren op en top zoals de service. Ik raad dit restaurant zeker en vast aan voor de mensen dat graag komen eten, in alle kalmte maar toch met de ontspannen sfeer. De harmonie tussen wijn en gerecht waren op en top!

Datum van bezoek: juni 2021
5 juni 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer lekker gegeten, aangename gerechten die mooi gedresseerd geserveerd werden. Vlotte en zeer aangename bediening. 115 euro voor het degustatiemenu, 54 euro voor de aangepaste wijnen. Het eten is prijs/kwaliteit top, de wijn vonden wij iets aan de dure kant.

Datum van bezoek: juni 2021
Likoke_team, Marketing van Likoke, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 7 juni 2021

Dank voor uw bericht!
Het was leuk jullie te mogen ontvangen in deze donkere tijden.
We houden rekening met uw opmerking over de prijs van de wijn.
Mvg,
Cyriel

30 september 2020 beoordeeld

Mijn vrouw en ik kwamen hier deze zomer lunchen. Wij hadden hoge verwachtingen die niet ingelost werden. Ik wil hierbij vermelden dat wij gedreven gastronomen zijn. Mijn echtgenote is een amateur- topkokkin en ik zorg elke dag voor een passende foodpairing uit mijn heterogene wijnkelder. Gerechten en wijn degusteren zijn voor ons een dagelijks feest !!!
Ik heb zolang gewacht om mijn ervaring kenbaar te maken, omdat ik zoveel positieve ervaringen las op deze site. Toch was onze lunch een tegenvaller.
Ik beschouw dat een lunch van een sterrestaurant in Frankrijk ook verrassend lekker mag zijn. Ditmaal niet. Of vergelijken wij teveel met 1 ster ervaringen in België? Michelin is in België veel strenger. Dit is algemeen geweten. De herinneringen aan al mijn Bib Gourmand lunches tot heden waren beter.
Mijn echtgenote vroeg 1 coupe champagne, waarvan de fles ons met vertoon aangeprijsd werd. Het etiket (onbelangrijk voor ons) kwam heel sjiek over, maar het champagnehuis was ons totaal onbekend. Het was geen millésimé, noch een blanc de blanc, maar een gewone blend. Erger was dat deze wijn tekenen gaf van lichte oxydatie. Te oud of te lang opengestaan?! Het zou best kunnen dat ze hier niet veel champagne per glas verkopen, want voor dit glas werd ons 21 euro aangerekend !!! In Frankrijk noemen ze dit 'de l'arnaque'! Eén fles kost zelfs zoveel niet in aankoop. Onze champagne kopen wij dikwijls rechtstreeks aan. Wij kennen de gangbare prijzen. 21 euro voor zo'n glas is ongehoord.
Een van beide hapjes was heel lekker. Op het 2de bord lagen FLINTERDUNNE sneedjes 'saucisson du pays' met zelfgemaakte mosterd. Banaal.
Zowel voor- als hoofdgerecht hadden een te hoog aciditeitsgehalte. Aciditeit is een noodzaak om een gerecht 'fraîcheur' te geven, maar hier was het storend. De uiterst vriendelijke chef, die ons kwam informeren, ten spijt.
Wij vroegen een passende, lokale wijn, liefst een verrassing. Het werd een Chatus wijn. Een verloren gegane druif die in Ardèche opgang maakt. Hype? De wijn was te jong, had harde tannines en miste verfijning. Een goede Chatus wijn kan je als particulier gemakkelijk vinden à 10 euro. Hier koste de Chatus 45 euro! Geef mij maar een lokale Syrah of Grenache wijn.
Het dessert was bijzonder lekker. Ook de espresso was uitstekend, maar geserveerd met enkel één belachelijk klein vierkantje 'pâte de fruits'. Deze koffie kostte 7 euro!! De prijzen van de dranken zijn hier buiten proportie. De prijzen mij teveel aan Vlaanderen denken.
Het gebouw is een eerder klein rijhuis, gelegen naast een drukke centrumstraat. Het terras is klein en neemt bijna het volledige voetpad in beslag. Het was drukkend heet en het stonk naar uitlaatgassen. Een goede raad: neem uw aperitief binnen, in het goed gekoelde interieur. Het interieur is eenvoudig, maar leuk. Weliswaar klein en zeker niet luxueus. De bediening was correct, maar strikt zakelijk.
Voilà, waar het hart van vol is...
Ergens vind ik ook verbazend dat de zoon van SOS Piet, zonder enige culinaire opleiding, dit sterrestaurant van zijn vader overneemt en de michelinster van zijn illustere voorganger kan behouden. Het verging anders met de oh zo beroemde Pierre Wynants en zijn schoonzoon Loinel Rigolet in de 'Comme Chez Soi'.
Het cliënteel van de dag van ons bezoek was uitsluitend nederlandstalig en eerder Westfluuts getint.
Wij hebben 's anderendaags in Le Drillo in Aiguèze veel fijnere en evenwichtigere gerechten geproefd voor de helft van de prijs, inclusief een top Crozes-Hermitage van 36 euro. De chef heeft gewerkt op enkele grote adressen als Le Louis XV d'Alain Ducasse ou le Régis en Jacques Marcon. Het décor is hier basic, maar het ruime terras met zicht op de Ardéche en de oude brug blijven in het geheugen gegrift.
Hier geen blasé-gevoel. Eenvoud siert!

Datum van bezoek: augustus 2020
Likoke_team, Propriétaire van Likoke, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 1 oktober 2020

Beste Fotovino @epicuriuswashere.

Wij danken U voor uw zeer uitgebreide en getailleerde opmerkingen.
We vinden het zeer jammer dat we niet voldeden aan uw verwachtingen en vinden het spijtig dat U het nodig vond om ons zo af te breken op deze manier en niet rechtuit toen we de kans hadden om samen uw lunch te bespreken.

Met plezier geven wij wat extra uitleg voor de Tripadvisor lezers.

Dat U de lunch menu aan 45€ niet lekker vond dat is uw recht en daar ga ik niet op ingaan want iedere mening verschilt.
De champagne in kwestie: Die dag gaven we l'Ascendant van het huis Mouzon Leroux, een huis die gelegen is in Verzy, als kenner zal U deze grote cru wel kennen, l'ascendant is een Solera cuvée gestart in 2010 en toont prachtige tekens van evolutie en is zacht oxidatief, niet geoxideerd.
In andere woorden een pracht van een glas "grand Cru" Champagne die ook in grotere porties geserveerd wordt bij ons dan een klassieke "coupe" formaat.
Bovendien is ons restaurant een democratie en indien U iets niet naar U smaak vindt zoals een glaasje champagne had U het recht om dit te melden en met veel plezier hadden wij dit vervangen.
Hier vindt U een link met meer info over de champagne in kwestie: https://vignartea.fr/montagne-de-reims/482-l-ascendant-champagne-mouzon-leroux.html

Wat betreft de Chatus wijn aan 45€, een 2016 van het huis Renaud et Salel uit Faugères, hier is uw opmerking volledig onterecht want U geeft blijkbaar de vrijheid aan de sommelier om een fles uit te kiezen, per definitie proeft U de wijn dan toch ter goedkeuring? Als U de wijn niet goed vindt dan zegt U dat dan toch gewoon? Wij geloven niet dat we hier U het mes op de keel zetten en U dwingen tot de consumptie van deze wijn.

De koffie prijzen zijn gelijkaardig aan eender welke zaak van onze standing, bovendien werken we niet met eender welke commerciële koffie maar altijd vers gemalen ambachtelijk gebrande koffie, een blend die speciaal voor ons ontwikkeld wordt en geserveerd word in ambachtelijk gemaakte kopjes.

Ik dank U voor uw opmerking op onze zaak, wij zijn er ook zeer tevreden mee.

Om af te sluiten meld ik graag dat ik de zoon ben van Piet Huysentruyt en niet "sos piet", dat ik mijn eigen naam met trots draag en dat de vergelijking die U maakt van geen belang is.
Uw opmerking is beledigend en heeft zijn plaats niet op deze website noch in ons restaurant.

Ik sta hier al van dag 1 en ik heb even hard als eender wie hier gewerkt aan deze ster. Onze ster is al van dag 1 een ster die we als team verdient hebben en dat is nog steeds zo.

Betreft uw opmerking "westfluuts getint", iedereen is welkom bij Likoké, zoals de verschillende origines van ons keuken team het bewijst, is er bij ons geen discriminatie naar afkomst, nationaliteit of zelf regio's van Vlaanderen.

Met culinaire groet,
Cyriel Huysentruyt

Reizigers die Likoke bekeken, bekeken ook

In Likoke geweest? Deel je ervaringen!

© 2021 TripAdvisor LLC Alle rechten voorbehouden.