“Bagage dubbel betaald”
Beoordeling van Transavia

5 weken geleden beoordeeld

Wij hebben onze tickets naar Tenerife geboekt via Cheaptickets. Deze laatste had niet doorgegeven aan Transavia dat wij voor 1 stuk bagage hadden geboekt van 20 kg, waarop wij opnieuw moesten betalen. Wij zouden graag dit bedrag graag recupereren maar er staat nergens op de website heel erg duidelijk waar wij een klacht kunnen neerleggen. Wij begrijpen dat er soms misverstanden of miscommunicatie kan ontstaan, maar het gedrag van de hostesse die weigerde ons te helpen en dreigde om de politie te roepen bij ons protest, tart elke verbeelding. Het is niet aan de klant om miscommunicatie tussen Transavia en derde partijen op te lossen, omdat wij immers betalen voor die dienstverlening. Dit had heel eenvoudig opgelost kunnen worden door een telefoontje van uw medewerker naar de derde partij, maar deze weigerde hardnekkig, zelfs bij het tonen van het betaalbewijs, waar men eerst ook om vroeg. We moesten het volgens haar zelf maar oplossen. Het ging om vluchtnummer HV6673 op 1/07/2020. Alvast dank voor uwe spoedige reactie.

5 weken geleden beoordeeld

Transavia steelt.

De titel is hard. Na lezen van deze review zul je vermoedelijk ons standpunt begrijpen.

Transavia vertelt op 6 mei dat, omdat wij zelf annuleerden, er geen recht is op voucher of schadeloosstelling. We hebben onze bezwaren tegen de afwijzing schriftelijk aan de directie van Transavia gemeld. Na 5 weken komt er als reactie van Transavia een herhaling van hun standpunt. Transavia verzuimde opnieuw om de omstandigheden waaronder we annuleerden in de afweging te betrekken.

Wat overkwam ons. We boeken eind 2019 een vakantie naar Gran Canaria en betalen € 486 aan Transavia voor de vliegreis. Op 15 maart wordt in Nederland betreffende Spanje code oranje van toepassing (= alleen gaan indien noodzakelijk). Spanje zelf sluit het land af, alleen Spanjaarden mogen er nog in. Dit betekent dat wij, zelfs als we willen, niet meer naar Gran Canaria kunnen vliegen.

We verwachten dat onze vlucht van 18 maart 2020 door Transavia geannuleerd gaat worden. Echter, op 17 maart krijgen we een email met de mogelijkheid om online in te checken. Tevens krijgen we een 2e email van Transavia: wanneer we naar Gran Canaria gaan is het risico groot dat we op onze bestemming stranden en niet terug kunnen vliegen. Transavia is dus goed op de hoogte van de omstandigheden, in de situatie dat mensen toch naar Gran Canaria zouden vliegen.

Transavia geeft in die 2e mail ook aan dat wij onze vlucht kunnen annuleren. Diverse keren gebeld naar Transavia om informatie over de gevolgen. We krijgen allen een digitaal telefoon antwoord “We hebben het te druk, kijk op onze Corona pagina”. We kunnen eigenlijk niets anders doen dan onze vlucht annuleren. Kennelijk gaat Transavia toch vliegen en het is wel zo ‘netjes’ dat ze weten dat wij niet mee gaan.

Dan wordt Transavia ineens wel bereikbaar. We krijgen snel de bevestiging van onze annulering en met welke vluchten wij niet meer mee mogen gaan. Dit met als slotzin: “Tickets komen in het geval van annulering niet in aanmerking voor restitutie. Dit is conform de Algemene vervoervoorwaarden”. Dan kan Transavia dus opeens wel informatie geven over de gevolgen van zelf annuleren.

Transavia heeft zich op het standpunt gesteld dat zij op de afgesproken tijd naar onze bestemming zijn gevlogen en wij gingen om uitsluitend voor ons van belang zijnde redenen niet mee. Geen vergoeding van schade. Hadden we maar niet moeten annuleren. Vergeten is ‘even’ dat we Spanje niet in mochten én dat Transavia dit wist.

Transavia handelt uit een geldelijk motief. Had Transavia geannuleerd, dan was er recht op compensatie geweest. Kennelijk vond Transavia dat zij de vlucht niet hoefde te annuleren, want Transavia heeft immers ‘gewoon’ gevlogen. Ze moesten toch die kant uit om terugkerende reizigers op te halen.

Een mens met gezond verstand zal het handelen van Transavia beoordelen als het op een slinkse manier ontlopen van haar verantwoordelijkheid. Met het zich verschuilen achter de vervoersvoorwaarden handelt Transavia in onze ogen kwaadaardig.

Transavia heeft geen recht op het bedrag van € 486 dat wij voor de vliegreis betaalden. Transavia deed immers helemaal niets voor ons. In tegendeel, Transavia werkte ons tegen. Het komt er op neer dat Transavia het door ons betaalde bedrag gewoon inpikt.
In onze ogen steel je dan. Transavia handelt als een dief.

Datum van reis: maart 2020
4 juli 2020 beoordeeld

Wat een fijne vlucht hebben we gehad!
Beenruimte is heerlijk en de info die wordt gegeven is duidelijk!
Beperkt assortiment door corona maar ondanks dat goede service!
Top!

2 juli 2020 beoordeeld

Wat een drama!
Vandaag met veel zin richting schiphol gegaan. Koffer gepakt, thuis al online ingechecked.
Ruim 2uur van te voren op schiphol, alleen nog even de koffer afgeven.
Maar tot onze grote schrik was het op schiphol bizar slecht geregeld. Er stond een rij, niet te bevatten.
Uiteindelijk 2uur in de rij gestaan en toen mochten wij de koffer niet meer afgeven. Te laat!!
Meerdere keren gaven wij dit aan bij het personeel, maar die waren bot en onbeschoft. Dan hadden we maar ruim 3uur van te voren aanwezig moeten zijn & ga maar voordringen. Bizar!! 3uur? Waar is dat thuis inchecken dan nog goed voor.
Waar was het management eigenlijk? Er werd niet aangestuurd bij de balis, het was 1 groot zooitje!!
En ja wij waren helaas ons geld kwijt, vd vlucht, het hotel, de huurauto. Geen sorry, niks.

Thuis gelijk aan de slag gegaan. Na 40 min in de wacht te hebben gestaan aan de telefoon bij transavia, werd de verbinding verbroken. Mailen kan niet, of nou ja dan krijg je binnen 30 dagen antwoord. Dan maar via whatsapp, die na 4uur eens reageerde. Overgins wel netjes, maar wel alleen ja sorry we kunnen niks voor u doen.

Met moeite aan kunnen geven dat wij onze terug vlucht wilde verzetten & dan maar een nieuwe heen vlucht geboekt. De terug vlucht houden gaat ook niet zomaar, want we zijn toch niet heen gegaan. Pardon? Dat bepaal ik zelf wel, ook al ga ik per boot. Maar goed, niewe heenvlucht geboekt voor 3 dagen mater. Op eigen kosten!!!! Terwijl jullie het niet op orde hebben op de luchthaven. Deze nieuwe vlucht had op zn minst vergoed kunnen worden door jullie. Iets meer begrip en meedenken was fijn geweest.
Gelukkig is de rechtsbijstand er nog.

2 juli 2020 beoordeeld

Wat een verschrikkelijke klantenservice. Na 2 uur in de wachtrij te hebben gestaan kregen we een verschrikkelijk asociale man aan de lijn. Totaal niet vriendelijk en onbehulpzaam. We hebben door deze service 100,- euro extra moeten betalen en voor een koffer (20 kg) betaald die we nooit gaan krijgen. Eerste en laatste keer dat ik met Transavia vlieg. Begin er nooit aan!