“Rustig kader - lekker eten”
Beoordeling van La Dolce Vita Asse

La Dolce Vita Asse
Geclassificeerd als nr. 6 van 37 Restaurants in Asse
22 mei 2018 beoordeeld

Wij waren er op Pinksteren voor een middagmaal.
Wij kozen voor het Italiaanse menu:
Carpaccio van rund en trio van pasta
Eerlijke gerechten goed geserveerd.
Op de kaart vond ik een goed Barbera d'Asti voor een aanvaardbare prijs (34,5)
Als aperitief kozen wij voor de frisse suggestieprosecco (per fles: 35€)
Totale prijs voor vier personen: 191€.
Het kader herinnert aan het meesterwerk van Fellini: La dolce vita met de beroemde scene in de Trevi fontein.
Zowel de film als het restaurant zijn een aanrader. Maar elke fanaat zou eerst de film moeten gezien hebben alvorens het restaurant te bezoeken. Of andersom, het restaurant nodigt uit om de film (opnieuw) te bekijken.
Een grappig detail: op de trap hangt beneden de sexy Anita Eckberg, hoofdrolspeelster uit La Dolce Vita. Bovenaan hangt padre pio (helemaal niet sexy). Het contrast kan niet groter zijn.

8 mei 2018 beoordeeld

We waren met de familie gaan eten in La Dolce Vita op een weekavond. De kelner was blijkbaar zijn tong verloren maar dat is niet zo erg. Er was echter geen enkel kindermenu voor mij kind van 4. We vroegen dan maar een kinderportie spaghetti maar op de rekening werd wel een volwassen portie gerekend. Dat vind ik spijtig!!! Vooral omdat het eten me beviel maar ik er in de toekomst niet meer zal gaan. Spijtig.

8 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Zijn al enkele malen op vakantie geweest in Italië maar nog nooit in België dezelfde culinaire ontdekking gedaan als vandaag.De echte authentieke smaken vanaf begin tot eind,na vandaag ben ik klant

27 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vlotte bediening. Amicale sfeer.
Pizza weinig verrassend, maar basic lekker.
Bij binnenkomen snel een amuse. En broodje.

Aantal mindere details zoals borden, glazen met brokjes af & vrij luide muziek.

14 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ok, maar geen tweede keer.

Mijn gerechten vielen mee maar waren iets te weinig puur voor een echte Italiaan. Mijn vrouw vond haar gerechten simpelweg niet lekker.

Ik had ook veel verwacht van de witte 'Gavi' wijn maar die was niet bijzonder en dus te duur wat mij betreft. Bediening vriendelijk, maar niemand die bvb spontaan vroeg of we een dessert wilden. Ik had hier wel nog zin in maar ben achteraf blij dat ik er niet zelf om gevraagd heb.
Bwa dus.

Wie valt voor aanvaardbare prijzen en copieuze borden is wel aan het goede adres.

Reizigers die La Dolce Vita Asse bekeken, bekeken ook

Leuven, Vlaams-Brabant

Asse, Vlaams-Brabant

In La Dolce Vita Asse geweest? Deel je ervaringen!