DWO Convento La Magdalena
Prijzen bekijken voor jouw reisdata
Over
Hotel Convento de la Magdalena is een fantastische keuze voor reizigers in Antequera. Het biedt een gezinsvriendelijke omgeving en veel nuttige voorzieningen voor tijdens je verblijf.
Tijdens hun verblijf bij Hotel Convento de la Magdalena kunnen gasten Estepa Gate (3,8 km) en Los Remedios Convent (4,0 km) bezoeken, enkele van de populairste attracties in Antequera.
Kamers bij Hotel Convento de la Magdalena bevatten een flatscreen-tv, airconditioning en een minibar, en gasten kunnen gebruikmaken van gratis wifi.
Je kunt tijdens je verblijf bij Hotel Convento de la Magdalena ook gebruikmaken van een zwembad en een restaurant. Op zoek naar een parkeerplek? Bij Hotel Convento de la Magdalena is gratis parkeren beschikbaar.
We raden je aan om tijdens je bezoek aan Antequera tapas te proberen bij een van de restaurants in de buurt, zoals Arte de Cozina, Mesón Casa Diego of Meson Iberico Dehesa Las Hazuelas.
In Antequera vind je ook Jardines del Corazon de Jesus y el Cortijo, een populaire tuin in de buurt van Hotel Convento de la Magdalena.
Veel plezier in Antequera!
Locatie
BeoordelingenWe voeren controles uit op beoordelingen.De aanpak van Tripadvisor met betrekking tot beoordelingenVoordat Tripadvisor-beoordelingen geplaatst worden, gaan ze door een geautomatiseerd trackingsysteem dat informatie verzamelt en de volgende vragen beantwoordt: hoe, wat, waar en wanneer. Als het systeem iets detecteert dat mogelijk in tegenspraak is met onze communityrichtlijnen, wordt de beoordeling niet gepubliceerd. Wanneer het systeem een probleem detecteert, wordt een beoordeling mogelijk automatisch afgekeurd, naar de beoordelaar gestuurd voor goedkeuring, of handmatig beoordeeld door ons team van contentspecialisten die 24/7 aan de kwaliteit van de beoordelingen op onze website werken. Ons team controleert elke beoordeling die op onze website geplaatst wordt en volgens onze bezoekers niet aan onze communityrichtlijnen voldoet. Bekijk meer informatie over ons beoordelingsbeleid.
- 285
- 181
- 86
- 34
- 47
- Filteren
- Nederlands
Rondom het hotel is genoeg gelegenheid om te kunnen parkeren.
Het hotel is een omgebouwd klooster, waarbij veel elementen van het voormalige klooster bewaard zijn gebleven. Het hotel ziet er aan de buitenzijde echt prachtig uit en is gelegen in een prachtig landschap.
Het ontvangt was netjes.
De kamer die wij in eerste instantie hadden (classic room) in het hotel was “authentiek/klassiek” ingericht. Wij hadden verwacht en gehoopt toch enige vorm van luxe in het hotel en in de kamers aan te treffen, omdat het toch 5 sterren hotel voert.
Helaas viel het hotel tegen wat luxe betreft. De kamer was zonder enige vorm van luxe ingericht, net als de badkamer. Op de toiletbril zaten meerdere vlekken als gevolg van slijtage. Dit zag erg niet echt hygiënisch uit. Het afvalemmertje in de badkamer zat vol deuken. De wasbakken zaten vol krassen en andere gebruikerssporen. De badkamer was erg gedateerd en bij het openen van een kraan roken wij een sterke rioollucht. Deze rioollucht was ook regelmatig te ruiken als er geen kraan werd aangezet. Daarom hing er waarschijnlijk ook een luchtverfrisser in de badkamer om de rioollucht te maskeren. Tevens was de druk van het water uit de kraan erg laag. Het bad kon niet gebruikt en gevuld worden, omdat een passende afsluiter van het bad ontbrak.
De slaapkamer was voorzien van een airconditioning die helaas niet koelde. De kamertemperatuur bleef daardoor erg warm, ook tijdens de nacht. Het matras was zeer hard en de kussen daarentegen weer erg zacht.
Tevens lag er bij aankomst een lange haar op het opgemaakte bed. De kamer en de badkamer waren daarentegen wel goed schoon schoongemaakt.
Één van de raamluiken kon niet helemaal afgesloten worden, omdat het hendeltje ontbrak.
De hotelkamer was ingericht met klassiek ogende meubels die her en der wel wat gebruikerssporen vertoonden, de inrichting was gedateerd.
Om het zwembad te mogen gebruiken moeten er badmutsen gedragen worden. Deze badmutsen liggen in de slaapkamer klaar voor gebruik.
Het hotel heeft alleen de beschikking over een binnenbad. Door het glazen dak in het zwembad was het niet aangenaam om daar te verblijven, omdat het binnen veel te warm werd. In de kamer lagen badslippers en badhanddoeken om te gebruiken voor de Spa en het zwembad. Tevens was er een sauna beschikbaar, waar wij gezien de hoge buitentemperatuur geen gebruik van hebben gemaakt.
In het hotel is geen fitnessruimte.
De eerste nacht in de hotelkamer was niet aangenaam, zeg maar gerust zeer onaangenaam! Door de slecht of eigenlijk niet werkende airconditioning was het erg warm in de kamer. Tevens kwam de stank (rioollucht) vanuit de badkamer de slaapkamer in. De lucht werd op een gegeven moment ondragelijk en wij kregen er zelfs gezondheidsklachten en hoofdpijn door. Tijdens de nacht hebben wij hiervan melding gedaan bij de receptie, omdat slapen in de kamer door de stank ondragelijk was geworden. Er was geen andere kamer beschikbaar in het hotel, dus in de nacht verhuizen was geen optie. Hierop heeft men om het probleem “te verhelpen” een grote hoeveelheid chloor in het toilet gegooid en de kamer met een chemische “luchtverfrisser” behandeld. Het gevolg was dat toen de stank van het aanbrengen van alle chemicaliën ondragelijk was geworden. Hierop hebben wij tot na 01:00 uur met alle ramen open de kamer door moeten luchten, totdat de luchtkwaliteit in de kamer enigszins acceptabel was. Tijdens de nacht viel er zeer regelmatig water uit de douche naar beneden. Dit zorgde voor geluidsoverlast, waardoor wij daar regelmatig wakker van werden. Ook zijn de deuren van de hotelkamers niet voorzien van soft close deuren. Om de deuren te kunnen sluiten moet deze hard dicht geslagen worden, wat een een harde klap veroorzaakt. Dit zorgde helaas tijdens de nachten voor wat schrikmomenten doordat andere gasten hun kamerdeur sluiten c.q. dichtgooide. Na een zeer onprettige nacht werden wij beiden wakker met hoofdpijn. De rioollucht in combinatie met de gespoten chemicaliën, een lekkende douche, deuren die hard dicht vielen en het harde matras, had ons een onrustige nacht bezorgd.
Het ontbijt in het hotel werd geserveerd aan tafel. Hierdoor werd je beperkt in de keuzes. Het leek de trademark van dit hotel, maar ook tijdens het eerste ontbijt werden wij weer getrakteerd met een zwarte haar in het eten. Het restaurant waar het ontbijt geserveerd werd was sfeerloos, meubels zeer gedateerd, maar het uitzicht op de bergen en natuurlijk was wel prachtig. Ook de bediening was zeer hartelijk.
Het restaurant en andere plekken waar een drankje genuttigd kan worden hebben ook weinig sfeer.
Na het ontbijt besloten dat wij niet meer in de kamer wilde blijven, omdat de rioollucht weer te overheersend was en wij het gevoel hadden dat het niet goed voor onze gezondheid was om daar te blijven. Wij hebben ons ongenoegen bij de medewerkers van de receptie aangegeven, die onze klacht serieus aanhoorde en vroeg of wij akkoord zouden willen gaan met de verhuizing naar de andere kamer. Ter compensatie kregen wij een upgrade, een suite aangeboden. Het personeel bij de receptie verontschuldigde zich meerdere malen, waardoor wij ons ook gehoord voelde.
Het verblijf in de suite was een kleine verbetering. Geen rioollucht meer. Echter de airconditioning koelde ook niet in deze kamer. De dicht vallende deuren klonken daar ook zeer hard. De deuren zijn ook niet geluidswerende, wat als gevolg heeft dat als andere gasten door de gang lopen, je het gevoel hebt dat ze bij je in de kamer staan. Overdag is dit geen probleem, maar tijdens de nachtelijke uren is dit echt storend.
Als excuses voor het slapen van de eerste nacht met een overheersende rioollucht, kregen wij in de avond een fles goede champagne en een bord met gesneden fruit van het hotel aangeboden. Dit om nogmaals hun excuses aan te bieden voor de situatie die was ontstaan tijdens de eerste nacht. Top service!
Nu verblijven wij zeer regelmatig in meerdere hotels dus kunnen redelijk objectief een oordeel en vergelijk maken hoeveel sterren een hotel zou moeten verdienen.
Helaas moeten wij concluderen dat 5 sterren echt te hoog gewaardeerd is voor dit hotel, zeker als je enige vorm van luxe verwacht. Maar luxe is geen criterium om 5 sterren te mogen voeren. Ieder land heeft zo zijn eigen criteria. Gezien de soort en de staat van de inrichting van de kamers en het hotel zou 3 of maximaal 4 sterren een meer passende rating voor dit hotel zijn. Wat service en gastvrijheid betreft verdiend dit hotel zeker 5 sterren.
Temperatuur in de kamer slecht te regelen, of steenkoud of veel te warm. Kapot bedlampje. Nauwelijks waterdruk bij de wastafel en onder de douche, vlekken in de gordijnen en overal beschadigingen.
De zeer vriendelijke en goed Engels sprekende mevrouw die het ontbijt serveerde verdient een beter hotel.
Propere en ruime kamers met fantastisch uitzicht,zeer vriendelijk personeel!
Diner was gezien prijs correct maar voor mij te weinig!
Verder zeer rustig ook s nachts!
Aanrader
"Vraag in ieder geval of men héél zeker weet of de airco correct werkt op de kamer die men u geeft."Volledige beoordeling lezen
Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.
Claim uw vermelding