Laatste week van September als koppel in dit hotel geweest. We zeiden echt WOW toen we aankwamen. Mooie receptie, vriendelijk en behulpzaam personeel aan de receptie. Alles werd goed uitgelegd. We werden met een wagentje naar de hotelkamer gebracht. Deze was ook echt mooi met een heerlijk kingsize bed. De eerste avond in het Mercado restaurant gegeten. Alles een beetje chaotisch..... erg groot, mooi aangekleed, helaas geen sfeer. Geen muziek, iedereen rende kris kras door elkaar van en naar de buffetten. Altijd 4 soorten vlees- en 4 tot 6 visgerechten. Drank werd wel aan de tafel geserveerd!. Max was de beste ober en grote hulp in het restaurant. Italiaans restaurant was mooi ingericht. Tafels wel allemaal zeer dicht op elkaar, iedereen hoorde de gesprekken van elkaar. Eten was van goede kwaliteit. Surf & Turf Restaurant vonden wij een teleurstelling. We waren nog met de voorgerechten bezig toen men het hoofdgerecht al serveerde. Deze was koud... en droog (kip) niet lekker. Mooie zwembaden, altijd wel een bedje vrij. Maria aan de Sardine bar was altijd vriendelijk en bleef de rust zelf ook al stond er een lange rij wachtende. Snacks en toetjes in de Sardine Bar waren OK. Animatie was niet ons ding. Een vrouw van het gezelschap had een verschrikkelijk schreeuwerige stem...…Brug naar het strand was goed te doen 5 minuten tot het mooie strand. Over het algemeen een mooi hotel met enkele verbeteringen. Maar geen 5 sterren...….…
Ik heb de afgelopen 5 jaar verschillende bezoeken gebracht aan Pestana Hotels in de Algarve, waarbij ik mijn reserveringen rechtstreeks bij de hotelgroep heb gemaakt en bij verschillende gelegenheden heb moeten klagen. Tot vorige week heb ik twee reserveringen in behandeling gehad: Pestana Blue Alvor (verblijf in april) en Pestana Alvor Praia (verblijf in september). Voor Pestana Blue Alvor had ik tot 18 maart gratis annulering (in feite vermeldde de Pestana-website annulering tot 15 april). Vanwege Covid 19 op 18 maart volgde ik de instructies om online te annuleren, maar de website verklaarde dat het niet kon worden geannuleerd. Ik heb via de website een contactverzoek verzonden, maar binnen 48 uur niets gehoord. Hoewel ik mijn vluchten later in het jaar had kunnen wijzigen, besloot ik, om de buitensporige annuleringskosten van het hotel te vermijden, dat de beste manier was om mijn reisplannen niet te annuleren. Dagen later e-mailde Pestana me dat ze mijn all-inclusive boeking zouden overzetten naar Alvor Praia (waar bars / restaurants, zwembad en spa gesloten zouden zijn - eten en drinken zou een afhaalservice zijn). Ik besloot om te kijken welke vluchtalternatieven er waren voor een latere datum (maar met een pauze in september waren mijn opties beperkt). Als de Pestana-website mijn eerdere verzoek tot annulering had toegestaan, waren er meer opties geweest. Ik was bezig met contact opnemen met het hotel om om vergoeding te vragen omdat de website mijn eerdere verzoek niet kon annuleren toen ik een andere Pestana-e-mail ontving om te zeggen dat mijn reservering was geannuleerd vanwege de noodtoestand. Dit zou prima zijn geweest als ze mijn annulering eerder hadden toegestaan toen ik de ruimte had om mijn vluchten te wijzigen, maar nu te laat was. Ik nam contact op met Pestana voor een vergoeding die ze weigerden. Ik heb nu mijn verblijf in september bij Pestana geannuleerd en ik zoek advies over de weg voorwaarts…
Ik heb de beoordelingen gelezen, maar we gingen toch en hadden de familietijd van ons leven. Slechte punten Gronden hebben duidelijke groeipijnen, omdat we laat in het seizoen gingen, de zwembaden waren niet zo warm, eigenlijk, de zee was warmer dus gingen we naar het mooie strand, de receptie was niet erg behulpzaam bij het proberen om excursies te boeken, maar we vonden een geweldige tourwinkel 10 minuten weg en eindelijk geen koffiezetapparaat in de kamer. Maar Er was freebies in de koelkast van onze kamer, eten was over het algemeen geweldig en moet zeggen, hield van de lokale verkopers in het restaurant pronken met lokale cultuur, want dat is waar we van houden. Als ik een Engels ontbijt wilde, zou ik thuis blijven. Entertainers geweldig, hoewel ik vind dat KIDS CLUB ANDERE ENTERTAINERS NODIG HEBT. Accommodatie mooi en voor mij waren de ninja's de helden (het huishoudpersoneel), de kamer was altijd schoon, turndownservice en je kon zien dat ze de klok rond werkten om het resort schoon te houden. Als ik drie dingen zou kunnen zeggen Ik weet dat het einde van het seizoen is, maar de show moet doorgaan omdat de dingen niet volgens schema werden gehouden en ik haat het niet om te plannen. Als de volwassenen een verwarmd zwembad krijgen, moeten de kinderen in het laagseizoen tenminste een manier hebben om op te warmen En zet in godsnaam koffiemachines in de kamer, of investeer in ieder geval beter op resort…
Net terug van een week hier. Eerste indrukken waren geweldig. Dit was echter door een toilet ontsierde die niet spoelde. Hoewel dit misschien te wijten was aan de opening van het hotel de dag voor onze aankomst, duurde het ongeveer 6 uur voordat de blonde receptioniste hieraan kon deelnemen. Niet echt goed genoeg als de toegang tot openbare toiletten beperkt is of ze zijn gesloten! Hotel is zeer stijlvol en het terrein is goed aangelegd en verzorgd. Zwembaden zijn mooi, en kinderzwembad ziet er fantastisch uit. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam, met uitzondering van de receptionist die een restaurantreservering voor ons heeft weggegooid, en het senior management is zeer goed zichtbaar. De minitrein is een geweldig idee en ik weet zeker dat kinderen er dol op zullen zijn. Het animatieteam zorgde voor veel activiteiten en werkte hard. De spa is open, maar ziet er nog niet uit en ik kon geen pedicure boeken omdat deze niet beschikbaar was toen ik dat wilde. Prijzen waren hoe dan ook duur. De kluis is gratis en badhanddoeken kunnen worden vervangen in de spa. Eten was goed, met name in a-la-carte restaurants maar we hadden kalfsvlees in de Italiaanse op de openingsavond die voortreffelijk was. Twee nachten later was dezelfde maaltijd onherkenbaar. Bijna alsof een andere chef het gekookt had! Gebieden die ontwikkeling vereisen - meer bedienend personeel voor restaurants en bars, beschikbaarheid van toiletten in openbare ruimtes, ontbijtsap was verwaterd of smaakloos, frisdranken waren arm en mousserende wijn uit de bar was vreselijk. Over het algemeen hadden we een geweldige vakantie en ik kan me in een paar maanden voorstellen dat de zaken verbeterd zijn. Het is echter nog geen 5-sterren hotel.…
Gisteren aangekomen op de openingsdag. Mooi welkom van al het personeel. Ontwerp en lay-out is zeer goed. Bar en restaurant zijn goed gepresenteerd met zeer behulpzaam personeel. Kamers zijn ruim, momenteel verblijft in kleinere kamer, maar erg licht en luchtig. Toiletartikelen aanwezig, handwas, douchegel en shampoo. kleine koelkast met water en een paar frisdranken. Gevraagd naar meer hangers en kleine problemen met warm water, allemaal snel opgelost. Er is een 'landtrein' om je naar het strand te brengen. Eten en service tot nu toe erg goed. Entertainmentprogramma voor dag en nacht op zijn plaats. Gisteravond entertainment niet naar onze smaak, maar anderen leken ervan te genieten. Ik kijk uit naar de rest van ons verblijf.
Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.
Claim uw vermelding