“geen enkel maatregelen corona !”
Beoordeling van Transavia

19 maart 2020 beoordeeld

ipv verkoop van " parfum en juweeltjes" enz, hadden we liever boordpersoneel gezien met ontsmettingsgel of maskers voor hoestende mensen (zelfs niet in de elleboog) . Een woordje over de speciale maatregelen bij hoesten of niezen, nee, niks. wij voelden ons veilig in Portugal maar vanaf het instappen op het vliegtuig die van " besmette Brabant" kwam was dit gevoel volledig weg ! op Eindhoven zelfde verhaal bij afhalen valiezen....we voelen ons nu hiermee onzeker voor 2 weken.

vriendelijke mensen
duidelijke informatie van de piloot en copiloot de vliegreis duurde korter dan anders, dat was wel zo prettig

19 maart 2020 beoordeeld

Goede service, vriendelijke bediening. Genoeg stoel en beenruimte.Rustige vlucht.
Vlotte bediening bij instappen.

19 maart 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Als je lang bent heb je weinig beenruimte op de normale zitplaatsen, daarom heb ik ooit een Spacer Seat aangeschaft waardoor je iets hoger komt te zitten waardoor je iets meer ruimte krijgt. Echter helpt dit ook niet voldoende.

19 maart 2020 beoordeeld

Het vliegtuig was stampvol. Het boarden duurt uren omdat mensen allemaal hun rolkoffertje op moeten bergen. En er weer uit moten halen omdat ze hun ipad vergeten zijn eruit te halen. Of hun sjaal of hun boek of.....Ze hebben verder maling aan hun medepassagiers. Ook al lopen die moeilijk of hebben ze baby's of peuters bij zich.
Als we dan eindelijk amper geland zijn, sprint de eerste zijn stoel uit om toch vooral dat koffertje vast te pakken. De mensen op de achterste rij zouden het liefst als eerste het vliegtuig verlaten en dringen zich vast naar voren. Het gangpad staat in no-time ramvol.
De man naast me vraagt of ik even op wil staan zodat hij zijn koffertje vast kan pakken. Maar ik kan niet opstaan. Het staat vol. Dan gaat hij wel voor me langs. Blijft halverwege steken, want kan immers nergens heen. Valt bij me op schoot. Staat op en gaat halverwege zijn eigen stoel staan. Corona dreiging? Noit iets over gehoord.
Ik zat op de zesde rij. Aan het gangpad. Je zou dus verwachten dat als iedereen op volgorde en gedisciplineerd het vliegtuig verlaat, er zo'n 30 mensen voor mij lopen. Maar nee. Iedereen gooi zich naar voren, duwt me opzij en ramt met koffertjes.
Mijn probleem is dus het onbeschofte egoïstische gedrag van mijn medereizigers.
Maar ook die rot koffertjes. Veel te zwaar vaak. Als mensen ze willen pakken, vallen ze door het gewicht boven hun hoofd soms zelfs achterover. Als deze verplicht in het ruim zouden staan, zou een aantal van bovengenoemde problemen al opgelost zijn. Maar ja, dat is een beleidszaak voor Transavia, daar heb ik geen invloed op.
Ik kan alleen proberen om geduldig te zijn, niet verontwaardigd te reageren en vriendelijk te zijn tegenover mijn medepassagiers. En vooral me niet te laten kwetsen door hun onbeschofte gedrag dat ik daarvoor terugkrijg.