Ik verbleef in het hotel 7 nachten op basis van all-inclusive, in een sea-view suite. De aankomst in het hotel verliep vlot, echter was het al redelijk laat (21u) en de check-in is gesitueerd in Iberostar Selection Anthelia (waarvan dit hotel onderdeel is). Vermits de butler service enkel beschikbaar is van 8 tot 20u, deed het personeel van Anthelia zelf de check-in. Er werd echter weinig moeite gedaan voor wat extra informatie, gelukkig was ik al eerder in Iberostar Anthelia geweest en wist ik al ongeveer waar alles gesitueerd was. Er werd bv niets vertelt over het feit of het nog mogelijk was om te eten ofzo, noch de werking van de all-in voor Iberostar Grand Salomé, De kamer zelf was ruim, modern en proper. Zeezicht is er zeker, hoewel hoe lager je zit, het zicht meer en meer verstoord wordt door van alles. Ruim zit gedeelte met grote tv, minibar (en maxi bar, betalend, zelfs voor all-in), koffie en thee faciliteiten (echter geen thee aanwezig op de kamer) en bureau. Ruim slaapgedeelte met goede bedden, 2 ruime kasten (voorzien van kamerjassen, haardroger, kluisje,...), grote tv met chromecast aansluiting en een doorheen heel de kamer ingebouwd audiosysteem dat op bluetooth werkt. Ruime badkamer met (regen)douche, bad met jacuzzi functie en dubbele lavabo. Wasgel, shampoo, conditioner,... worden voorzien door middel van grote knijpflessen. Echter is de fles met conditioner heel de vakantie leeg gebleven. Voor deze klasse van hotel echter een klein balkon, wat vol staat met een tafeltje en 2 stoelen, en een dubbel ligbed. De meerwaarde van de gordijnen buiten snap ik echter niet, zijn op veel plaatsen losgekomen door de wind of kapot gescheurd. Net als het droogrekje waar je amper aankan omdat het achter het ligbed hangt. Nog enkele minpuntjes van de kamer: - Kamer 6201, vlak aan de traphal, de lift, de deur waar de medewerkers hun gerief opslaan, en vlak bij het poortje naar de ontbijt zaal (via Anthelia), met andere woorden vanaf smorgens vroeg veel lawaai. - Tussen het zit en slaap gedeelte is een grote schuifdeur en deze is echt wel nodig. Enerzijds voor het binnenvallend licht en anderzijds voor de airco in het zitgedeelte welke niet kan uitgeschakeld worden. Aparte airco in slaapgedeelte welke wel op en af kan. - Ik gebruik meestal mijn handdoeken terug opnieuw de volgende dag en hang deze dan ook telkens aan het haakje om te drogen. Echter wordt er hier niet op een handdoek gekeken, elke avond turn-down service en telkens worden alle handdoeken vervangen. Net als smorgens tijdens de poetsbeurt worden alle handdoeken terug vervangen. Niet echt milieu vriendelijk vind ik voor een hotel keten die toch probeert zo milieu vriendelijk te werken met hun wave of changes. Aangename ontvangst in de kamer met fles champagne (die koud stond) en macarons. Zwembad en infinity pool (met jacuzzi) zeer mooi gelegen aan de boulevard met zicht op de zee, met verspreid over de tuin verschillende ligbedden en plaatsen om te zitten. Echter worden ook hier zoals in alle andere hotels de beste ligbedden al smorgens vroeg ingepalmd door handdoek leggers, zeer spijtig. De butler service is mij niet helemaal duidelijk in het hotel, eigenlijk is het gewoon iemand van de receptie die je de gehele dag kan bereiken om allerlei zaken te regelen en op te lossen. Mij lijkt het dan ook handiger dat deze persoon op vaste tijdstippen aanwezig is op het bureautje bij de inkom van het hotel en je gewoon even kan langs gaan. Op de tweede dag heb ik door de aanwezige butler toch nog wat uitleg gekregen over het hotel en de werking van de restaurants en de all-inclusive. Echter had ik ondertussen alles zelf al gevonden. Zeer uitbereide all-inclusive (zoals in Iberostar Anthelia): - ontbijt a la carte en buffet, in het prachtige apart gelegen Mirador terrace (elke morgen starten met een glaasje Moët en Chandon). Soms was de service een beetje traag, waardoor je soms sneller gesteld was als je even naar het ontbijt buffet in de Anthelia liep. Ook ontbijt op de kamer is inbegrepen in de prijs, echter is dit geen meerwaarde, bestellen via de app, en ook nog eens bellen, en toch nog bijna 90 minuten moeten wachten en dan was het nog het verkeerde. - Lunch a la carte in het prachtig aan de boulevard gelegen Lagarto restaurant, exclusief gebruik door het hotel. Doet overdag en savonds ook dienst als bar, ook voor het zwembad. Ook Lunch a la carte mogelijk in het barbacoa restaurant aan het zwembad van Iberostar Anthelia. Evenals het lunchbuffet was ook beschikbaar. - Diner a la carte of buffet, zowel portofino als poseidon (de 2 a la carte restaurants), zeer goed, er zijn steeds extra gerechten inbegrepen voor gasten van Iberostar Grand Salomé. Jammer dat er bij het diner buffet geen aparte zitplaatsen voorzien worden voor Iberostar Grand Salomé. - Let op, hoewel Iberostar Grand Salomé adults only is, zijn in de a la carte restaurants en het buffet restaurant van Iberostar Anthelia wel kinderen aanwezig. Dus als je dit wil vermijden ga je best iets later eten. - Reservaties voor de a la carte restaurants (diner) gaan zeer vlot en zijn voldoende beschikbaar, aparte tijdsloten voor het hotel. - De service in de verschillende bars is echt ongelooflijk, er is een hele range aan sterke dranken en cocktails inbegrepen in de all-inclusive. Ook tijdens de maaltijd is er keuze uit een hele range aan flessen wijn die inbegrepen zijn. Ook de dranken in de minibar zijn inbegrepen in de all-in, niet deze uit de maxibar. Door de dag heen biedt het hotel nog allerlei kleinigheidjes aan, zoals een hapje, verfrissende handdoek, afternoon tea, aperitief cocktail,... Allemaal inbegrepen, wat het misschien niet voor iedereen nodig maakt om all-inclusive te nemen. Je kan de gehele dag door bijvoorbeeld ook een glaasje champagne zelf nemen aan het zwembad en water is ook gewoon beschikbaar. Zoals altijd is het personeel heel vriendelijk en correct, wat echt een pluspunt is bij Iberostar. Het gebruik van de app staat nog steeds in kinderschoenen, en dit al enkele jaren, zou nochtans heel handig zijn. Om bijvoorbeeld een overzicht weer te geven van je reservaties. Het uitchecken was niet helemaal volgens plan. Had aangevraagd of ik mijn kamer langer mocht houden (via de app, deze stelt dit zelf voor), aangezien mijn terugvlucht heel laat was. Maar helaas niet beschikbaar, tot de dag zelf. Ik sta klaar om uit te checken wordt er mij plots verteld dat de nieuwe gasten pas laat aankomen. Maar ja op dat moment was ik al volledig ingepakt en waren ze de kamer al aan het poetsen. Ergens iets mis gegaan met de communicatie. Evenals het feit dat er vanuit het hotel geen opvolging was ivm de geboekte taxi bij Iberostar, zelf achter moeten vragen. Ik heb het hotel kunnen bezoeken door wat uit te kijken naar de goedkoopste prijs, vroegboek korting, black friday actie (geboekt in november) en een korting via mijn werk. Of ik nu de volle pot zou betalen voor dit verblijf, dan mag het hotel toch nog iets meer kwaliteit afleveren vind ik. Het was zeer zeker een aangename en ontspannen vakantie met hier en daar een paar kleine verbeterpuntjes. Vooral de uitgebreide all-incusive (zowel eten als drinken) zijn zeer zeker een groot pluspunt.…