Goed. De bagageafhandeling kan wel sneller...Dat duurde vrij lang, zodat we geen tijd hadden om iets te drinken/eten in Moskou. Dit gold voor deze terugvlucht, want op de heenvlucht ging het vlotter en hadden we meer tussentijd(26-12-2019)
Goed. De bagageafhandeling kan wel sneller...Dat duurde vrij lang, zodat we geen tijd hadden om iets te drinken/eten in Moskou. Dit gold voor deze terugvlucht, want op de heenvlucht ging het vlotter en hadden we meer tussentijd(26-12-2019)
3 - 7 van 20.917 beoordelingen
Op de heenweg hadden we een overstaptijd van 2 uur, tijd zat zou je denken. Maar door de ongeorganiseerde chaos bij de paspoort controle, waar maar 1 balie open was hebben we deze maar net kunnen halen. De terugweg hadden we geen geluk. Doordat ons vliegtuig van Aeroflot vanuit Ho chi minh 1,5 uur vertraging had door drukte op het vliegveld in Moskou hadden we onze overstap naar Amsterdam gemist. We hadden namelijk 1,5 uur overstaptijd. Ze hadden een ander ticket voor ons geboekt, we moesten 10 uur op het vliegveld wachten. Eenmaal aangekomen op Schiphol kwamen we erachter dat onze bagage nog op Moskou stond. Personeel was absoluut niet vriendelijk. Als je geen overstap hebt of minimaal 3 uur overstap tijd hebt is het prima, maar ik vlieg er nooit meer mee.
Prima maatschappij! Hoewel mijn vlucht al begon met een uur vertraging en daardoor mijn overstap op Moskou nog maar een uur was, werd ik samen met de andere overstappers heel goed begeleid.
Bij aankomst in de hal stond er een medewerkster klaar met een papier met daarop de vluchtgegevens voor de vlucht naar Amsterdam en een inchecklijst. Ze vinkte iedereen af die zich bij haar meldde en op die vlucht moest overstappen. Vervolgens zorgde ze voor goede instructies waar we naartoe moesten en wat we moesten doen. Andere medewerkers bij de paspoortcontrole en security check zorgden ervoor dat we voor mochten in de rij. Vervolgens stond de mevrouw ons weer op te wachten om ons naar de juiste gate te brengen. Op die manier kon het vliegtuig naar Amsterdam gewoon op tijd vertrekken met iedere passagier er in.
Het eten tijdens de vluchten is prima, je krijgt een papieren menukaartje wat fijn is omdat je dan niet in gebrekkig Engels hoeft aan te horen van de steward(es) wat de opties zijn.
Genoeg beenruimte. Genoeg entertainment in het Engels. Tijdens mijn vlucht van Hanoi naar Moskou zat er een pakketje met sloffen, handlotion, oordopjes en een slaapmasker in de stoel wat ik erg fijn vond.
Bij sommige reviews lees ik dat men het personeel onvriendelijk vindt. Ik heb dat niet zo ervaren. De medewerkers waren gewoon duidelijk en direct ("Go to passport control and then wait") en deden hun best om goed Engels met je te praten.
weinig beenruimte eten niet lekker geen vriendelike crew weinig been ruimte niks van animatie op het vliegtuig
Eenmaal in Moskou aangekomen hadden we een overstap. Door omstandigheden hadden we onze aansluiting gemist. Allereerst is de informatie op het vliegveld superslecht aangegeven en konden medewerkers amper aangeven waar de servicebalie is. Nadat we een halve marathon hadden gelopen, waren we eindelijk bij de servicebalie aangekomen. Ons verhaal verteld en mevrouw ging met een hoop gesteun op zoek naar een nieuwe vlucht, maar die waren minimaal 1000 euro p.p. En veel vluchten van Aeroflot zaten al vol. Dus wij moesten zelf op zoek naar een vlucht. Ze gaf verder helemaal geen info. Later kwamen er achter dat we binnen 24 uur Moskou moesten verlaten ivm het niet hebben van een visum en een dag voor de terugvlucht kwamen we er achter dat onze terugvlucht geannuleerd was omdat we no show waren op de vlucht naar Shanghai. Het is dan misschien beleid dat het zo werkt, maar wij stonden 3x bij de infobalie en niemand die ons daarop had gewezen. Ook van cheaptickets (waar de tickets zijn geboekt) geen bericht hierover gehad. Eenmaal een nieuwe vlucht te hebben geboekt, gingen we terug naar de infobalie en de zuchtende mevrouw vroeg voor de 2ex waarom we de vlucht hadden gemist. Nogmaals ons verhaal verteld en ze zei dat we naar een andere balie moesten gaan om onze nieuwe boardingpass te laten printen. Weer een kwart marathon lopen, daar aangekomen, zit daar niemand. Ook niemand die ons kon vertellen wanneer er een medewerker zou verschijnen (ze weten niks en ze spreken amper een woord Engels). Op zoek gegaan naar een andere balie, daar was ook niemand te bekennen. Teruggelopen naar de servicebalie. De zuchtende mevrouw begon nu tegen ons te schreeuwen. Als niemand bij de balie zat dat we maar moesten wachten want zij zijn de enige die een nieuwe boardingpass kunnen printen en dat we anders maar het nummer moesten bellen wat bij de balie stond vermeld. Wat moet dat een verschrikkelijke baan voor haar zijn. De hele dag mensen voor je balie die iets willen weten, maar dat je niet in staat bent om eens vriendelijk mensen te woord te staan.