Hotel Weisses Kreuz
Prijzen bekijken voor jouw reisdata
Over
De zoektocht naar het ideale charmante hotel in Feldkirch hoeft niet lang te duren. Welkom bij Hotel Weisses Kreuz, de ideale keuze voor reizigers zoals jij.
Voor bezoekers aan Feldkirch, die tijdens hun verblijf populaire bezienswaardigheden willen bekijken: Hotel Weisses Kreuz ligt op een steenworp afstand van Katzenturm (3,0 km) en Feldkirch Old Town (3,1 km).
Kom helemaal tot rust in deze kamers met flatscreen-tv, en maak gebruik van gratis wifi bij Hotel Weisses Kreuz.
Het hotel heeft express-inchecken en -uitchecken, krant en souvenirwinkel. Daarnaast biedt Weisses Kreuz Hotel een sauna en een lounge aan, de ideale ontspanning na een lange dag. Er is voor gasten met een voertuig gratis parkeren beschikbaar.
Probeer in Feldkirch lokale favorieten, zoals schnitzel, bij Schlosswirtschaft Schattenburg of Dogana.
In Feldkirch vind je ook Dom St. Nikolaus, een populaire architectonische bezienswaardigheid in de buurt van Weisses Kreuz Hotel.
Hotel Weisses Kreuz heet je graag welkom in Feldkirch!
Locatie
BeoordelingenWe voeren controles uit op beoordelingen.
- 169
- 110
- 29
- 12
- 9
- Filteren
- Nederlands
Er is een tekort aan personeel begrepen we maar dat kan je je dan wel voorstellen.
Bij binnenkomst begon de receptioniste zonder overleg direct onze paspoorten te kopiëren, terwijl inmiddels toch in de hotelbranche bekend zou moeten zijn dat dit voor hotels in verband met het risico van identiteitsfraude verboden is. De reactie van de receptioniste "maar u bent nu in Oostenrijk" verandert niets aan dit (Europese) verbod.
In de door ons geboekte Superior 3-persoonskamer (voor 3 volwassenen) stond 1 x een 2-persoonsbed en lag er een matras op de grond voor de 3de persoon (kennelijk was dit een uitgeklapte “sofa” maar feitelijk was het niet meer dan een matras op de grond). Een degelijke bedbank op normale "bank- en bedhoogte" lijkt ons niet te veel gevraagd. (Op booking wordt overigens ook expliciet een “slaapbank” vermeld.)
Als dat duidelijk op de website had gestaan hadden we twee kamers geboekt of een 3-persoons kamer, met wel 3 volwaardige bedden, in een ander hotel geboekt.
De naar het schijnt eigenaresse was niet bepaald oplossingsgericht. De “sofa” in onze kamer kon niet worden omgeruild door een klapbed, omdat daarvoor te weinig ruimte zou zijn. Ze nam niet de moeite om even met ons mee te lopen en stelde ons voor de keuze: deze kamer of een Klassik-kamer waar wel ruimte zou zijn voor een klapbed (deze kamer was eerder kleiner dan ruimer, zodat het voor ons een raadsel is gebleven waarom het klapbed niet op de oorsponkelijke kamer zou passen).
Uiteindelijk hebben we, met tegenzin, de Klassik-kamer geaccepteerd. Dit was een kamer in het oudere gedeelte van het hotel waaraan kennelijk geen onderhoud meer wordt gepleegd. Zo hing de gordijnrails helemaal los en was er geen douchegel in de douche (alleen de lege houder waarin een flacon kon worden geklikt hing er nog).
Langzaam maar zeker kwamen wij tot de conclusie dat de eigenaresse alleen interesse lijkt te hebben in de snel verdiende omzet van volle bussen en geen interesse te hebben in alleenreizenden, stellen en gezinnen. O.a. in de bar was het personeel erg druk met de passagiers van enkele bussen en had verder geen oog voor de rest van de gasten, de eigenaresse liep ons enkele keren voorbij zonder enige interesse te tonen. (Of zelfs maar iets te zeggen; ook al iets heel on-Oostenrijks.)
Uiteindelijk verlieten meerdere gasten, zonder iets te drinken, de bar. Tot onze verbazing werden wij toen de ober eindelijk tijd had in het Frans aangesproken; kennelijk omdat de bus vol Fransen zat.
Dat het hotel vooral aandacht heeft voor bussen bleek de volgende ochtend toen we een medewerker zochten, maar merkten dat er helemaal geen personeel meer te bekennen was in de drukke ontbijtzaal en bij de receptie. Tot onze grote verbazing stond het personeel buiten, met witte "Pavarotti zakdoekjes" in de hand, een vertrekkende bus uit te zwaaien.
De spreekwoordelijke druppel was voor ons echter het volledige gebrek aan coronamaatregelen, terwijl wij het hotel juist bewust hadden geselecteerd op de vermelde Corona-maatregelen.
Ondanks dat op Booking duidelijk staat aangegeven dat het hotel extra maatregelen zou hebben genomen in verband met Corona was hiervan geen enkele sprake. Het lijkt meer een lokkertje om omzet te halen uit gasten die een veilige vakantie zoeken, maar dat blijkt in de praktijk alleen maar schijnveiligheid te zijn.
Bijvoorbeeld: de op Booking aangegeven "afstandsmaatregel" was er helemaal niet en er was niemand van het personeel die er toezicht op hield dat i.v.m. de afstand er niet teveel gasten tegelijkertijd in de ontbijtzaal waren. Alle gasten liepen gewoon de zaal in en liepen als een drukke bijenkorf door elkaar heen. Er was ook niemand die er toezicht op hield dat mensen in ieder geval hun handen desinfecteerden.
Het overgrote merendeel van de gasten droeg geen mondkapje en daarop werd ook niet op gecontroleerd door het hotel, terwijl dit volgens de informatie op Booking juist verplicht zou zijn. (Ook het personeel droeg geen mondkapje.)
Verder moesten alle gasten bv. het brood en de kaas snijden met een en hetzelfde mes en vleeswaren pakken met dezelfde vork. (Er bleek achteraf onopvallend een bord met extra vorken te staan; maar dat bleek voor de gasten volstrekt onduidelijk.) Er stond één kuipje boter waaruit iedereen zijn boter moest halen (geen kleine voorverpakte kuipjes). Hetzelfde gold voor de jam e.d. In normale tijden met het oog op duurzaamheid helemaal prima, maar helaas zijn het even geen normale tijden.
Toen we de ontbijtmanager op deze punten aanspraken gaf deze aan dat ze al meer deden dan vereist was. Er stond immers “keurig” een handgelpomp… Kennelijk doet het hotel alleen het meest minimale dat door de (Landes)regering wordt voorgeschreven. Het hotel doet verder geen enkele moeite om de gasten een veilig verblijf te bieden of althans een veilig gevoel te geven. Het waarborgen van afstand tussen de tafels en de gasten; het verplichten van mondkapjes en bijvoorbeeld het laten gebruiken van wegwerphandschoenen (of een personeelslid neerzetten dat het brood en de kaas e.d. voor de gasten snijdt) zou al een hoop schelen.
Ook in de (openbaar toegankelijke) bar is ons niet gevraagd een contactgegevensformulier in te vullen, terwijl dat bij andere hotels in Oostenrijk wel steeds wordt gedaan (en dus kennelijk verplicht is).
Het is ons dan ook een raadsel dat op Booking staat "dat het hotel veel veiligheidsmaatregelen in verband met Corona heeft getroffen". Hotels lijken op hun woord te worden geloofd door Booking en het lijkt dus niet te worden gecontroleerd.
Van de op booking vermelde maatregelen zijn de volgende in ieder geval absoluut niet aan de orde:
* Handgel in het gastenverblijf en in gemeenschappelijke ruimtes > wij hebben in de kamer geen handgel gezien.
* Afstandsmaatregelen worden nageleefd > absolute onzin.
* Schermen of fysieke barrières aanwezig tussen personeel en gasten in toepasselijke ruimtes > nee; alleen bij de receptie hangt een scherm.
* Afstandsmaatregelen in eetruimtes > zeker niet.
Ook de volgende punten van de op booking vermelde belangrijke informatie is niet juist:
- Vanwege het coronavirus (COVID-19) zijn er bij deze accommodatie extra veiligheids- en sanitaire maatregelen van toepassing > geenszins het geval; de enige maatregel is een pomp met handgel bij de ontbijtzaal.
- Vanwege het coronavirus (COVID-19) neemt deze accommodatie stappen om de veiligheid van gasten en personeel te beschermen. Bepaalde diensten en voorzieningen kunnen daarom verminderd of niet beschikbaar zijn > geenszins het geval.
- In verband met het coronavirus (COVID-19) hanteert deze accommodatie strikte afstandsmaatregelen > geenszins het geval.
- Vanwege het coronavirus (COVID-19) is het verplicht om binnen in alle openbare ruimtes een mondkapje te dragen > geenszins het geval.
Toen we de manager erop aanspraken dat als ze deze maatregelen dan niet in acht nemen, ze dan ook niet op de website/booking moeten vermelden dat ze dat wel doen, was de reactie dat er steeds zoveel verandert dat het niet bij te houden is…
Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat dit alles een 4-sterren hotel onwaardig was en hebben we maar eerder uitgecheckt en snel een ander hotel gezocht.
We reserveerden voor 7 personen via booking.com.
Een half uur voor onze aankomst krijgen we een leuk telefoontje dat het hotel overboekt is en dat we niet meer welkom zijn.
Sorry, dit weet je eerder dan de dag zelf, laat staan een half uur ervoor.
De eerlijkheid gebiedt dat ze een oplossing zochten voor ons in een ander hotel. Oké.
Maar onze verontwaardiging blijft groot.
Dus: wie daar boekt, verzeker je dat je zeker je kamer hebt aldaar...
"Kamers aan voorkant hebben last van het verkeersgeluid van drukke doorgaande weg, waaraan het hotel gelegen is."Volledige beoordeling lezen
Bezit of beheert u deze gelegenheid? Claim gratis uw vermelding om te reageren op beoordelingen, uw profiel bij te werken en nog veel meer.
Claim uw vermelding