“Goed verzorgd in rustig kader”
Beoordeling van Angelus

Angelus
Geclassificeerd als nr. 10 van 37 Restaurants in Asse
Keukens: Frans
14 oktober 2018 beoordeeld

We dineerden met een groep vrienden. We kregen een mooie tafel in een rustig kader. We kozen voor het marktmenu. Bij het aperitief kregen we een paar mooi verzorgde en lekkere hapjes. We kregen de keuze uit drie voorgerechten, dan een soep en daarna de keuze uit 3 hoofdgerechten en 3 desserts.
Het enige minpuntje was de tamelijk lange wachttijd voor het hoofdgerecht. We waren met 8 en zagen dat andere tafels voor ons werden bediend.
Voor de rest niets dan lof voor voor dit marktmenu!

Datum van bezoek: oktober 2018

16 augustus 2017 beoordeeld

We hebben de maandmenu besteld en we hebben zeer lekker getafeld .
De service was perfect , snel, en zeer vriendelijk.
Prijs / kwaliteit ok , wij komen zeker terug .

Datum van bezoek: augustus 2017
23 augustus 2016 beoordeeld

Men mikt hier duidelijk op de gegoede gepensioneerde. Ik was al eens geweestt en ben nog eens terug geweest.

Op de kaart nog steeds de seizoensklassiekers maar vooral als je jezelf eens graag met een goeie fles wijnt verwent, is toch gauw flink wat centen kwijt.

Geen grote uitschieter maar wel lekker.

Datum van bezoek: juni 2016
12 augustus 2016 beoordeeld

Heel lekker gegeten, menu is prijs/kwaliteit top, komen we zeker nog terug!Heb er echt van genoten....

Datum van bezoek: november 2015
2 december 2015 beoordeeld

Al jaren rijd ik hier een paar keer per week voorbij. Tijd om eindelijk eens de proef op de som te nemen.

Vriendelijke maar Ietwat onpersoonlijke ontvangst door de gastheer. Het interieur is zeer klassiek maar bij het vele indirecte licht zeker gezellig. Leuke tafelschikking met de nodige ruimte.

Terwijl we het menu nog in handen hebben komen de aperitiefhapjes...zonder dat we het aperitief al besteld hebben... We willen graag een gin-tonic maar bij onze vraag welke gin er is wordt beantwoord met Gordons, Gordons of Gordons. Niet meer van deze gintijden... De uiteindelijk gekozen cava is correct.

A la carte blijkt behoorlijk prijzig voor dit niveau van restaurant en we kiezen dus graag voor het maandmenu :

Pompoensoep met gerookte eendeborst : fel gekruide soep en de eerder subtiele pompoensmaak gaat dus grotendeels verloren. De eendeborst is gewoon een ovengedroogd stuk dat verticaal in het glas gestoken wordt en gelukkig door de kruiden in de soep overheerst wordt want té lang in de oven geweest...
kabeljauw met roomsaus van ? (bospaddestoelen ?) : miniscuul stukje correct gegaarde vis dat zwom in de roomsaus. Niet evidente maar toch lekkere combinatie
industrieel bolletje mandarijnsorbet
reefilet met een bruine roomsaus (welke ?) : 5 mooie en perfect gebakken sneetjes reefilet met de klassieke garnituur (peertje, witloof, veenbesjes...), wederom rijkelijk overgoten met andermaal een ondefinieerbare maar lekkere roomsaus en alles overdekt met een karrevracht gehakte peterselie (ook niet echt meer van deze tijd).
kleur-en smaakrijk dessert op basis van frambozenmousse, fruit en roomijs

U hebt hierboven misschien de ?? gemerkt bij de sauzen... we waren niet erg aandachtig bij het lezen van het menu, en jammer genoeg werden de gerechten bij het opdienen ook niet meer voorgesteld. Zeker een kleine tip om het geheel nog iets professioneler te maken. En twee maal een vrij gelijkaardige (overigens lekkere) roomsaus na mekaar ?

De wijn was een verder onbekende Lalande Pomerol van 2009 die een jaartje jonger bleek, maar waar niks mis mee was voor zijn 36€. Wie voor de bekendere namen op de kaart gaat, moet behoorlijk diep in zijn portefeuille tasten. Iets te diep eigenlijk voor dit type restaurant.

We sloten af met een afschuwelijke koffie. Koffieliefhebbers : onthoud u !

Niettemin was dit een prettige ervaring, zeker de aangename rekening van 65€ pp indachtig (aperitief, 1 bescheiden fles rode wijn voor 4p en koffie inclusief). Een paar puntjes kunnen makkelijk beter en "moderner". En dat zou eigenlijk ook moeten.
Maar we kunnen begrijpen dat dit restaurant een vast cliënteel heeft . Prijs-kwaliteit is dik in orde om een fijne avond te beleven, zonder gat in de portemonnee, en we sluiten zeker niet uit dat we bij een mooi menu nog teruggaan.

Datum van bezoek: november 2015

Reizigers die Angelus bekeken, bekeken ook

In Angelus geweest? Deel je ervaringen!