Het heeft ons verbaasd op hoeveel vlakken het fout kan lopen. Op de menukaart stonden geen kindergerechten. Na navraag door de bediening werd ons gezegd dat alle gerechten in kinderporties konden besteld worden. (Wij kunnen die policy alleen maar aanmoedigen. Maar zorg dat uw personeel...op de hoogte is. En zet dat ook op de kaart, zodat de klant ook geïnformeerd is.) Ons oudste kind wilde graag tartaar eten; we vroegen of dit voor hem kon als hoofdgerecht. Ons jongste kind zou fish&chips als hoofdgerecht nemen. Het gerecht voor ons oudste kind kwam samen met ons voorgerecht. Ons jongste kind kreeg niets voor de neus. De tartaar bleek een voorgerechtportie te zijn. Terwijl toch duidelijk was dat we dit bestelden als hoofdgerecht. Gevolg: kind 1 bleef op z’n honger zitten. Intussen had kind 2 nog steeds niets voorgeschoteld gekregen. We zagen dat de tafels rondom ons broodjes kregen. Omdat ons jongste kind intussen al twee (!) uur op z’n stoel zat te draaien, en ons oudste kind nog honger had na zijn ‘voorgerecht’ dat een hoofdgerecht moest zijn, hebben we uiteindelijk zelf gevraagd of we een sneetje brood konden krijgen. Men had ons over het hoofd gezien. Na lang wachten kwamen onze hoofdgerechten. Nóg iets later kwam uiteindelijk het eten voor ons jongste kind. Dus kind 1 at rond 18u45, kind 2 om 20u15. Je kunt een kind niet meer dan twee uur laten wachten en een gezin in shiften laten eten. Ik begrijp niet goed dat het personeel niet zág dat één kind duidelijk veel te weinig voor de neus kreeg, en het andere kind uren zonder eten zat. Intussen hadden we een tweede drankje besteld. Want het was wel erg lang wachten. Dat kwam niet. Na nog langer wachten op onze hoofdgerechten, hebben we een tweede keer gevraagd naar onze drankjes. “Oh, sorry, komt er zo aan!” Maar na die tweede keer vragen werd er nog niets gebracht… Wij hebben drieënhalf uur op restaurant gezeten met één drankje: dat is toch teken aan de wand dat het vierkant draait? Het viel ons overigens ook op dat er verwarring bestond rond de drankjes. Fanta staat op de kaart maar was niet verkrijgbaar. Mijn partner dronk een Tripel Carmeliet; toen hij een tweede wilde bestellen, werd er gezegd ‘dat hebben wij niet’. Het lange wachten loonde helaas niet. Onze hoofdgerechten waren ferm ondermaats. Ik twijfelde of ik tonijn zou bestellen, want tonijn moet perfect gebakken zijn. Maar de persoon die de bestelling opnam verzekerde me dat de tonijn vanbinnen sappig/rosé zou zijn. Wat op m’n bord lag, was echter een lap taai wit vlees, licht zwart geblakerd, helemaal droog, zelfs moeilijk door te slikken. Opgediend met een hoop droge patatten (op de kaart: ‘patatas bravas’ – dit waren géén patatas bravas) en zónder aioli (op de kaart: met aioli – waar was de aioli?). Kortom, uitgedroogde, smakeloze kost. Bij m’n partner een steak die níet saignant gebakken was maar roze zag. Met een sausje dat zuur smaakte. Bij het afruimen van onze hoofdgerechten hebben we eerlijk gezegd dat het ons niet gesmaakt had en uitgelegd waarom. Daar werd vriendelijk en begripvol op gereageerd. Wij kregen een drankje van het huis aangeboden. Maar eerlijk gezegd is dat een lapje tegen het bloeden. Voor ons was dit een avond van te lang wachten, teleurstelling en frustratie (inclusief vermoeide en hongerige kinderen). Wij zagen rondom ons nog mensen reageren op de gang van zaken. Het restaurant heb ik nadien aangeschreven, want liever feedback dan negatieve mond-tot-mond-reclame, redeneerde ik. Helaas is daar nooit reactie op gekomen. Dan maar via Tripadvisor anderen waarschuwen voor een teleurstelling…Meer